19.8 C
Bratislava
sobota, 27. apríla 2024

Svetová premiéra nového modelu Volkswagen Passat Variant

Najčítanejšie

V rámci svetovej premiéry Volkswagen zverejnil prvé fotografie a fakty ku kompletne nanovo vyvinutému modelu Passat. Ťažisko spočíva na energickom aerodynamickom dizajne, nových efektívnych pohonných agregátoch a množstve nových technológií.

Už o niekoľko dní bude automobil po prvý raz predstavený verejnosti na výstave IAA Mobility v Mníchove (05.–09.09.2023). Nový Passat, ktorý sa bude vyrábať ako univerzálne využiteľné kombi Variant, začne predpredaj v novembri tohto roku a prvé vozidlá budú v SR dostupné v prvom štvrťroku 2024. S vyše 34 miliónmi predaných exemplárov je Passat po rade Golf najpredávanejším modelom Volkswagen všetkých čias.

Všetko nové, ale typický Passat. Dizajn je čistý a energický – jednoznačne Passat, jednoznačne Volkswagen a pritom z každej perspektívy nový. Ponuku efektívnych pohonných jednotiek tvorí 7 motorov – plug-in-hybrid, mild hybrid, turbodiesle TDI a benzínové motory TSI. Tichý a priestranný Passat Variant poskytuje vysoký komfort pri dlhých jazdách.

Prispievajú k tomu aj nové voliteľné prvky vybavenia ako adaptívny podvozok „DCC Pro“3 a nové klimatizované sedadlá ergoActive3 s pneumatickou masážnou funkciou. Úplne nanovo boli vyvinuté intuitívne ovládateľné funkcie digitalizovaného kokpitu. Okrem toho nový Passat na želanie dokáže automaticky zaparkovať4 a asistovane jazdiť dlhé trasy4.

Väčšia a priestrannejšia karoséria. Nový Passat Variant má úplne novú karosériu, ktorá je oproti predchádzajúcej generácii o 14,4 cm dlhšia (4,92 m) a má aj predĺžený rázvor o 5 cm (2,84 m). Šírka karosérie bez vonkajších spätných zrkadiel vzrástla iba nepatrne o 2 cm (1,85 m), výška 1,51 m (s anténou) zostala nezmenená.

Tým karoséria dostala úplne nové proporcie a výrazne väčší priestor na nohy na zadných sedadlách (plus 5 cm). Zväčšil sa aj batožinový priestor, ktorého základný objem vzrástol o 40 litrov na 690 litrov. Maximálny objem pri sklopených zadných operadlách je väčší dokonca o 140 litrov – až 1920 litrov. Nová karoséria je detailne aerodynamicky optimalizovaná a má vynikajúcu hodnotu koeficientu aerodynamického odporu iba 0,25 (predchádzajúca generácia 0,31), ktorá tiež prispieva k zvýšenej efektivite.

Dva nové agregáty plug-in hybrid. Kai Grünitz, člen predstavenstva pre technický vývoj: „Najnovší evolučný stupeň modulárnej stavebnice komponentov s priečne uloženým motorom MQB evo vytvára vysoko inovatívny základ pre deviatu generáciu modelu Passat. Volkswagen vďaka výrazným unifikačným efektom MQB evo opäť sprístupňuje mnohé prvky high-tech pre státisíce automobilistov.“

Najlepším príkladom sú dva úplne novo vyvinuté agregáty plug-in hybrid (eHybrid) so systémovým výkonom 150 kW (204 k)1 a 200 kW (272 k)1. S novou batériou s kapacitou 19,7 kWh (netto) umožňujú dojazd s výlučne elektrickým pohonom cca 100 km2. Tým sa nový Passat Variant pri každodennom jazdení stáva elektrickým automobilom. Prispievajú k tomu aj krátke časy nabíjania, pretože batéria sa teraz na nabíjačkách so striedavým prúdom (AC) dá nabíjať výkonom 11 kW namiesto doterajších 3,6 kW.

Na rýchlonabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom (DC) sa nový Passat Variant eHybrid dá nabíjať zrýchlene výkonom až 50 kW. Okrem toho kombinácia elektromotora a nového, úsporného turbodúchadlom prepĺňaného benzínového motora (1.5 TSI evo2) umožňuje s úplne nabitou batériou a plnou 45-litrovou palivovou nádržou celkový dojazd až cca 1000 km2.

Nový 48-voltový mild hybrid. Novinkou v modelovom rade Passat je 48-voltový agregát mild hybrid 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k)1, ktorý pri spomaľovaní premieňa kinetickú energiu na elektrickú a ňou vo fázach potreby zvýšeného výkonu podporuje spaľovací motor.

Efektivitu zvyšuje aj funkcia vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení. Ponuku motorov dopĺňajú dva turbodiesle 2.0 TDI s výkonmi 110 kW (150 k)1 a 142 kW (193 k)1 a dva turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory 2.0 TSI s výkonom 150 kW (204 k)1 a 195 kW (265 k)1.

Všetky motory sa štandardne montujú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, resp. 6-stupňovou eDSG pri pohonoch plug-in hybrid. Najvýkonnejší benzínový motor TSI a najvýkonnejší turbodiesel TDI sa štandardne kombinujú s pohonom všetkých kolies 4MOTION.

Nový kokpit s displejmi. Volkswagen úplne nanovo skoncipoval hodnotný interiér. Nápadným prvkom je jasne členený kokpit s veľkoplošnými displejmi, ktorý pôsobí štýlovo, funkčne a progresívne. Jeho technickú bázu tvorí modulárna stavebnica infotainmentu novej generácie MIB4.

Umožňuje intuitívne ovládanie, ktoré dôsledne reaguje na želania a pripomienky majiteľov automobilov Volkswagen. Pred vodičom je na palubnej doske odsadený displej združeného prístroja s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca), vedľa neho v strede displej infotainmentu so štandardnou uhlopriečkou 32 cm (12,9 palca).

Na želanie je k dispozícii ešte väčší displej s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov). Pod displejom infotainmentu sú osvetlené dotykové posúvače (Touch-Slider) na nastavovanie teploty na oboch stranách kabíny a reguláciu hlasitosti.

Prístrojové vybavenie si zákazník môže na želanie doplniť novým head-up-displejom, premietajúcim informácie priamo na predné okno, a tým do virtuálneho priestoru pred vozidlo – pri predchádzajúcej generácii ešte na výsuvnú matnicu. Multifunkčný volant je vybavený fyzickými tlačidlami.

Novým ovládacím prvkom v kokpite modelu Passat Variant je páčka na pravej strane stĺpika riadenia na ovládanie štandardnej dvojspojkovej prevodovky DSG. Má rovnakú logiku ako pri elektrických modeloch ID. Buzz a ID.7 – otočením dopredu sa aktivuje režim jazdy dopredu (D), otočením dozadu spiatočka (R) a zatlačením zboku parkovacia brzda (P). Ovládanie stieračov bolo premiestnené do ľavej páčky prepínača svetiel na stĺpiku riadenia. Premiestnením páčky ovládania DSG na stĺpik riadenia sa vytvorili nové veľkorysé odkladacie priestory na stredovej konzole.

Asistované parkovanie. Nový Passat Variant sa začne predávať s rozšírenou ponukou najmodernejších asistenčných systémov. V nej je nové spektrum asistenčných systémov na parkovanie. Patria k nim voliteľné systémy „Park Assist Plus“3, „Park Assist Pro“3 a funkcia pamäte pre „Park Assist Pro“3.

So systémom „Park Assist Pro“4 dokáže vodič zaparkovať a vyparkovať nový Passat Variant prostredníctvom diaľkového ovládania svojim smartfónom, pričom môže stáť mimo vozidla. Systém „Park Assist Pro“4 s pamäťou dokáže si na želanie zapamätať posledných 50 metrov jazdy na parkovacie miesto.

Keď Passat Variant dosiahne východiskové miesto – napríklad vjazd do domovej garáže – systém ho dokáže automaticky zaparkovať na vyhradené miesto. Možné je takisto aj samočinné vyparkovanie.

Svetová premiéra „DCC Pro“. Novú úroveň techniky podvozka predstavuje systém adaptívnych tlmičov pruženia „DCC Pro“3. Široké pásmo regulácie od maximálnej dynamiky po najvyšší komfort vytvára nový vzor v strednej triede automobilov. Umožňuje ho po prvý raz pri značke VW použitá 2-ventilová technológia, ktorá dovoľuje oddelene regulovať tvrdosť tlmičov v ťahu a tlaku.

Významný prínos k celkovému komfortu majú aj nové sedadlá ergoActive-Plus3 s pneumatickým 10-komorovým masážnym systémom. Sedadlá sú vybavené elektrickým nastavovaním (podľa modelu a verzie vybavenia až do 14 smerov), ako aj rozlične konfigurovateľnými klimatizačnými funkciami.

Výroba pre celý svet v Bratislave. Nový Passat sa bude pre všetky trhy vyrábať v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave, ktorý patrí medzi najkomplexnejšie výrobné závody v konkurencii 119 závodov koncernu Volkswagen na celom svete. Nový projekt so sebou priniesol investíciu viac ako 400 miliónov eur.

1 Štúdia blízka sériovému modelu, vozidlo sa ešte nepredáva.
2 Dojazd podľa metodiky WLTP nameraný v kombinovanom cykle na skúšobni. Dojazd v reálnych podmienkach ovplyvňujú rozličné faktory a môže sa líšiť.
3 Podľa verzie vybavenia, resp. vybavenie na želanie.
4 Asistenčné systémy sa dajú používať iba v rámci systémových hraníc. Vodič musí byť vždy pripravený prekonať asistenčný systém a nie je zbavený zodpovednosti za bezpečnú jazdu.

(ts)
Redakcia
Redakcia
Redakcia Bratislavského Večerníka predstavuje starosti a radosti v bratislavských mestských častiach. www.bratislavskyvecernik.sk

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne