Vydavateľstvo Petit Press, ktoré má podľa nášho názoru asi najhorší marketing spomedzi vydavateľstiev na Slovensku, si paradoxne založilo kreatívne a obsahové štúdio pod názvom SME Creative, ktoré bude vytvárať kampane pre klientov.
Pre štúdio pracujú nielen copywriteri, ale i novinári, ktorí budú vytvárať na mieru novinársky obsah – články, ale i videá „šité na mieru“ a kreatívne kampane.
Aktuálne vytvorili na objednávku novú rubriku s názvom Poď na pivo pre svojho klienta Pilsner Urquell, ktorá je súčasťou sekcie SME Reštaurácie na webe SME.sk.
V rubrike sa nachádza napr. článok s názvom Pilsner Urquell v Banskej Bystrici: Poctivé domáce knedlíky a dobre vychladené pivo, ktorý otvorene propaguje pivnú značku Pilsner Urguell.
Text pritom nie je v úvode označený, ako reklama, alebo propagačný článok a autor článku je uvedený dokonca len pod pseudonymom, ako Peter.
Na záver článku redakcia uvádza vetu „Sekciu Poď na pivo vám prináša Pilsner Urquell, partner projektu“. Pravidlá spolupráce medzi redakciou a inzerentom sa vydavateľstvo pokúša vysvetliť v samostatnom článku > pozri
Publikovaný text je tzv. natívnou reklamou.
Natívna reklama je súčasťou článku a môže získať u čitateľov vyššiu dôveryhodnosť a tzv. vizibilitu, čím dosahuje často vyššiu efektívnosť, ako napr. klasický reklamný banner. Čitateľ ale dopredu nevie, že sa jedná o reklamu, dozvie sa to až na záver článku.
Poľavilo SME zo svojich redakčných štandardov? Stane sa najčítanejší spravodajský web platformou pre komunikovanie komerčného obsahu? Nie je tu kontrast s pojmom „nezávislá redakcia“?