Facebook sa v nových štatistikách začal tejto téme venovať tiež a ponúka tabuľku, kde je možné vidieť, kedy je najviac vašich fanúšikov online a to jednak v priebehu konkretneho dňa a tiež dni v týždni (Facebook insights/posts/when you fans are online). Dokonca som v tejto súvislosti našiel aj blog, ktorý teda odporúča presne vychádzať z týchto čísiel s logikou, keď je najviac ľudi online, najviac ľudí tento post uvidí a teda treba vtedy posty pridávať.
Oproti tomu však stojí tvrdenie social media “vedcu” Dana Zarrellu z Hubspot, ktorý v jednom svojom webinári hovorí o tom, aby sme nepridávali vtedy, keď najviac ľudí online. Vtedy totiž pridávajú nový obsah všetci a ten váš sa medzi tým množstvom nového obsahu úplne stratí. Mne sa páči táto teória a preto som s časmi dosť experimentoval. A nakoniec som sa dostal k záveru, že je aj opodstatnená. V mojom konkrétnom prípade totiž Facebook hovorí, že väčšina uživateľov je online okolo 4 hodiny poobede. Viď ich tabuľka
Ale najviac interakcii s nimi som mal o 9 hodine ráno, viď štatistika zoomsphere za posledné 2 mesiace. Na priloženej tabuľke je na časovej osi vidno, ako deviata hodina veľmi výrazne vyčnieva…
Záverom by som povedal iba toľko, že i keď je sila vizuálnej komunikácie z mojej skúsenosti rozhodujúca a predčí dopad času. I ten zohráva významnú rolu na dopad interakcií a preto je nutné tento dopad sledovať a brať Facebook štatistiku za vodítko skôr ako jedinú možnú cestu. O tom ako sa môže meniť zásah/reach/ a interakcie vzhľadom na časy pridávania obsahu som písal v článku Planovanie Facebook postov neznizuje zasah
Matúš Gajdoš
Článok bol publikovaný na portáli www.OnlinePR.sk
Zdroj: OnlinePR.sk