6.4 C
Bratislava
streda, 24. apríla 2024

Čo je Augmented Reality?

Najčítanejšie

hlavicka Triad advertising Blog

Zjednodušene je to pohľad na reálny svet, ktorý je nejakým spôsobom doplnený alebo rozšírený virtuálnymi prvkami. Tieto sú zobrazené buď na displeji cez ktorý sa pozeráte na reálny svet, alebo zobrazené priamo v reálnom svete cez projektor. Kombináciou reálneho a virtuálneho sveta sa dá dosiahnuť veľmi pôsobivý a pútavý výsledný efekt, ktorý okrem faktora zábavy, často vie poskytnúť užívateľovi aj pridanú hodnotu.

Najčastejšie využívané augmented reality aplikácie:

1. Aplikácie, ktoré vás snímajú cez kameru.

Najčastejšie sa používa klasická webkamera (napr. na vašom notebooku), ktorá sníma a rozoznáva vytlačené objekty alebo vašu tvár.
Objekty vyzerajú najčastejšie ako čierne štvorce. Buď si ich vytlačíte na papier, alebo su obsiahnuté v inzercii, vizitke a podobne. Na tieto objekty vie potom aplikácia mapovať prakticky čokoľvek čo si poviete – 3D objekty, obrázky, texty či video. Tu je zopár príkladov.

Pozrite si virtuálne zrkadlo od RayBan, kde ste si mohli vyskúšať virtuálne okuliare.Triad-Rayban

2. Aplikácie využívajúce mobilné zariadenia.

Najpopulárnejšie aplikácie v tejto kategórii súvisia s navigáciou. Predstavte si, že idete po meste, pred sebou držíte telefón. Na displeji vidíte cez fotoaparát okolité budovy v rozšírenej realite. Aplikácia vám zobrazuje kde sa nachádzajú najlepšie reštaurácie a aké majú hodnotenie, aktuálne menu a pod. Rovnako si takto môžete prezerať  napr. reality na predaj aj s ich cenou a popisom, lokálne informácie z wikipédie alebo desiatky iných vecí ktoré vás len v tejto súvislosti napadnú.

Augmented reality mobilná aplikácia

3. Aplikácie využívajúce projekciu.

A teraz opačne. Nepozeráte sa na žiaden display, ale reálny svet. Pomocou projektoru a tzv. projection mappingu vidíte rozšírenú realitu.

Triad-3d projection mapping

 Martin Woska

Článok prebratý z blogu reklamnej agentúry TRIAD Advertising

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne