2.2 C
Bratislava
sobota, 3. decembra 2022

Legendárny návrat Jula Satinského. Prvý deep fake hlasu na Slovensku v kampani pre Slovenskú sporiteľňu od Zaraguzy

Najčítanejšie

„V kampani s Julom Satinským pokračuje naša brandová sága a pozicioning značky “Budúcnosť je vaša”, ktorou dlhodobo povzbudzujeme Slovensko k optimizmu. Geniálne vyjadruje to, o čom Slovenská sporiteľňa je – silná líderská značka, ktorá je dlhodobo súčasťou príbehu tejto krajiny, no súčasne vždy aktuálna a využívajúca tie najmodernejšie technológie,“ povedal Peter Holík, vedúci marketingovej komunikácie Slovenskej sporiteľne.

Ako povedal kreatívny riaditeľ Zaraguzy Ondrej Kořínek: “Na Slovensku sa ešte deep fake hlasu slávnej osobnosti nerobil, preto pred nami na začiatku projektu stáli dve kľúčové otázky. Prvá: Existuje AI, ktorá dokáže „rozprávať“ po slovensky? Druhá: „Dovolí nám rodina Jula Satinského použiť jeho hlas a jeho myšlienky v reklamnej kampani?“

„Prvú otázku sa nám po intenzívnom pátraní podarilo úspešne vyriešiť. Riešenie sme našli prekvapivo na východ od našich hraníc, v Kyjeve. Spoločnosť Respeecher je ukrajinský startup.

Bol založený len nedávno, v roku 2018, ale už má za sebou neuveriteľné výsledky. Získali investorov, pracujú pre Hollywood, jeden z ich projektov dostal titánového leva na festivale Cannes Lions, okrem toho ich technológiu používajú pacienti, ktorí pre rakovinu prišli o hlasivky.

Tieto výsledky nás presvedčili, že sú ten správny partner pre náš projekt. Technológiu sme teda mali a mohli sme sa vrhnúť na ďalšiu oveľa delikátnejšiu otázku. Bude súhlasiť Julova rodina? Povedané inak, budú nám veriť, že s hlasom slovenskej legendy naložíme s patričnou úctou“?

„V tomto konkrétnom prípade sme mali dobrú východiskovú pozíciu, pretože naše rodiny sa v čase, keď ešte Julo Satinský žil, priatelili,“ povedal kreatívny riaditeľ Zaraguzy, optimista a dobrodruh popri zamestnaní, Ondrej Kořínek.

„Od Jula som mal svoju prvú komixovú knihu o Asterixovi a Obelixovi. Osloviť Luciu Satinskú bolo preto o niečo jednoduchšie,“ dodal Ondrej.

Lucia súhlasila a ako povedala, projektu verila aj preto, lebo pozná komunikáciu Slovenskej sporiteľne a páči sa jej.

Keď už mali odpovede na tieto dve otázky, vynorilo sa zrazu tisíc ďalších. Tá najdôležitejšia z nich bola, čo má Julo svojim milým Slovákom povedať. Pozorný čitateľ si všimol, že východiskom pre tému kampane sme si vybrali knihu Moji milí Slováci.

Nielen preto, že sa priamo prihovára Slovákom a povzbudzuje ich, ale aj preto, že Julo Satinský tieto svoje myšlienky nikdy nepovedal nahlas, presnejšie, nikdy neboli zaznamenané.

Po dôkladnom štúdiu a dlhých debatách bez zaťatosti vybrali kapitolu o dokončovaní. Našu neschopnosť dokončiť načaté totiž Julo Satinský považoval za najväčšie nebezpečenstvo, ktoré nám ako Slovákom hrozí.

Adaptácia textu je použitá vo videu. Úryvok z tejto kapitoly si vďaka AI po slovensky éjáj budeme môcť všetci užiť načítaný Julovým hlasom. Mimochodom súčasťou kampane je aj samotná kniha. Odporúčame preto od polovice novembra navštíviť Martinus alebo PantaRhei.

„V každej scéne sme chceli mať ľudskosť, mágiu a štipku humoru, aby sme slová Jula Satinského ešte prehĺbili.“ povedal o tvorbe videa unit kreatívny riaditeľ, detailista a garážový audiofil Martin Ondrušek.

Najlepší treatment napísal argentínsky režisér Hernan Corera, ktorý Jula Satinského prirovnal k slovenskému Maradonovi v oblasti humoru a satiry. Magickú vianočnú rozprávku o súčasnosti produkoval pražský Stink.

V Zaraguze sú nesmierne vďační rodine, že s kampaňou súhlasila, Slovenskej sporiteľni, že do toho s takým nadšením šla a všetkým, ktorí na kampani pracovali a pomáhali ju dokončiť. Je to legendárna kampaň s legendárnym človekom. Veríme, že jeho správa doľahne k ušiam našich milých Slovákov.

Vizuál kampane:

zdroj: SLSP

Vizitka kampane:

Klient: Slovenská sporiteľňa
Agentúra: Zaraguza
Creative Directors: Ondrej Kořínek, Martin Ondrušek
Art Director: Martin Ondrušek, Andrej Nemček, Dominika Kočišová
Graphic Designer: Oliver Boďo, Richard Novák
Copywriter: Ondrej Kořínek, Karin Hornáčková, Matej Sekerka, Jozef Plichtík
Account Management: Marek Kabát, Ivana Fertáľová, Soňa Kaprálová, Vanda Molnárová
Strategy: Pavol Minár, Patrícia Reichlová
Social Media: Martin Rajec, Soňa Belyusová, Dominika Turcerová
Produkcia: Stink Films
Režisér: Hernan Corera
Hudba: Niels den Otter, Audentity

(ts)

Redakcia
Redakcia Bratislavského večerníka predstavuje starosti a radosti v bratislavských mestských častiach. www.bratislavskyvecernik.sk

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne