2.8 C
Bratislava
piatok, 26. apríla 2024

The Slovak Spectator má nového šéfredaktora Petra Dlhopolca aj magazínový formát

Najčítanejšie

Slovensko má v rámci strednej a východnej Európy jeden z najstarších nepretržite vychádzajúcich titulov v angličtine. Prvé vydanie The Slovak Spectator vyšlo 1. marca 1995 a v týchto dňoch oslavuje 28. výročie. Vstup do nového roku priniesol so sebou prvú veľkú zmenu. Pôvodný novinový formát sa zmenil na magazínový s lesklou obálkou a vnútrom na recyklovanom papieri.

„Nový formát nám umožní prinášať náš kvalitný obsah ešte v atraktívnejšej grafike,“ povedal Ján Pallo, riaditeľ vydavateľstva.

Mesačník The Slovak Spectator sa zameriava vždy na jednu vybranú tému. Druhú polovicu vydania tvoria zaujímavé príbehy z oblasti kultúry, biznisu, politiky a spoločenského života.

V aktuálnom februárovom čísle sú hlavnou témou centrá zdieľaných služieb na Slovensku, ktoré po automobilovom a elektrotechnickom priemysle patria v počte zamestnancov k tretiemu najsilnejšiemu pilieru našej ekonomiky. Priemerná mzda v tomto odvetví sa pohybuje na úrovni okolo 2 000€ a je atraktívna aj pre cudzincov.

Pri príležitosti 28. výročia vydavateľstvo spúšťa aj nový typ hybridného predplatného – v týchto dňoch za zvýhodnenú cenu: Premium NO ADS. Toto predplatné nielenže umožní predplatiteľom prístup k obsahu na www.spectator.sk bez reklamných bannerov, ale každý z nich môže v prípade záujmu dostávať bez dodatočných nákladov tlačené vydanie The Slovak Spectator priamo do svojej poštovej schránky na Slovensku.

Ďalšou veľkou novinkou je výmena na šéfredaktorskej pozícii, ktorú zastávala osem rokov Michaela Terenzani. Pod jej vedením sa podarilo The Slovak Spectator rozbehnúť niekoľko nových projektov a nadviazať pravidelnú komunikáciu s čitateľmi prostredníctvom denného výberu správ Today in Slovakia a týždenných newsletterov Spectacular Slovakia a Last Week in Slovakia.

V písaní posledného menovaného bude Michaela pokračovať a aj týmto spôsobom zostane spojená s redakciou. Šéfredaktorskú stoličku odovzdáva Petrovi Dlhopolcovi, ktorý vo vydavateľstve pôsobí od roku 2017.

„Chceme, aby aj dnes mali cudzinci pocit, že sú stále súčasťou príbehu Slovenska, a že na ich názore nám záleží,“ povedal Dlhopolec. Zároveň verí, že takto o rok bude The Slovak Spectator lepší a známejší medzi cudzincami, ale aj medzi Slovákmi. Obsah v angličtine tvoria redaktori aj pre nich.

Nové alebo obnovené rubriky, ktoré postupne obohacujú obsah, vychádzajú z minuloročného prieskumu medzi čitateľmi The Slovak Spectator. Oproti minulosti sa častejšie objavujú články s príbehmi cudzincov, ktorí sa rozhodli pre život na Slovensku.

Ďalšou oblasťou sú praktické rady pri riešení rôznych životných situácií u nás. Redaktori tiež pripravujú každý týždeň prehľad podujatí v Bratislave, ktoré by mohli byť zaujímavé pre medzinárodnú komunitu. Tieto zmeny zároveň viedli k vytvoreniu novej pozície komunitného manažéra, čo pomôže vydavateľstvu byť čitateľom ešte bližšie.

(ts)

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne