17.1 C
Bratislava
sobota, 27. apríla 2024

CORWIN odovzdal bratislavskému magistrátu štúdiu cyklotrasy R13. Mala by spojiť križovatku Pionierska – Jarošova pri Zváračskom ústave s Hybešovou ulicou v Rači

Najčítanejšie

Štúdia vznikla na základe zmluvy o spolupráci s hlavným mestom, pričom developer CORWIN ju vypracoval a financoval. Nahradila pôvodne požadovanú, no nakoniec obyvateľmi i mestom odmietnutú križovatku pred obytným komplexom Guthaus.

„Budovanie cyklotrás, ako aj obnova a údržba existujúcej siete pre bezpečný pohyb cyklistov, je pre nás jednou z hlavných priorít. Predmetná štúdia cyklotrasy R13 v dĺžke 5 km bude teraz spracovaná do ďalších stupňov projektovej dokumentácie, aby sa mohla povoliť a zrealizovať v čo možno najkratšom čase. Cyklotrasa má potenciál prepraviť veľký počet cyklistov z Rače do centra mesta, vítame preto spoluprácu s developerom pri tomto projekte,“ uviedla Tatiana Kratochvílová, prvá námestníčka primátora Bratislavy.

„Sme radi, že miesto zbytočnej križovatky sme mohli podporiť koncepčný rozvoj cyklodopravy ako základného predpokladu udržateľnej mobility. Jej prvým krokom je štúdia trasovania plnohodnotnej cyklotrasy na Račianskej ulici, ktorá bude mať celomestský význam. O to viac, že jej organickou súčasťou bude aj celá cyklistická infraštruktúra spojená s novou štvrťou Palma, ktorá je priamou súčasťou projektu,“ hovorí Filip Gulan, development manager CORWIN.

„Súvislé, neprerušované cyklotrasy prepájajúce centrum mesta s jeho mestskými časťami už Bratislava potrebuje ako soľ. Práve úseky ako Račianska radiála majú potenciál naozaj výrazne zmeniť každodenný spôsob dopravy u veľkej časti obyvateľov mesta,“ doplnil Dan Kollár, prezident Cyklokoalície.

Napojením na Raču a postupne aj historické centrum mesta sa lokality Biely kríž, Palma i Nová Cvernovka stanú ešte dostupnejšie nielen pomocou MHD či vlaku, ale aj bicykla ako rozumnej alternatívy k autám.

Podľa zverejnených zámerov CORWIN budú v Palme hrať prím kvalitné verejné priestory pre peších a cyklistov. Na jej území, ktorého urbanistická štúdia pochádza z dielne dánskeho štúdia Gehl Architects, bude automobilová doprava zvedená do podzemia.

Jej nadzemná časť pôjde primárne po obvode areálu, ktorý tak bude nielen bezpečným, ale aj tichým a príjemným miestom pre všetkých „nemotoristov“.

vizualizácia multifunkčného lokálneho centra Palma (zdroj: CORWIN/mediamedia)

Nie je to jediná dopravná aktivita developera súvisiaca s revitalizáciou brownfieldu po bývalej fabrike. Okrem samostatnej cyklotrasy a priechodu pre cyklistov developer zmodernizuje aj celý priľahlý úsek Račianskej ulice na ktorej pribudne druhý jazdný pruh (čo odstráni dnes existujúci lievik), odbočovací pruh aj svetelná križovatka.

Z Račianskej ulice sa tak v tomto úseku stane skutočný mestský bulvár s rozšíreným priestorom pre chodcov i cyklistov, so živým parterom, novou zeleňou a stromoradím oddeľujúcim chodcov od rušnej ulice na strane druhej.

„Ide o ďalší dôkaz, že premena bývalých priemyselných území pozdĺž Račianskej ulice má pozitívny vplyv nielen v podobe odstránenia zdevastovaných lokalít, ale aj zlepšenia situácie v doprave. Tú dnes významne zahusťujú aj autá prúdiace zo satelitov v smere od a do Pezinka,“ hovorí Filip Gulan.

skica Račianskej ulice (zdroj: CORWIN/mediamedia)

Podľa prieskumu publikovaného Inštitútom urbánneho rozvoja totiž viac ako 42 % obyvateľov obcí v okolí Bratislavy cestuje do hlavného mesta každý deň, ďalších vyše 15 % aspoň trikrát do týždňa. Až 78 % ľudí z predmestí pritom priznáva, že pri dochádzaní stoja v zápchach. To, že autá obyvateľov mimo Bratislavy výrazne zhoršujú dopravu v meste si myslí 65,5 % Bratislavčanov.

„Rozumné zahusťovanie metropoly je jednou z ciest zvýšenia dostupnosti bývania. Práve ideálne napojenie brownfieldov ako Palma na existujúcu sieť MHD či nové cyklotrasy pomôže zredukovať tlak na cesty. V konečnom dôsledku prinesie Bratislave nielen lepšiu a čistejšiu dopravu, ale aj viac príjmov z daní a poplatkov a nižšie náklady na údržbu,“ uzatvára Filip Gulan.

vizualizácia multifunkčného lokálneho centra Palma (zdroj: CORWIN/mediamedia)

(ts)

Redakcia
Redakcia
Redakcia Bratislavského Večerníka predstavuje starosti a radosti v bratislavských mestských častiach. www.bratislavskyvecernik.sk

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne