21.8 C
Bratislava
streda, 23. apríla 2025

Nové Mesto má novú vizuálnu identitu: Vystihuje mestskú časť, jej hodnoty

Najčítanejšie

Mestská časť Bratislava-Nové Mesto sa konečne pripája k trendu iných miest a obcí a bude mať po prvýkrát nielen vlastné logo, ale celkovú novú vizuálnu identitu. Tá podčiarkne nielen DNA a hodnoty samotnej mestskej časti, ale pomôže prinášať všetky dôležité a zaujímavé informácie pre obyvateľov, a to vizuálne pútavejším spôsobom.

Proces tvorby novej vizuálnej identity sa začal ešte na jeseň minulého roka, keď bola vyhlásená výzva na predkladanie ponúk pre profesionálky a profesionálov z oblasti komunikačného dizajnu. Výzva bola pripravená aj na funkčnú aplikáciu novej identity vo všetkých sférach komunikácie a zahŕňala preto využitie grafických služieb výhercu pre nasledujúce dvojročné obdobie.

Svoju vlastnú identitu má dnes väčšina miest a obcí, zatiaľ čo mestská časť Bratislava-Nové Mesto vo svojej komunikácii doteraz využívala len erb, s ktorým vo variáciách ráta aj nová vizuálna identita.

„Cieľom novej identity je vytvoriť vizuál, ktorý vystihuje mestskú časť, jej hodnoty a prináša moderné poňatie a variabilitu využitia aj pre naše organizácie a podniky. Zároveň nie je náhradou za erb, ktorý bude mať aj naďalej svoje miesto vo formálnej komunikácii a tiež ho bude možné použiť aj s novým vizuálom,“ uviedol starosta Matúš Čupka.

Porota zložená z grafických dizajnérov a zástupcov samosprávy pod odborným dohľadom Únie grafických dizajnérov Slovenska vyberala z predložených návrhov v dvoch kolách. Do prvého kola súťaže sa prihlásilo 23 uchádzačov. Do druhého kola postúpilo 5 najlepších, ktorí vypracovali a prezentovali svoje návrhy novej vizuálnej identity pre Nové Mesto.

„Víťazný návrh najlepšie reflektoval súčasný pohľad na identitu mestskej štvrte ako komunity občanov. Čitateľným spôsobom postavil do popredia dôležitosť spájania a komunikácie medzi ľuďmi, ktorí majú rôzne pozadia, ale obývajú jeden priestor. Kultivovaný výtvarný prejav návrhu, jeho nadčasovosť a verzatilitu využitia v ďalších formách komunikácie porota vyhodnotila ako najfunkčnejšie riešenie spomedzi vysoko postavenej latky kvality všetkých piatich zaslaných návrhov v druhom kole súťaže,“ zhodli sa členka a členovia odbornej časti poroty Barbora Šajgalíková, Martin Bajaník a Boris Meluš.

Víťazom súťaže sa stalo dizajnové štúdio Mr Meadow (Martin Mistrík) v spolupráci s Katarínou Kyselicovou. Ako vo svojom návrhu opisujú, hlavnou myšlienkou celého konceptu je spájanie a komunita. „V mestskej časti sa stretáva množstvo rôznorodých príbehov, národností, vekových skupín, priestorov, záujmov… Preto je dôležité podporiť motív spätosti s danou časťou, aby bol občan na prvom mieste a mal oprávnený pocit spojitosti – s miestnym úradom, susedmi, aktivitami, poskytovanými službami, verejným priestorom.“

Mr Meadow a Katarína Kyselicová prezentujú logo ako spojenie dvoch častí. Kompaktná typografia s jedinečnou kresbou, odkazujúcou na mestský urbanizmus a grafický symbol spojky, inšpirovaný tvarom mestskej časti na mape. „Spojka okrem spájania slov podporuje aj význam lokalizačného bodu mesta – tu som, sem patrím,“ dopĺňa.

Víťazný návrh prichádza aj so sadou grafických symbolov predstavujúcich jednotlivé architektonické pamiatky a ikonické stavby vrátane Novej tržnice, Palmy či Novej Doby. Ich výhodou je aplikácia pre rôzne formy digitálneho aj tlačeného obsahu od webu, cez sociálne siete, plagáty, ako aj do printovej verzie mesačníka Hlas Nového Mesta.

„Nová vizuálna identita je súčasťou našej širšej snahy dať našej mestskej časti istý punc. Aby sa naši obyvatelia naozaj cítili byť hrdými Novomešťanmi. Aj vďaka nej vieme zvyšovať povedomie o tom, čo našu mestskú časť tvorí a aké hodnoty predstavuje. Verím, že aj vďaka elementu spájania, ktorý je v celej identite silno prítomný, budeme spoločne budovať a prehlbovať vzájomnú spolupatričnosť a bude ju čoraz viac cítiť aj medzi ľuďmi,
ktorí tu bývajú, pracujú či trávia voľný čas,“ dodal k návrhu novej vizuálnej identity starosta mestskej časti Matúš Čupka.

(ts)

Redakcia
Redakcia
Redakcia Bratislavského Večerníka predstavuje starosti a radosti v bratislavských mestských častiach. www.bratislavskyvecernik.sk

Ďalšie články

Aktuálne