Reťazec rýchleho občerstvenia Burger King nedávno spustil reklamu z dielne reklamnej agentúry DAVID z Miami, ktorú jedna časť ľudí považuje za geniálnu a odvážnu a druhá za hroznú a rozčuľujúcu.
Reklamný spot na svoj top produkt s názvom „Whopper Burger“ spoločnosť šikovne prepojila s hlasovým vyhľadávaním. Zdá sa však, že táto taktika je pre mnohých príliš invazívna, najmä pre Google, ktorý na danej reklame so spoločnosťou nespolupracoval. Reklamným spotom, ktorý má momentálne už viacero hlasových verzií sa zaoberala na svojom webe aj agentúra Reuters.
V 15-sekundovom spote sa zákazníkom prihovára pracovník rýchleho občerstvenia Burger King, ktorý hovorí, že v rámci tak krátkeho času nedokáže popísať kvality produktu Whopper Burger, ale má nápad ako to urobiť inak a následne sa spýta na klasifikáciu produktu Whopper Burger priamo Googlu.
Pozrite si spot:
Ak je domácnosť vybavená službou Google Home, ktorá v sebe spája reproduktor a domáceho asistenta a televízor alebo zariadenie, na ktorom sa prehráva reklama, sa nachádza v blízkosti reproduktora Google Home, tak sa na základe poslednej časti reklamného spotu spustí hlasové vyhľadávanie a potom klasifikácia produktu Whopper Burger z Wikipédie. Ukážku ako to funguje zverejnil na YouTube napríklad Business Insider:
Samozrejme, spoločnosť Google okamžite reagovala na tento reklamný ťah a zablokovala reakciu hlasového vyhľadávania na otázku z daného spotu.
Pohotovo reagoval aj reťazec Burger King, ktorého vlastníkom je Restaurant Brands International Inc. (QSR.N) a v priebehu krátkeho obdobia, no najmä pre potreby nočnej šou s názvom „The Tonight Show With Jimmy Fallon“ a živej šou s názvom „“Jimmy Kimmel Live!“ spustil spoty s viacerými hlasovými variáciami, ktoré Google v krátkom časovom intervale taktiež zablokoval.