Reklamná agentúra TRIAD Advertising sa rozhodla zverejniť výrok, ktorý vyvolal rozruch na sociálnych sieťach. Kým mnohí ocenili ich postoj a dôraz na historickú pamäť, iní si kladú otázku, či by sa reklamná agentúra mala vôbec púšťať do spoločenských komentárov – najmä keď ide o rozhodnutie parlamentu zrušiť pracovné voľno na výročie Nežnej revolúcie.
„Sloboda je nevyčísliteľná. Ale ak by bola, vraj má hodnotu 150 miliónov,“ uvádza TRIAD vo vizuále, na ktorom je zväzok kľúčov s kalendárom zavesený na dverách. V sprievodnom texte agentúra píše, že v tento deň zostane zatvorená, pretože si váži hodnoty, ktoré 17. november pripomína.
Kritici však upozorňujú, že ide o postoj, ktorý síce môže pôsobiť morálne, no zároveň vnáša do komerčného priestoru zbytočne ideologické posolstvo. „Reklamná agentúra má slúžiť klientom a značkám, nie poučovať verejnosť alebo kritizovať rozhodnutia parlamentu. To už nie je marketing, ale aktivizmus,“ uviedol pre náš portál jeden z komentujúcich pod príspevkom na Facebooku.
Agentúra zároveň naráža na odhadované štátne úspory vo výške 150 miliónov eur, ktoré by mal štát podľa vlády získať zrušením niektorých dní pracovného pokoja – vrátane 17. novembra. Práve toto číslo použil TRIAD ako kontrast voči „nevyčísliteľnej hodnote slobody“.
Nie je to pritom prvý raz, čo sa známe reklamné agentúry púšťajú do verejných tém. V minulosti reagovali niektoré značky na vojnu na Ukrajine, klimatickú krízu či protesty za právny štát. Otázkou však zostáva, či sú tieto vyjadrenia vždy úprimné, alebo či ide len o nový spôsob značkovej pozornosti.
TRIAD Advertising patrí medzi najznámejšie slovenské reklamné agentúry a medzi jej klientov patria aj nadnárodné značky. Tým môže v takýchto prípadoch vzniknúť reputačné riziko, najmä ak by sa ich obchodné záujmy dostali do konfliktu s názorovou líniou agentúry. TRIAD na naše otázky neodpovedal.