22 C
Bratislava
streda, 30. apríla 2025

Be Lenka: Slovenská značka, ktorá dobyla svet barefoot obuvi

Najčítanejšie

Firma Be Lenka, vedená Jurajom Fehervarim, zaznamenala v roku 2024 významný rast, a to nielen vo finančných výsledkoch, ale aj v oblasti inovácií a rozvoja tímu. Fehervari na svojom Facebookovom profile zdôraznil, že úspech firmy stojí na ľuďoch a ich osobnostnom raste.

Rekordný rast tržieb

V roku 2024 dosiahla firma Be Lenka kumulatívny obrat 28,4 milióna eur, čo predstavuje nárast o 40 % oproti predchádzajúcemu roku, kedy obrat dosiahol 20,2 milióna eur. Tento úspech je o to významnejší, že nie všetky predajne boli otvorené počas celého roka.

Zdroj: FB/Juraj Fehervari

Ako vznikla Be Lenka a prečo nesie tento názov?

Firma Be Lenka vznikla v roku 2017, keď sa stretli Lenka Cenigová a Juraj Fehervari. Lenka Cenigová, bývalá paralympionička, sa rozhodla po ukončení športovej kariéry venovať podnikaniu. Spolu s Fehervarim sa zamerali na výrobu prémiovej barefoot obuvi a ergonomických nosičov pre deti.

Názov značky “Be Lenka” nesie meno spoluzakladateľky Lenky Cenigovej, pričom “Be” symbolizuje bytie a autenticitu. Cieľom spoločnosti je zmeniť obúvacie návyky ľudí a priniesť zdravé, pohodlné obutie po celom svete.

Kľúčové úspechy tímu Be Lenka

Podľa Fehervariho jeho tím dosiahol počas roka množstvo úspechov:

• Peter Brezáni prebral operatívne riadenie firmy.
• Martin Zadnan priniesol inovatívne produkčné riešenia z Ázie, ktoré posunuli podnikanie na vyššiu úroveň.
• Tím v zložení Peťo, Lukáš a Jaro úspešne nainštaloval a integroval SAP systém.
• Martina Zvolenská spustila kampaň #BraveMenTalk v USA, čím zviditeľnila značku na globálnej úrovni.
• Mário Žafka upútal svojimi barefoot dizajnmi na prestížnych talianskych módnych mólach.
• Bohuš Korček a jeho tím otvorili dve nové predajne a plánujú ďalšie rozšírenie siete.

Fehervari avizoval, že rok 2025 bude plný výziev, pričom nové plány firmy budú predstavené už čoskoro. Be Lenka sa chce naďalej sústrediť na udržateľný rozvoj, inovácie a posilnenie tímovej spolupráce.

Účinkovanie Juraja Fehervariho v relácii Jama levova

Juraj Fehervari sa stal verejnosti známy aj vďaka účinkovaniu v televíznej relácii TV Markíza Jama levova, kde pôsobí ako jeden z piatich investorov. V relácii hodnotí a podporuje podnikateľské nápady súťažiacich, čím ďalej popularizuje podnikateľského ducha na Slovensku.

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne