20.8 C
Bratislava
štvrtok, 12. júna 2025

TRIAD ostáva na 17. novembra zatvorený. Odvážny postoj, alebo zbytočný aktivizmus?

Najčítanejšie

Reklamná agentúra TRIAD Advertising sa rozhodla zverejniť výrok, ktorý vyvolal rozruch na sociálnych sieťach. Kým mnohí ocenili ich postoj a dôraz na historickú pamäť, iní si kladú otázku, či by sa reklamná agentúra mala vôbec púšťať do spoločenských komentárov – najmä keď ide o rozhodnutie parlamentu zrušiť pracovné voľno na výročie Nežnej revolúcie.

„Sloboda je nevyčísliteľná. Ale ak by bola, vraj má hodnotu 150 miliónov,“ uvádza TRIAD vo vizuále, na ktorom je zväzok kľúčov s kalendárom zavesený na dverách. V sprievodnom texte agentúra píše, že v tento deň zostane zatvorená, pretože si váži hodnoty, ktoré 17. november pripomína.

Kritici však upozorňujú, že ide o postoj, ktorý síce môže pôsobiť morálne, no zároveň vnáša do komerčného priestoru zbytočne ideologické posolstvo. „Reklamná agentúra má slúžiť klientom a značkám, nie poučovať verejnosť alebo kritizovať rozhodnutia parlamentu. To už nie je marketing, ale aktivizmus,“ uviedol pre náš portál jeden z komentujúcich pod príspevkom na Facebooku.

Agentúra zároveň naráža na odhadované štátne úspory vo výške 150 miliónov eur, ktoré by mal štát podľa vlády získať zrušením niektorých dní pracovného pokoja – vrátane 17. novembra. Práve toto číslo použil TRIAD ako kontrast voči „nevyčísliteľnej hodnote slobody“.

Nie je to pritom prvý raz, čo sa známe reklamné agentúry púšťajú do verejných tém. V minulosti reagovali niektoré značky na vojnu na Ukrajine, klimatickú krízu či protesty za právny štát. Otázkou však zostáva, či sú tieto vyjadrenia vždy úprimné, alebo či ide len o nový spôsob značkovej pozornosti.

TRIAD Advertising patrí medzi najznámejšie slovenské reklamné agentúry a medzi jej klientov patria aj nadnárodné značky. Tým môže v takýchto prípadoch vzniknúť reputačné riziko, najmä ak by sa ich obchodné záujmy dostali do konfliktu s názorovou líniou agentúry. TRIAD na naše otázky neodpovedal.

Marián Luha
Marián Luhahttp://www.racianskyvecernik.sk
Som šéfredaktorom portálov Bratislavský Večerník a Račiansky Večerník. Vyštudoval som masmédiá na univerzitách na Slovensku a v Česku a pôsobil som vo viacerých printových aj online médiách. Vediem tiež weby Mediahub.sk a Retazce.sk, ktoré sa začiatkom roka 2023 zlúčili pod portál Bratislavský Večerník. Okrem online portálov vydávam aj printové noviny Račiansky Večerník a Novomestský Večerník. Žijem v Rači – najkrajšej mestskej časti Bratislavy. Vaše tipy na články mi môžete poslať na e-mail: marian@luha.sk. Ďakujem. Články o Rači nájdete > TU Podporte našu prácu cez PayPal

Ďalšie články

Aktuálne