Zavedenie parkovacej politiky PAAS v bratislavskom Novom Meste neprinieslo len poriadok v parkovaní, ale aj výrazné zlepšenie podmienok pre chodcov. Cieľom viacerých opatrení je zvýšiť bezpečnosť na cestách, rozšíriť chodníky a zlepšiť prehľadnosť dopravných situácií.
Odstránenie áut pomohlo rozhľadu na priechodoch
Jedným z viditeľných príkladov je priechod pre chodcov na Hálkovej ulici pri pohostinstve u Patkoša, kde odstránenie zaparkovaných áut zlepšilo rozhľadové pomery a výrazne znižilo riziko nehody pre chodcov aj vodičov.
Bezpečnejšie ulice v Ľudovej štvrti a Zátiší
V častiach Ľudová štvrť a Zátišie boli zavedené Zóny 30, ktoré spomaľujú dopravu a chránia chodcov. Na Hostinského sídlisku sa časť územia zmenila na obytnú zónu, čím sa zlepšili podmienky pre chodcov aj rodičov s deťmi.
V okolí MŠ Letná došlo k odstráneniu pozdĺžneho parkovania, čo umožnilo bezpečnejší pohyb chodcov, najmä rodičov s deťmi pri návšteve škôlky.
Rozšírenie chodníkov a regulácia parkovania
Veľkým prínosom bolo uvoľnenie a rozšírenie chodníkov na uliciach Hálkova, Pluhová a v rôznych častiach Ľudovej štvrti. Tieto chodníky boli v minulosti často zaplnené parkujúcimi autami, čo komplikovalo pohyb mamičkám s kočíkmi či osobám s obmedzenou mobilitou.
Výrazná zmena nastala aj v okolí OD Slimák, kde znižovanie parkovacích kapacít zvýšilo prehľadnosť a bezpečnosť chodcov.
Bezpečnejšie deti pri školách
Pri ZŠ Riazanská smerom k ulici Československých parašutistov plánuje mesto osadiť stĺpiky, ktoré zabránia nebezpečnému výjazdu áut na Riazanskú ulicu. Tento krok zvýši bezpečnosť detí v okolí školy a minimalizuje riziko neprehľadných situácií.
Vyvážená parkovacia politika pre všetkých
Hoci sa PAAS primárne venuje riešeniu parkovania, jeho cieľom je zlepšenie verejného priestoru a kvality života v meste. Vedenie mestskej časti zdôrazňuje, že systém musí rešpektovať potreby všetkých – nielen vodičov, ale aj chodcov, cyklistov a ostatných účastníkov premávky.