8.2 C
Bratislava
piatok, 19. apríla 2024

RTVS sa tešila počas sviatočných dní rekordnej sledovanosti

Najčítanejšie

Celodenná sledovanosť televízie na Slovensku zaznamenala v porovnaní s minulým rokom výrazný pokles počas vianočných sviatkov aj na prelome roka. Aj napriek tomu sa RTVS tešila mimoriadne vysokej sledovanosti.

V tomto divácky špičkovom 2-týždňovom období (23.12. – 6.1.) RTVS ako celok posilnila v celom dni svoju pozíciu a zaznamenala nárast podielu na trhu o 2,9% s výsledkom 19,6% a v prime time o 2,5 % s výsledkom 20,2%, čo je najvyšší výkon sviatočnej vysielacej štruktúry od roku 2008/2009.

V sumáre všetkých televíznych okruhov dosiahla v dňoch 24. – 26.12. najvyšší celodenný podiel na trhu od roku 2009 a v prime-time dokonca najvyšší podiel na trhu od roku 2005. Na prelome roka (31.12. – 1.1.) dosiahla RTVS najvyšší celodenný podiel na trhu od prelomových dní 2007/2008 a v prime-time dokonca najvyšší podiel na trhu od prelomových dní rokov 2006/2007.

Celodenná sledovanosť televízie (TTV) v porovnaní s minulým rokom zaznamenala výrazný pokles. Pokles zaznamenal aj priemerný počet minút strávených sledovaním televízie. Menej ľudí sledovalo televíziu aj na prelome rokov. RTVS sa však napriek tomu tešila rekordným výkonom.

V sumáre všetkých televíznych okruhov zaznamenala počas vianočných sviatkov celodenný nárast v podiele na trhu o 1,5 % s výsledkom 17,9 % (najvyšší podiel na trhu od roku 2009) a v prime-time až o 4,2 % výsledkom 22,3 % (najvyšší podiel na trhu od roku 2005.) Na prelome roka si RTVS v celodennom podiele na trhu polepšila o 3 % s výsledkom 21,2 % (najvyšší podiel na trhu od prelomových dní 2007/2008) a v prime-time o 2 % s výsledkom 20,8 % (najvyšší podiel na trhu od prelomových dní 2006/2007).

Jednotka

Jednotka si počas vianočných sviatkov v celodennom podiele na trhu polepšila o 0,7 % s výkonom 13,2 % a v prime-time o 3,9 % s výsledným podielom na trhu 18,4 %, čo je najvyšší podiel na trhu od roku 2017.

Na Štedrý deň zaznamenala Jednotka celodenný nárast trhového podielu o 3,6 % s výsledkom 14,9 % a v porovnaní s rokom 2021 ju sledovalo o 25.000 divákov viac (najvyšší výkon v rámci sledovanosti od roku 2009 a najvyšší podiel na trhu od roku 2006).

V prime time dosiahla Jednotka nárast na trhu až o 12,9 % s výsledkom 25,8 % a oproti roku 2021 ju sledovalo až o 270.000 viac divákov, čo je najvyšší výkon v rámci sledovanosti aj podielu na trhu v ére peoplemetrového merania.

Na prelome rokov zaznamenala Jednotka celodenný nárast podielu na trhu o 1 % s výsledným výkonom 14,6 %, čo je najvyšší výkon od prelomových dní 2010/2011. Na Silvestra boli všetky relácie vysielané v hlavnom vysielacom čase na Jednotke trhovým lídrom.

Večer odštartovala relácia Záhady tela, ktorú sledovalo 385.000 divákov (shr 18,4%), nasledovala relácia Milujem Slovensko so sledovanosťou 446.000 divákov (shr 21,0%) a pred polnocou si reláciu Neskoro večer pozrelo 471.000 divákov (shr 23,1%).

Polnočný Slávnostný ohňostroj sledovalo 582.000 divákov (shr 29,0%). Na Nový rok si najviac divákov pozrelo rozprávku Sedem zhavranených bratov (398.000 divákov/ shr 24,6%) a Novoročný príhovor prezidentky SR (388.000 divákov/shr 24,7%).

Dvojka

Nárastu sledovanosti počas Vianoc sa tešila aj Dvojka. V celom dni zaznamenala nárast podielu na trhu o 0,7 % s výslednou hodnotou 3,6 % a v prime-time o 0,3 % s výsledkom 3 %.

Na Štedrý deň dosiahla Dvojka medziročný nárast podielu na trhu v celom dni o 1,3 % s výsledkom 4,4 % s nárastom počtu divákov o 10.000 s celkovou hodnotu 50.000. V prime-time narástol trhový podiel Dvojky o 0,6 % s rovnakým výsledným výkonom 4,4 % Dvojku sledovalo až 103.000 divákov, čo je v oboch prípadoch najvyššia hodnota od roku 2007.

Na Štedrý deň priniesli Dvojke rekordný prime time výkon televízne inscenácie veselohier Kubo (144.000 divákov, čo je o 14.000 viac ako predchádzajúci rok v tomto slote) a Rysavá jalovica (170.000 divákov).

Na prelome rokov dosahovala Dvojka v celom dni podiel na trhu 2,7 %, čo je stabilný výkon. V prime-time si polepšila o 0,3 % s výsledkom 1,4 %. Na Silvestra si Dvojka v celodennom podiele na trhu polepšila o 0,1 % (shr 2,7 %) a v prime-time o 0,2 % (shr 1,4 %).

Najviac divákov si pozrelo reláciu Ktosi je za dverami (70.000 a 60.000 divákov) a dokument Posledné tajomstvo Marilyn Monroe (52.000 divákov). Na Nový rok si Dvojka rovnako polepšila v prime-time, kde zaznamenala nárast trhového podielu o 0,3 % s výsledným výkonom 1,3 %.

Najviac divákov si v prvý deň roka 2023 pozrelo reláciu Rok na dedine (92.000 divákov), dokument Spýtaj sa vašich (72.000 divákov) a Novoročný koncert Viedenských filharmonikov (61.000 divákov).

:Šport

Diváci si nenechali počas sviatkov ujsť ani športové vysielanie. Počas Vianoc stúpol medziročne :Športu celodenný podiel na trhu o 0,2 % (shr 0,5 %) a v prime-time o 0,1 % (shr 0,3 %). Najviac divákov sledovalo na :Športe hokejové zápasy, dokumenty, športové spravodajstvo a dokumenty.

Na prelome rokov si :Šport polepšil v celodennom trhovom podiele o 2,5 % (shr 2,7 %) a v prime-time o 4,2 % (shr 4,5 %). Na Silvestra dosiahol športový televízny okruh dokonca celodenný nárast podielu na trhu o 4,7 % (shr 4,9 %) a v prime-time o 8,6 % (shr 8,8 %). Najviac divákov sledovalo hokejový zápas MS 2023 do 20 rokov, Slovensko – Švajčiarsko (423.000 divákov / shr 21,7%) a reláciu Citronáda (81.000 divákov).

:24

Sledovanosť počas vianočných sviatkov dosiahla na spravodajskej stanici :24 v celom dni hodnotu 8.000 divákov s podielom na trhu 0,7% a v prime time hodnotu 12.000 divákov s podielom na trhu 0,5%. Priemerná sledovanosť počas na prelome roka dosiahla v celom dni hodnotu 14.000 divákov s podielom na trhu 1,2%. V prime time 20.000 divákov s podielom na trhu 0,9%. Najviac divákov sledovalo prenos z Udeľovania štátnych vyznamenaní (56.000 divákov), Novoročný príhovor prezidentky SR (49.000 divákov) a dokument 30 k 30. výročiu vzniku Slovenskej republiky (42.000 divákov).

Vynikajúcej sledovanosti sa počas sviatočných dní tešili aj programy k 30. výročiu vzniku Slovenskej republiky. Vo štvrtok 5. januára odštartovala nová relácia RTVS Hit roka, ktorú si pozrelo 382.000 divákov s podielom na trhu 18,8 % v cieľovej skupine 12+. Divákov k obrazovkám RTVS počas víkendu prilákal aj galaprogram 30 rokov Slovenskej republiky, ktorý si v sobotu 7. januára pozrelo 267.000 divákov s pri trhovom podiele 13,7% v cieľovej skupine 12+.

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

(ts)

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne