21.8 C
Bratislava
piatok, 24. mája 2024

Slovenskí dodávatelia sa v zahraničí presadzujú čoraz viac

Najčítanejšie

Od roku 2016 exportovali slovenskí dodávatelia vďaka Lidlu tovar za viac než polmiliardy EUR.

Kvalitné slovenské potraviny sa každým rokom výraznejšie presadzujú v zahraničí. Vďačia za to aj Lidlu. Za predošlých osem rokov sprostredkoval diskont domácim dodávateľom export v hodnote viac ako 500 000 000 EUR v nákupných cenách.

V obchodnom roku 2023 zaviezli slovenskí potravinári do zahraničných Lidlov výrobky v rekordnej hodnote 93,5 milióna EUR, teda takmer 2% z celkového ročného exportu agropotravinárskych výrobkov zo Slovenska.

„Možnosť vyviezť výrobky do zahraničia majú všetci dodávatelia, ktorí spĺňajú naše prísne kvalitatívne požiadavky, majú dostatočné kapacity a sú cenovo konkurencieschopní. My takéto výrobky odprezentujeme na našich medzinárodných stretnutiach a je už na rozhodnutí nákupu v danej krajine, či sa rozhodne pre spoluprácu,“ povedala Justyna Siekanko, konateľka Lidl Slovenská republika pre rezort nákupu, a dodala:

„Slovensko je veľmi silné v produkcii mliečnych a mäsových výrobkov, rastlinných nátierok a tofu, cukroviniek, papierových výrobkov či alkoholických nápojov. Tieto a mnohé ďalšie výrobky majú v Európe veľmi dobré meno.“

Možnosť dodávať svoje výrobky na zahraničné trhy využili v roku 2023 desiatky firiem spod Tatier. Ich produkty sa objavili na pultoch Lidlov v 27 krajinách. Vďaka diskontnému reťazcu si zákazníci v Rakúsku či Bulharsku môžu zakúpiť slovenskú Marlenku, v Škandinávii šúľance, v Lotyšsku a Nemcku parenicu, vo Veľkej Británii a Lotyšsku slivovicu a v Srbsku či Litve syr nivového typu.

„Do zahraničia vyvážame vyše 40 percent produkcie našich syrov, či už typu camembert alebo Niva. Na trhu s mliečnymi výrobkami panuje tvrdá konkurencia a jedinou možnosťou, ako sa presadiť, je skutočne ich vysoká kvalita. S Lidl spolupracujeme už od jeho vstupu na slovenský trh. Náš pôvodný objem spolupráce sme v priebehu rokov niekoľkokrát znásobili aj vďaka exportným aktivitám tohto reťazca,“ uviedol Ján Husák, obchodný riaditeľ a člen predstavenstva Tatranskej mliekarne.

„Aktuálne vyvážame zemiaky, cibuľu, mrkvu, petržlen a cesnak do Maďarska a Česka. Naše produkty dokonca dokážeme predať aj na náročných trhoch západnej Európy,“ povedal Jozef Zruban, obchodný riaditeľ spoločnosti Zeleninárska.

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne