6.4 C
Bratislava
streda, 24. apríla 2024

Absolut predstavuje novú generáciu kreatívneho vyjadrenia so štyrmi transformatívnymi umelcami

Najčítanejšie

Vodka Absolut ohlasuje začiatok kreatívnej spolupráce s Woodkidom, Aaronom Koblinom, Yiqing Yin a Rafaelom Grampá

V nadväznosti na svoju dlhoročnú tradíciu práce s odvážnymi a inšpiratívnymi umelcami značka Absolut s potešením oznamuje novú tvorivú spoluprácu so štyrmi z nich – francúzskym multiumelcom a hudobníkom Woodkidom, americkým digitálnym umelcom Aaronom Koblinom, francúzskou návrhárkou haute couture Yiqing Yin a brazílskym tvorcom grafických románov Rafaelom Grampá. Spolupráca je súčasťou novej globálnej brandovej iniciatívy spoločnosti s názvom Transform Today, ktorej cieľom je spojiť sa s tvorivým duchom v nás všetkých a inšpirovať tak umeleckú transformáciu po celom svete.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=93uIGknDJIc&feature=share&list=PL3JxkPtJFOzBZASIbfqiBw82_r-t3RJb6[/youtube]

Absolut vždy posúvala hranice súdobej kultúry prostredníctvom tvorivej spolupráce s prelomovými umelcami – v minulosti to boli napríklad Andy Warhol, Louise Bourgeois a Damien Hirst, v poslednom čase aj osobnosti ako Spike Jonze, Ellen von Unwerth alebo neohrozený líder housovej scény Swedish House Mafia. S étosom svojej novej značky Transform Today však Absolut opäť ďalej rozvíja spôsob, akým značka spolupracuje s umelcami a posilňuje snahu o prepojenie jej globálneho publika spoločným jazykom umenia.

Absolut sa tak púšťa do podpory niekoľko z najinšpiratívnejších nastupujúcich umelcov z celého sveta, tých, ktorí riskujú a prekračujú hranice, transformujúc tak seba a svoje umelecké disciplíny. „Transform Today je volanie do zbrane – výzva pre celú generáciu mladých kreatívnych ľudí oslobodiť sa od predstavy, že všetko je vopred určené, a prevziať kontrolu nad svojou budúcnosťou. Nový étos značky vyjadruje naše presvedčenie, že zajtrajšok nie je daný, ale každý z nás si ho môže sám vytvoriť,“ hovorí Jonas Tåhlin, viceprezident pre globálny marketing firmy Absolut.

S cieľom stelesniť svoju novú brandovú iniciatívu reflektujúcu výrazný vplyv súčasného umenia na našu kultúru a videnie sveta Absolut oznámila tvorivú spoluprácu so skupinou umelcov, ktorí sa vyznačujú práve odvážnym duchom a odhodlaním neustále transformovať svoje tvorivé vyjadrenie. Štyria spolupracujúci umelci vytvárajú svoje diela tým, že menia veci, porušujú ich, púšťajú sa do boja s konvenciami a pretvárajú tiež sami seba, aby sa tak stali niečím viac – určujúc pritom kultúrneho ducha našej doby:

  • Woodkid, tiež známy ako Yoann Lemoine, je francúzsky multi-talent, ktorý sa neustále mení z ilustrátora na dizajnéra, režiséra, hudobníka,….
  • Aaron Koblin je americký umelec digitálnych médií s jednou nohou neustále v umení a druhou v oblasti technológií, známy najmä pre svoje transformačné vizualizácie digitálnych dát.
  • Yiqing Yin je nastupujúca módna návrhárka z Francúzska, ktorá už napriek svojmu mladému veku viackrát vyprovokovala a pretransformovala tradičný svet haute couture.
  • Rafael Grampá je brazílsky tvorca grafických románov, ktorý mení grafický dizajn tým, že každú vytváranú stránku vníma ako choreografiu, nielen ako jednoduché vyrozprávanie príbehu.

Myšlienka Transform Today bola predstavená v USA už počas prípravných podujatí v Brooklyne a San Franciscu, kde sa celé ulice premenili na vitríny tvorby miestnych umelcov. Tieto kreatívne akcie boli ukážkou charakteristickej hmatateľnej premeny, ktorú môžu diváci očakávať aj od nadchádzajúcich fáz kampane Absolut. Počnúc dnešným dňom začína globálna kampaň na stránke absolut.com, ktorá obsahuje profily umelcov a predstavuje prostredníctvom osobných videí nielen ich samotných, ale aj témy, ktoré ich inšpirujú a ciele ich práce. Začiatkom novembra umelci odhalia svoje tvorivé procesy globálnemu publiku online, ale aj v reálnom živote. Iniciatíva tak ožije prostredníctvom série interaktívnych podujatí, ktoré účastníkom dajú možnosť využitím rôznych médií preskúmať svoj vlastný tvorivý potenciál. Týmto spôsobom im Absolut umožní uvedomiť si a zrealizovať možnosť spoločného podieľania sa na vytváraní budúcnosti.

„Som človek, ktorý sa začne veľmi ľahko nudiť, neustále sa preto snažím vyvíjať. Transformácia však nepopiera to, kým ste boli predtým – je to o tom, byť ešte niečo viac, niečo nové a niečo lepšie,“ hovorí Woodkid. „Existujú milióny vecí, ktoré som stále nevyskúšal a tak rád by som ich preskúmal. Uvidíme teda, kam sa odtiaľto posuniem najbližšie.“

Videá prezentujúce pohľad Woodkida, Koblina, Yin a Rafaela Grampá na transformáciu môžete nájsť na absolut.com  a www.transformtoday.sk alebo na Absolut kanáli na YouTube: www.youtube.com/absolut.

ABSOLUT VODKA

Svet sa o vodke ABSOLUT dozvedel v roku 1979, kedy bola po prvýkrát predstavená v USA. No Absolut rent Bränvin, teda absolútne čistá vodka, sa vo Švédsku vyrábala už sto rokov predtým. Dnes je v predaji na 126 trhoch po celom svete, zo všetkých prémiových destilátov sa nachádza na štvrtom mieste a je značkou číslo dva medzi vodkami.  V roku 2009 dosiahla spotreba neuveriteľných 96 miliónov litrov, denne sa vyrobí viac ako 500 tisíc fliaš. Aj napriek ohromnému nárastu (z nejakých 90 tisíc litrov ročne) sa vodka ABSOLUT vyrába stále na jednom jedinom mieste, a to v švédskom Ahuse. Licenčná výroba nepripadá do úvahy, pretože všetky suroviny (pšenica, voda atd.) pochádzajú z blízkeho okolia destilérky.

Úspech vodky ABSOLUT spočíva v jedinečnom procese spracovania ozimnej pšenice, ktorému sa hovorí kontinuálna destilácia a ktorý praktikoval už od prvopočiatku vodkový kráľ Lars Olsson Smith.  Po destilácii je produkt podrobený štvorfázovému filtračnému procesu a tým vzniká jeden z najčistejších destilátov na svete. Mimochodom, viete, čím sa vyplachujú prázdne fľaše pre ich naplnením? Ničím iným ako samotnou vodkou, aby nič nemohlo ohroziť jej vycibrenú, čistú chuť.

Dominika Mózová

Zdroj: Media & Communication Consulting
Zdroj foto hore: ABSOLUT

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne