MÉDIÁ A MARKETING, MARKETINGOVÝ SLOVNÍK
CPT / CPM (Cost Per Thousand / Cost Per Mille) je cena za 1 000 zobrazení reklamného formátu. Využívaná je najmä pri banneroch. Vypočíta sa ako podiel ceny reklamnej kampane a počet zobrazení v tisícoch. CPT sa používa ako porovnávací ukazovateľ nákladnosti reklamy na konkrétnych portáloch.
CPT sa ojedinele používa aj v iných médiách ako TV, rozhlas alebo tlač. Dôležité však je, aby sme porovnávali vždy rovnaké médium s podobnými znakmi. Napríklad spot v rádiu inak pôsobí na ľudí ako banner na webe. Takisto nemôžeme porovnávať čiernobielu stránku s farebnou atď.
Príklad:
Square banner na homepage portálu A stojí 45 CPT. Homepage priemerne získa 200 000 zobrazení za týždeň. Cena za týždeň teda bude (200 000 / 1 000) * 45 = 9 000 EUR.
Alternatívou sú cenové modely platby za kliky na reklamné formáty – CPC/PPC a platba za realizovanú akciu, resp. získanie užívateľa – CPA.
Kristína Kijacová
Článok prebratý z blogu reklamnej agentúry TRIAD Advertising