Známy televízny moderátor Andrej Bičan spoločne s liehovarom Gas Familia a obchodným reťazcom METRO priniesol na trh novú vodku s názvom NIČ. S pôvodne zamýšľanej limitovanej edície sa stane stály produkt v ponuke, ku ktorému neskôr pribudne i whiskey, či borovička. Prečítajte si krátky info rozhovor s Andrejom Bičanom.
Prečo Nič?
Lebo odpoveď Nič sa často používa ako malé klamstvo, keď sme si aj niečo alkoholické dali. Je to najčastejšia odpoveď na otázky: Čo si dáš? Čo chceš ako darček? Čo si pil? a Čo ste pili pán vodič? Tak isto priniesť úplatok a odovzdať Nič, znie tak nevinne.
Z čoho ste vychádzali pri tvorbe názvu a konceptu?
Z vtipu, ktorý tento názov v sebe nesie. Aj ten najväčší suchár môže so sebou priniesť na párty, alebo návštevu vtip, ktorý sám o sebe volá po vypití.
Kto je vlastníkom produktu?
Vlastníkom produktu je Andrej Bičan. Ako plniča, vzhľadom na dobré vzťahy, som si vybral Gas Famíliu.
Je vytvorený na objednávku priamo na zadanie a podľa požiadaviek Metro? Alebo Metro ho bude len výhradne predávať?
Metro je výhradný distribútor značky Nič a stálo pri vytvorení celého produktu od začiatku.
Bude mať nová vodka aj launch kampaň?
Momentálne sa skúma jej potenciál na trhu a launch kampaň bude, ak sa dovŕši kompletnosť sortimentu značky.
Čo má symbolizovať znak odtlačku prsta a znak „and“ na etikete?
Je to môj otlačok palca. A znak &- je fonetický prepis, kde and je and a pomlčka symbolizuje lúč, ktorý je v angličtine ray, teda „rej“. Spojením teda vzniká Andrej.
Vodku prezentuje Metro, ako limitovanú edíciu. Prečo „len“ limitku?
Z dnešných čísiel predaja vidíme, že neostaneme len pri limitovanej edícii. Úspech tohto nápadu, by bolo hlúpe nezúročiť aj v ďalšom predaji. Pripravuje sa tiež borovička, ktorá by mala mať launch smerom k letu a s najväčšou pravdepodobnosťou na jeseň by sa mala značka obohatiť aj o whisky. (Andrej Bičan tiež sľubuje zlatú, drahú edíciu, ktorá má v sebe niesť maximum technologických postupov pri výrobe alkoholu).
Aký je timing marketingovej komunikácie a aké mediatypy používa?
Celé to vzniká na kolene. Keďže majiteľ je dobre známy širokej verejnosti celé to ťahá sám. Ako prostriedok na oslovenie použil sociálne siete a vytvára voice, ktoré sa púšťajú na predajniach. Spontánne sa urodili nejaké virály, keďže nápad je samopredajný.
Ďakujem za rozhovor.
Prečítajte si tiež > Andrej Bičan sa stal tvárou kampane na novú vodku NIČ