Facebook so svojou stratégiou zmien v informačnom kanáli otvára dvere pre využívanie konkurenčných sociálnych platforiem. Aj sociálna sieť LinkedIn sa chopí šance a mení svoj vzhľad, aby pritiahla pozornosť mnohých spravodajských vydavateľov.
Hoci je LindkedIn známa ako sociálna sieť pre podnikateľov, a profesijné zoznamovanie sa, pozornosť jej v poslednom období venujú aj vydavatelia, ktorí hľadajú možnosti ako ju využiť pre svoje ciele. Informácie zverejnil digiday.com.
Britské denníky The Times a Sunday Times síce doposiaľ nezverejňujú články na sociálnej sieti LindedIn, no ich vydavateľ pre digiday.com uviedol, že tento rok majú v pláne viac sa zamerať na možnosti využitia tejto platformy.
Napríklad HuffPost UK už pracuje na redakčnej sérii videí a textových článkov vhodnejších pre LinkedIn. Lifestylový vydavateľ Shortlist Media dokonca prijíma niekoľko ľudí, ktorí sa budú sústrediť na publikovanie a využitie možností na sociálnej sieti LinkedIn.
V období niekoľkých posledných týždňov vydavateľ Shortlist Media pre Linkedln testoval, aký video obsah je pre publikom najzaujímavejší.
„Tím spoločnosti LinkedIn v Spojenom kráľovstve sa nebojí dostávať spätnú väzbu o tom, čo na jej platforme funguje a čo nie. Keď sa pozriem na všetky platformy, najväčšou príležitosťou na rast publika a príjmov je LinkedIn,“ pre digiday.com povedal Owen Wyatt, výkonný riaditeľ spoločnosti Shortlist Media.
Vydavatelia ako sú Financial Times, Economist a CNBC v USA, tiež testujú natívne videá na platforme, ktoré spoločnosť LinkedIn spustila vlani v auguste.
Videozáznam The Economist o umelo vypestovanom mäse priniesol 2-tisíc lajkov a niekoľko desiatok komentárov.
Financial Times zverejňuje raz za týždeň päť minútové video s týždennými novinkami a 60-sekundový príbeh ako napríklad spustenie vesmírnej stanice Falcon Heavy.
Obe videá nazbierajú približne 500 lajkov. CNBC International nerobí natívne video testy so spoločnosťou LinkedIn, ale videozáznam vytvorený medzinárodným tímom ako napríklad video Davos, ktoré dosiahlo 500 lajkov a dve desiatky komentárov po tom, čo bolo zverejnené na vlajkovej stránke CNBC.
Jessica Chan, manažérka vývoja podnikania v spoločnosti LinkedIn, pre digiday.com uviedla, že platforma spolupracuje s vybranými vydavateľmi na včasnom prístupe k novým nástrojom a produktom.
Ide o vydavateľstvá vo Veľkej Británii ako Business Insider UK, The Economist a Financial Times, ktoré sa v decembri 2017 pripojili k natívnemu video pilotnému projektu.
„Od niektorých vydavateľov sme sa dozvedeli, že zaznamenali pôsobivé zhliadnutia a distribúciu svojich videí a sľubný rast počtu sledovateľov od vstupu do pilotného programu,“ uviedla pre digiday.com Jessica Chanová.
Spoločnosť LinkedIn tiež využíva pomalý a stabilný prístup k videu, zrejme s cieľom vyhnúť sa opakovaniu chýb v súvislosti s ochranou značky. Vydavatelia vo Veľkej Británii pre digiday.com uviedli, že spoločnosť LinkedIn zatiaľ nezverejnila či a ako bude speňažený video obsah prostredníctvom reklám.
Čo sa týka zverejňovania obsahu na platforme LinkedIn vydavatelia zastávajú názor, že pre malé spoločnosti v oblasti médií je ťažšie dopracovať sa na tejto platforme k veľkému publiku, než pre veľké spoločnosti. V tomto smere je to na platforme Facebook omnoho jednoduchšie a vyrovnanejšie.
Z postrehov Cristy Garratt, vedúcej digitálneho videa a sociálnych médií v spoločnosti CNBC International, je zrejmé, že na platforme LindkedIn lepšie funguje, ak príspevky zverejňujú reportéri na vlastných profiloch ako keď sa zverejňujú na hlavnom profile spoločnosti.
„LinkedIn je novšia verzia „v hre“ s informačnými kanálmi a od aktualizácie jej aplikácie sme zaznamenali zlepšenie. Dúfajme, že video bude pôvodcom zmien v tejto hre,“ uviedla pre digiday.com Cristy Garratt.
Hoci je LinkedIn stále malým zdrojom referenčnej návštevnosti pre vydavateľov, jej konkurencieschopnosť stúpa. Podľa údajov spoločnosti Parsely predstavuje menej ako polovicu 1% celosvetovej referenčnej návštevnosti.
Zatiaľ čo návštevnosť cez desktopové zariadenia bola v minulom roku nemenná, návštevnosť cez mobilné zariadenia na platformu LinkedIn sa viac ako zdvojnásobila.
Angažovanosť v súvislosti s obsahom na platforme LinkedIn sa v posledných dvoch rokoch zdvojnásobila najmä pre vydavateľov ako sú Forbes, BBC, Bloomberg a Business Insider.
Spoločnosť LinkedIn pre digiday.com uviedla, že komentáre, lajky a zdieľania vzrástli medziročne o viac ako 60%. Tento nárast pripisuje platforma aktualizácii produktov, novým funkciám a dátovej analytike.
Všetky tieto pozitívne výstupy platformy LindkedIn nasvedčujú, že by sa v dohľadnej dobe mohla stať veľkým konkurentom pre spoločnosť Facebook, a mohla by sa stať miestom, kde si vydavatelia vybudujú zázemie pre spájanie sa so svojim publikom.