Priemerná miera prekliku na Slovensku dosahuje 0,43 %, čo je po Poľsku druhá najvyššia hodnota zo všetkých sledovaných štátov strednej a východnej Európy.
U interaktívnych bannerov je na slovenskom trhu takmer desaťkrát vyššia miera prekliku než u klasických bannerov a dosahuje rekordných 2,18 %, čo je dvakrát viac ako priemer celého regiónu. Uvádza to cyklická štúdia gemiusAdMonitor od spoločnosti Gemius.
V prípade online reklamy sa slovenský trh značne líši od iných stredo- a východoeurópskych štátov. „Slovenskí internetoví užívatelia oveľa viac klikajú na reklamné bannery a to nielen na interaktívne, ale aj na klasické,“ uvádza spoločnosť. Podľa výsledkov štúdie máme najvyššiu priemernú mieru prekliku pre klasické a rich media bannery (0,29 %, resp. 2,18 %). Interaktívne reklamné formáty sú súčasťou pätiny kampaní na slovenskom trhu, čo je menej, než priemer všetkých skúmaných štátov.
Štúdia gemiusAdMonitor analyzuje 11 trhov strednej a východnej Európy a zameriava sa hlavne na rebríčky najpoužívanejších online reklamných formátov v jednotlivých štátoch, ich CTR či zoznam odvetví, ktoré zadávajú najviac reklamných kampaní a mnoho ďalších. Dáta pochádzajú z nástrojov pre správu a monitorovania reklamných kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean.
Zdroj: TASR
Titulková fotografia: masmediálne.info