1.8 C
Bratislava
piatok, 19. apríla 2024

Spustili prihlasovanie prác do Digital PIE 2023

Najčítanejšie

Už od 16. januára je môžné prihlasovať práce do prestížnej marketingovej súťaže Digital PIE. Aktuálny VII. ročník Digital PIE 2023 so sebou prináša viacero zmien a noviniek, ktoré vám predstavíme v článku. Registrovať neobmedzený počet prác do súťaže môžete do konca februára.

PIE = Performance + Idea + Execution

Súťaž má rovnako ako v predchádzajúcich ročníkoch tri hlavné kategórie. Poroty v rámci Digital PIE posudzujú výkon kampaní (PERFORMANCE), originalitu nápadu (IDEA) a ich remeselné spracovanie (EXECUTION). Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia má v rámci súťaže pod záštitou špeciálne ocenenie DIGITAL MEDIA SOLUTION, ktorého cieľom je oceniť a zviditeľniť inovatívne, hodnotné a úspešné digitálne mediálne riešenia z oblasti slovenského digitálu. V aktuálnom VII. ročníku Digital PIE budú hodnotené projekty, ktoré sa v slovenskom online éteri objavili minulý rok. Samotné ocenenie PIE má tvar kruhu a každá kategória predstavuje jednu tretinu “digitálneho koláča”.

● P ako PERFORMANCE – výkon, výsledky

Výkon porota hodnotí ako schopnosť dosiahnuť mimoriadne výsledky na základe zadania čo najefektívnejším spôsobom. Z výkonnostného hľadiska musia byť jasne zadefinované merateľné ciele, ktoré majú priamy/preukázateľný vplyv na obchodné výsledky.

● I ako IDEA – nápad, kreativita

V tejto kategórii porota posudzuje práce z pohľadu originality nápadu, unikátnosti riešenia, prípadne neštandardného využitia technológie alebo média.

● E ako EXECUTION – prevedenie, spracovanie

Pri exekúcii prác porota prihliada na remeselné prevedenie z pohľadu technológie, dizajnu, obsahu a copywritingu. Porota v tejto kategórií oceňuje práce, ktoré vynikajú inovatívnym využitím technológií, vizuálnym prevedením, precíznym či netradičným spracovaním obsahu.

Novinky Digital PIE 2023

,,Digitálny marketing neustále rastie. Rozširuje sa jeho využitie, formáty a zároveň rastie aj počet subjektov, ktoré ho buď poskytujú, alebo používajú na svoju propagáciu. Je jednoducho iný ako pred 7 rokmi, väčší, rozsiahlejší a silnejší. Prirodzene na to musí reagovať aj najväčšia digitálna súťaž na Slovensku, Digital PIE. Kategorizáciou ocenení a pridaním podkategórií sa snažíme ponúknuť viac možností pre prihlasovateľov a taktiež očakávame viac ocenených. Veríme, že tieto úpravy pridajú motiváciu a odvahu na prihlásenie väčšieho množstva prác aj pre menšie agentúry, ktoré doteraz svoju účasť možno zvažovali,” vyjadril sa k zmenám prezident ADMA Rasťo Bahurinský.

● Rozšírenie podkategórií

Každá z hlavných súťažných kategórií – PERFORMANCE, IDEA, EXECUTION má vytvorené nové špecifické podkategórie. Rozšírenie súťažných podkategórií umožní prihlasovateľom lepšie zacieliť prihlásenú prácu a porota získa presnejšie vodítko pri hodnotení jednotlivých prác. Všetky 3 hlavné kategórie majú spoločné podkategórie ako napríklad non-profit, small budget, selfpromo, B2B, local/regional či out of the box, taktiež do súťaže pribudli podkategórie, ktoré sú špecifické iba pre danú hlavnú kategóriu súťaže Digital PIE. Kompletný zoznam pridaných podkategórií nájdete v Štatúte súťaže.

● Rozšírenie ocenení

Zlatý, Strieborný a Bronzový PIE
V každej súťažnej kategórii a jej podkategóriách Kmeňová porota rozhoduje o udelení shortlistov, ako aj o udelení Zlatého, Strieborného a Bronzového PIE. V rámci jednej podkategórie bude možné udeliť z každého typu ocenenia len jedno, teda jeden Zlatý PIE, jeden Strieborný PIE a jeden Bronzový PIE.

GRAND PIE

Porota môže udeliť aj mimoriadnu cenu GRAND PIE za výnimočné dielo, ktoré nápadom alebo kvalitou prevedenia vyniká nad ostatnými ocenenými prácami daného ročníka. Toto ocenenie nemôže získať práca pre neziskovú organizáciu alebo self-promo aktivita.

Žiadne obmedzenia v počte prihlásených prác

Prihlasovatelia môžu bez obmedzení prihlasovať svoje práce do jednotlivých kategórií a podkategórií. Každá druhá a ďalšia prihláška má pritom znížený prihlasovací poplatok.

Poplatky za prihlásenie práce do Digital PIE 2023:

● 16. januára – 3. februára (149 €)
● 4. februára – 17. februára (169 € – nečlenovia ADMA, 149 € členovia ADMA a IAB)
● po 18. februári (199 € – nečlenovia ADMA, 169 € členovia ADMA a IAB)

Vyhlasovateľom súťaže Digital PIE je Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA) v spolupráci so združením THE MARKETERS:

„Všetci v branži vidíme, že digitál v marketingovej komunikácii sa každým rokom dynamicky vyvíja, rastie a poskytuje čoraz viac a viac možností ako efektívne komunikovať. Súťaž Digital PIE na to musí logicky zareagovať. Preto sme tento rok prišli s viacerými zmenami v štatúte súťaže i jej oceneniach, a to s cieľom vytvoriť nový priestor pre posudzovanie prihlásených prác. Rozšírili sme tak zábery hodnotenia súťažných projektov, čo umožní porote lepšie vybrať to najlepšie, čo vzniklo v digitálnom marketingu na Slovensku v danom roku,“ hovorí Palo Hapák z TheMarketers.biz, spoluorganizátora súťaže Digital PIE.

Informácie o súťaži nájdete na webe digitalpie.sk. Podrobné informácie o novinkách a pravidlách súťaže v aktuálnom VII. ročníku nájdete v Štatúte Digital PIE. Svoje projekty môžete registrovať priamo TU do 28. februára.

Cieľom súťaže je prostredníctvom odbornej poroty komplexne ohodnotiť najlepšie projekty v oblasti digitálneho marketingu vytvorené slovenskými subjektami za uplynulý kalendárny rok. Súťažia len projekty v oblasti digitálnej komunikácie.

(ts)

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne