0.4 C
Bratislava
štvrtok, 1. decembra 2022

Čo je cieľová skupina?

Najčítanejšie

hlavicka Triad advertising Blog

Cieľová skupina je podľa Kotlera špecifická skupina ľudí na cieľovom trhu, ktorej chceme prostredníctvom reklamy doručiť kľúčové marketingové posolstvo. Zadefinovanie cieľovej skupiny je jedným z prvých krokov pri tvorbe marketingovej stratégie. Vlastne takmer žiadna komunikačná aktivita by nemala začať bez toho, aby sme vedeli ku komu hovoríme, pretože práve podľa toho určíme to, ako a čo budeme hovoriť. Čím viac o cieľovej skupine vieme, čím lepšie sa dokážeme vcítiť do toho, ako žije, čo si myslí, čo ju teší a čo odrádza, tým efektívnejšie ju dokážeme kampaňou osloviť. Najčastejšou a najväčšou chybou v marketingovej komunikácií je snaha zasiahnuť každého.

Typického predstaviteľa našej cieľovej skupiny by sme si mohli predstaviť ako ideálneho zákazníka, ktorý si môže a chce kupovať náš produkt. Keď predávame drahý a kvalitný krém proti vráskam, našou cieľovou skupinou budú ženy od 35 do 50 rokov, žijúce v meste so stredným a vyšším príjmom, ktorým záleží na ich vzhľade a starajú sa o svoju pleť. Už na základe týchto informácií dokážeme predpokladať, že k nim nebudeme prehovárať rovnako ako k mužom, ktorí radi pijú pivo pri pozeraní futbalu v krčme.

Definovanie a hĺbkové pochopenie cieľovej skupiny je relatívne zložité a používajú sa na to rôzne metódy od prieskumov, cez SWOT analýzy až po napríklad fokusové skupiny. Hlboký vhľad do cieľovej skupiny, jej myslenia a správania sa nazýva insight.

Cieľová skupina komunikácie sa nemusí zhodovať s cieľovou skupinou produktu. Napríklad cieľovou skupinou sladkého jogurtu s obalom s veselými macíkmi sú deti, avšak cieľovou skupinou komunikácie jogurtu pre deti sú matky. Tie rozhodujú o nákupe.

Petra Jankovičová

Článok prebratý z blogu reklamnej agentúry TRIAD Advertising

Ďalšie články

Aktuálne