9.4 C
Bratislava
utorok, 23. apríla 2024

Ako sa dostať konšpiračným médiám pod kožu? Hosťom inšpiratívnych stretnutí vo Websupport bol aj Jakub Goda

Najčítanejšie

Spoločnosť Websupport pravidelne organizuje verejné diskusie priamo vo svojich štýlových priestoroch v Bratislave na Karadžičovej ulici. Hosťom zatiaľ poslednej diskusie vo štvrtok 3. októbra bol bloger Jakub Goda. Živí sa tvorbou reklamných vizuálov, animácii, či vizuálnych efektov.

Podujatie moderovala Martina Bolibruchová z občianskeho združenia Zmudri.sk, ktorá zároveň pôsobí ako výkonná riaditeľka vydavateľstva W Press magazínu .týždeň.

Jakub Goda počas diskusie rozprával o konšpirátoroch a čo by sme mali robiť, aby sme obsah médií vnímali kriticky. Jakub je známym odporcom magazínu Zem&Vek, a vďaka nemu sa tento konšpiratívny magazín v súčasnosti už nepredáva v reťazcoch ako Tesco a Billa.

V minulosti sa tiež infiltroval do redakcie konšpiračného webu Hlavne správy, a písal pre nich pod menom Marek Bakeš, aby zistil ako fungujú princípy redakčnej práce v takomto médiu.

Ako bloger inicioval Jakub Goda kampaň na podporu médií „Nepíšte už kamarátom, aby vám skopírovali zamknutý článok, podporte novinárov,” ktorou chcel medzi verejnosťou prehĺbiť vedomosť o tom, prečo je dôležité, aby si ľudia predplácali noviny.

Bez povšimnutia v minulosti nezostalo ani jeho video „I will survive“ , na ktorom Jakub Goda vysvetľuje ako fungujú rôzne programy a aplikácie, pomocou ktorých je možné vytvoriť množstvo falošných videí a fotografií. Ako názornú ukážku si vtedy vybral kontroverznú osobu Mariána Kotlebu, predsedu politickej strany Naše Slovensko. Ľudová strana má totiž „ťažké srdce“ na mainstreamové média.

Aj tieto skúsenosti opísal počas diskusie vo Websupport. Vypočujte si podcast:

Najbližšie stretnutie vo Websupport sa uskutoční v stredu 9. októbra a hosťom diskusie bude Jana Malaga, ktorá organizuje súťaž Bloger Roka. Rozprávať bude o obsahovom marketingu > Prihláste sa

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne