Slovenská agentúra Wiktor Leo Burnett so svojou retro kampaňou na pivo Zlatý Bažant získala ocenenie aj na celosvetovej súťaži Epica Award a agentúra JANDL získala cenu s kampaňou Návrat do divočiny.
Epica bola založená v roku 1987 a tento rok oslavuje jubilejných tridsať rokov pôsobenia na scéne.
Epica Awards je jedinečné ocenenie, ktoré je udeľované na základe členov poroty, ktorý sú tvorení novinármi pracujúcimi pre viac ako šesťdesiat marketingových a komunikačných magazínov po celom svete. Všetci títo ľudia sú odborníkmi vo svojom odbore, preto je úspech na tejto súťaži mimoriadne cenný.
Slovenská pobočka svetovej siete agentúry Wiktor Leo Burnett a aj agentúra JANDL patria taktiež k ocenených víťazom. Uspieť v konkurencii 3800 súťažných kampaní z viac ako šesťdesiatich šiestich krajín po celom svete je naozaj obrovský úspech.
Leo Burnett sa zároveň stal aj reklamnou sieťou roka, keď jej agentúry po celom svete získali štyridsaťdeväť ocenení, z toho dvanásť zlatých.
Agentúrou roka sa stala BBDO New York, ktorá získala devätnásť cien, z toho jednu zlatú.
Nezávislou agentúrou roka pre rok 2016 je nórska TRY s deviatimi cenami, z ktorých štyri sú zlaté.
Celkovo bolo v súťaži Epica Awards 2016 udelených 315 cien, z toho 5 Grand Prix.
Krajina, ktorá získala najviac ocenení je USA, s počtom šesťdesiat ocenení, vrátane dvanástich zlatých, je na vrchole rebríčka podľa celkového počtu získaných ocenení pre jednu krajinu.
Slovenské agentúry uspeli v súťaži dve a to Wiktor Leo Burnett a JANDL:
Striebro
V kategórii: Alcoholic drinks/ Alkoholické nápoje s kampaňou „Zlatý Bažant 73“ získala striebro agentúra Wiktor Leo Burnett, Bratislava > pozri
Bronz
V kategórii: Recreation & Leisure/ Rekreácia a voľný čas s kampaňou „Back to Wildlife“ získala bronz agentúra JANDL, Bratislava > pozri
Česká republika si zo súťaže odniesla jedno ocenenie:
Striebro
V kategórii: Media Innovation – Traditional Media/ Inovácie v médiách – Tradičné média s kampaňou „The Dying Poster“ získala striebro agentúra Ogilvy Group Česká republika > pozri
Ceny Grand Prix si odniesli
Grand Prix Press patrí kampani „Brand is single“ od agentúry TRY, ktorú vytvorila pre Nórske aerolínie > pozri
Granx Prix Design patrí kampani „Simplified stories“ od agentúry DDB Brussels pre Alzheimer ligu > pozri
Grand Prix Digital patrí kampani „The Next Rembrandt“ od agentúry J. Walter Thompson Amsterdam pre ING > pozri
Grand Prix Film patrí kampaní kampani „Kenzo World“ od Kenzo Parfums France pre Kenzo World Eau de Parfum > pozri
Grand Prix Outdoor patrí kampani „Doors of Thrones“ od agentúry Publicis
London pre Tourism Ireland > pozri