19 C
Bratislava
štvrtok, 2. mája 2024

Príďte si pozrieť víťazov európskeho reklamného šampionátu (aktulizované)

Najčítanejšie

Aj na Slovensku si môžeme pozrieť najlepšie európske práce v oblasti grafického dizajnu a reklamnej kreativity, ktoré každoročne vyberá združenie Art Directors Club Europe/ADCE. Výstavu si môžete pozrieť v Open Gallery na Baštovej ulici v Bratislave do 13. marca, každý deň od 13:00-19:00 hod. Vstup je voľný.

Združenie Art Directors Club Slovakia prináša ukážku najlepších prác dizajnu a reklamnej tvorby zo súťaže ADCE Awards aj na Slovensko.

Víťazné práce si môžete pozrieť už teraz od stredy 2. marca až do 13. marca v Bratislave na Baštovej ulici č. 5 v Open Gallery Nadácie otvorenej spoločnosti.

Pre školy budú v rámci výstavy prebiehať sprievodné podujatia s názvom Portfolio Day / Portfolio Night a prednášky na tému “Prečo niektoré reklamy fungujú a iné nie?” – “Vizuálna podoba reklamy” – “Aktuálne trendy v grafickom dizajne” ale i ďalšie.

Na výstave sú prezentovane skutočné skvosty európskeho grafického dizajnu a reklamnej kreativity od najvychytenejších tvorcov považovaných za „Champions League“.

Aktualizované:

V utorok 1. marca výstavu slávnostne otvoril Hans-Peter Albrecht z Art Directors Club of Europe a zároveň autor Creative Express:

Hans-Peter Albrecht z Art Directors Club of Europe - zdroj ADC Slovakia
Hans-Peter Albrecht z Art Directors Club of Europe na slávnostnom otvorení výstavy v Open Gallery (zdroj foto: ADC Slovakia)

„Milí priatelia, tak trochu žiarlim. Toto je jeden cool, mládežnícky, inšpiratívny event v cool, mládežníckom priestore s cool, mladými ľuďmi. Na eventy v Nemecku chodí omnoho menej ľudí (v porovnaní s tým, o koľko viac má nemecké ADC členov), ale zato sú dvakrát takí starí. Takže žiarlim, koľko veľa zvedavých mladých kreatívcov sa dokáže stretnúť tu v Bratislave. To, že mladí kreatívci majú počas výstavy príležitosť pozrieť si najlepšie práce z európskeho reklamného šampionátu ADC*E Awards 2015 považujem za skvelú inšpiráciu. Inšpirujú sa, namotivujú a zistia, ako na to, aby budúci rok zabodovali aj oni sami. Povedzte im, aby prišli, aby venovali dve hodiny svojho času a užili si tento reklamný šampionát. A tiež im povedzte, aby si čo najskôr obsadili miesto na tých pohodlných gaučoch! Držím palce,“ povedal Hans-Peter Albrecht.
„Jednou z hlavných uloh ADC je zvyšovať úroveň reklamnej kreativity na Slovensku a zviditeľnovať ju vo svete. Táto výstava je pekným súznením oboch týchto cieľov. Nastavuje benchmark toho najlepšieho, čo sa v Európe vytvorilo a zároveň ukazuje slovenské práce ocenené na ADCE Awards. Deje sa postupne vo viacerých krajinách, avšak jedine na Slovensku sme ju sprísptupnili aj verejnosti a hlavne študentom, ktorí si tu nájdu aj výživný program. Z toho sa teším osobne asi najviac,“ Martin Woska, prezident klubu ADC Slovakia.

Víťazom zo Slovenska sa pre rok 2015 stala agentúra Wiktor Leo Burnett, ktorá získala striebro a agentúra Made by Vaculik, ktorá mala až dve svoje práce na shortliste.

Celkovo sa do súťaže ADC Awards 2015 zapojilo až 667 prác z 21 európskych krajín. Súťažili v kategóriách Film & Radio, Print & Outdoor, Interactive & Mobile, Design & Craft, Promotion & New Media, Integration & Innovation a Young & Students. Porotu tvorilo 51 najprestížnejších európskych kreatívcov > pozri

Súťažiaci v tomto roku vyhrali 1 krát Grand Prix, 25 krát zlato, 44 krát striebro a až 110 prác bolo v užšom výbere na shortliste.

STRIEBRO

Agentúra Wiktor Leo Burnett získala striebro za prácu pre klienta J&T Bank s názvom PlayDowJones/Hudba vs. Burza, ktorá bola ocenená aj na festivale Golden Drum 2015, kde získala dva shortlisty v kategórii Digital a Film a zlato v súťaži Zlatý klinec 2015 v kategórii Events.

PlayDowJones/Hudba vs. Burza

Stručná charakteristika víťaznej práce slovami agentúry: „Aby sme tému investícií predstavili aj úplným laikom, vytvorili sme projekt Hudba vs burza. Indexovú linku Dow Jones indexu sme naprogramovali tak, aby každý výkyv na finančnej burze prehrala ako melódiu. Vzniklo hudobné dielo, ktorého melódiu netvoria noty, ale viac ako 30 000 burzových dát“.

Vizitka kampane:

Wiktor Leo Burnett
Hudba vs. Burza | klient: J&T Banka
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Vladimír Lefík, Andrej Hlavačka
Programátor: Andrej Hlavačka, Digita.sk
Art Director: Štefan Andrejco, Balasz Szarka, Akasha Visualstation
Režisér: Akasha Visualstation
Hudba: Dalibor Kocian / Stroon
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Použité médiá:
Web www.hudbaburza.sk
Pozývacia kampaň na event (TV, OOH, POS)

DVA SHORTLISTY

Made by Vaculik získal na ADCE Awards 2015 dva shortlisty za práce pre klienta Tesco Stores SK – Iceberg a The freshest Tesco, ktorá bola ocenená aj na festivale Golden Drum 2015 a získala aj zlato v súťaži Zlatý klinec 2015 v kategórii Out of home a aktuálne aj ocenenie v súťaži kreativity Prima Zlatá pecka 2015 v kategórii Multimediálna a internetová prezentácia.

Tesco – Iceberg

Iceberg

Pozrite sa, ako print vznikal:

 

Tesco The freshest Tesco/Najčerstvejšie Tesco

Vizitka kampane:

MADE BY VACULIK
Tesco The freshest Tesco/Najčerstvejšie Tesco | klient: Tesco Stores SK
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Programátor: Aurius
Art Director: Tomáš Krajčík, Jakub Gerhard
Media planner: Lukáš Švaro

Všetky ocenené práce na ADC Awards si môžete pozrieť > tu 

Podujatia pre školy

plagat ADCE Exhibition Bratislava

Prednášky aj Portfolio Day / Portfolio Night, sú určené pre školy a budú sa konať priamo v priestoroch galérie Open Gallery. Školy sa na tieto akcie môžu sami prihlásiť na adrese petra.svorcova@gmail.com.

Na Portfolio Day / Portfolio Night môžu prísť aj študenti/jednotlivci aj celé triedy, ktoré privedú ich učitelia či profesori. V prípade prednášok to funguje tak, že učitelia prinesú celú triedu a prednášku si musia dohodnúť vopred.

PORTFOLIO DAY
piatok 4. marca – 11.00 hod. – 13.00 hod.
Open Gallery, Baštová 5, Bratislava

Študenti, prineste si svoje práce, svoje portfólio. Pozriete sa naň spolu s najoceňovanejšími kreatívcami na Slovensku!

PORTFOLIO NIGHT
pondelok 7. marca – 17.00 hod. – 19.00 hod.
Open Gallery, Baštová 5, Bratislava

Študenti, prineste si svoje práce, svoje portfólio. Pozriete sa naň spolu s najoceňovanejšími kreatívcami na Slovensku!

PREDNÁŠKY s členmi Art Directors Clubu/ADC
termín: dohodou
Open Gallery, Baštová 5, Bratislava

Témy:
– Digitálna reklama a nové média
– Svetové reklamy a ich insighty / Prečo niektoré reklamy fungujú a iné nie?
– Vizuálna podoba reklamy / Aktuálne trendy v grafickom dizajne

Vizuálna koncepcia výstavy: Andrea Gogová
Copywriting: Lenka Slovák Bónová

 

O Art Directors Clube Europe/ADCE

“Art Directors Club založil v roku 1920 Louis Pedlar, aby vytvoril miesto na diskusiu a výmenu skúseností pre ľudí pracujúcich v kreatívnom biznise. Reklama by podľa neho mohla byť posudzovaná podľa rovnakých prísnych noriem ako výtvarné umenie. V roku 1996 pocítila skupina 12 kreatívcov potrebu vytvoriť na Slovensku platformu, kde by sa formovali relevantné názory na úroveň kreativity slovenskej reklamy a vzniklo ADC Slovakia, “ uvádza združenie na svojej webovej stránke. 

Novým prezidentom združenia ADC Slovakia sa v roku 2015 stal Martin Woska z agentúry Triad Advertising. Čítaj viac.

ADCE prostredníctvom svojej medzinárodnej siete 18 členských klubov zastupuje viac ako 4 tisíc profesionálov z odboru a na medzinárodnej úrovni tak prezentuje najlepšie práce z lokálneho prostredia.

ADCE sa zaviazala taktiež k vzdelávaniu a osobnému rozvoju mladých reklamných tvorcov a podporuje výmenu študentov v celej Európe.

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne