Z výsledkov nedávno zrealizovaného prieskumu vyplynulo, že pre zákazníkov na trhu v USA je veľmi dôležité, k akým hodnotám sa hlásia spoločnosti, v ktorých nakupujú. Informáciu zverejnili PR Daily.

V prieskume až 71% respondentov uviedlo, že je pre nich dôležité, aby organizácie zaujali stanovisko k sociálnym otázkam a súčasným problémom, ktoré sa dejú v spoločnosti.

V ďalšej otázke až 75% respondentov uviedlo, že ak spoločnosť podporuje niektorú zo sociálnych otázok alebo problémov, tak u nej nakupujú častejšie.

„Pred niekoľkými desaťročiami sa podľa všeobecného pravidla PR spoločnosti mali vyhnúť vyjadrovaniu názorov na kontroverzné témy a sociálne otázky. Teraz sa však očakáva, že spoločnosti budú hovoriť,“ uviedli pre PR Daily autori prieskumu.

Spotrebitelia v súčasnosti vyhľadávajú a preferujú spoločnosti, ktoré svoj marketing a aj samotný predaj robia inak ako je zaužívané.

Z prieskumu Sprout Social’s 2018 Championing Change in the Age of Social Media vyplynulo, že 66% spotrebiteľov vyzýva spoločnosti, aby zaujali stanovisko k sociálnym otázkam a kontroverzným témam.

Podľa ďalšej štúdie, ktorú zrealizoval Cone and Porter Novelli v roku 2018, 78% amerických spotrebiteľov tvrdí, že spoločnosti musia pozitívne ovplyvňovať spoločnosť a nielen zarábať peniaze.

„Keď spoločnosť zdieľa názory a hodnoty svojich spotrebiteľov a prispieva k riešeniu problému, ktorý spotrebitelia považujú za problém, spotrebitelia budú chcieť pokračovať v spolupráci s touto spoločnosťou alebo kupovať jej produkty,“ pre PR Daily uviedol Josh Weiss, generálny riaditeľ PR spoločnosti 10 to 1 Public Relations.

Podľa Cone and Porter Novelli budú spotrebitelia čoraz častejšie uprednostňovať nákupy u spoločností, ktoré sa zaoberajú sociálnymi otázkami a problémami a snažia sa prispieť k ich riešeniu.

Pre mnohých spotrebiteľov je úsilie podnikov podporovať sociálnu zodpovednosť a hodnoty dokonca dôležitejšie ako ceny produktov a služieb týchto podnikov.

Hodnoty, ku ktorým sa hlásia spoločnosti sú dôležité aj pre mladšiu vekovú generáciu. Podľa štúdie Clutch 70% spotrebiteľov vo veku 35 až 54 rokov a 54% spotrebiteľov vo veku 18 až 34 rokov bojkotuje organizáciu, ktorá sa hlási k hodnotám, s ktorými oni naopak nesúhlasia.

Na druhej strane iba 37% spotrebiteľov vo veku 55 rokov a viac prestane nakupovať v organizáciách, ktoré nezodpovedajú ich presvedčeniu.

Hoci sa môže zdať, že pre podniky je riskantné vyjadrovať sa k sociálnym otázkam, štúdie naznačujú, že práve toto je cesta ako si získať zákazníkov.

Na Slovensku môže byť dobrým príkladom kampaň „Nikdy neprestaneme byť fér“ z dielne reklamnej agentúry Triad, ktorá zastrešuje komunikáciu pre mobilného operátora O2 Slovakia.

Ilustračná foto: pixabay.com

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu