7.3 C
Bratislava
štvrtok, 25. apríla 2024

Čo je afinita?

Najčítanejšie

Afinita je pojem, ktorým vyjadrujeme pomer konzumácie určitého média cieľovou skupinou v porovnaní s populáciou. Je to teda „miera vhodnosti“ kampane pre danú cieľovú skupinu.

Keď má afinita hodnotu 1 (afinita = 1), cieľová skupina sa zhoduje s populáciou.

Ak má afinita hodnotu väčšiu ako 1, kampaň je vhodnejšia pre danú cieľovú skupinu ako pre celú populáciu.

Ak má afinita hodnotu menšiu ako 1, kampaň nie je vhodnejšia pre danú cieľovú skupinu ako pre celú populáciu.

Čím je afinita väčšia, tým je lepšia zasiahnutá cieľová skupina.

Príklad:

Cieľová skupina: muži 30-50 rokov

Návštevnosť portálu smec.sk  tvoria 15,6% muži vo veku 30-50 rokov. Celkovo portál navštevuje 13,5% populácie.

Naopak portál nepravda.sk priemerne navšetvuje 12,3% mužov vo veku 30-50 rokov. Celkovo portál navštevuje 13,6% populácie.

Titul Pokrytie v % Afinita
Vek 12 + CS vo veku 30-50r
Smec.sk 13,5 15,6 1,16
Nepravda.sk 13,6 12,3 0,90

Vypočítali sme, že kampaň zameraná na našu cieľovú skupinu je vhodnejšie nasadiť na portál smec.sk.

Kristína Kijacová

Článok je prevzatý z blogu reklamnej agentúry TRIAD Advertising

 

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne