4.6 C
Bratislava
piatok, 14. novembra 2025

Bryndziareň zo Zvolenskej Slatiny uspela medzi svetovou špičkou dizajnu – získala bronz na Pentawards 2025

Najčítanejšie

Slovenská značka s viac ako dvojstoročnou tradíciou zaznamenala významný úspech v zahraničí. Bryndziareň a syráreň Zvolenská Slatina získala bronzové ocenenie v prestížnej medzinárodnej súťaži Pentawards 2025, ktorá patrí medzi najuznávanejšie svetové podujatia v oblasti obalového dizajnu.

Odborná porota ocenila novú vizuálnu identitu a obalový dizajn v kategórii Dairy and soya based products, ktoré vznikli v spolupráci so štúdiom Pergamen a brandbuildingovým štúdiom BrandOn. Cenu si v Amsterdame osobne prevzala Sára Luptáková, deviata generácia potomkov zakladateľov tejto najstaršej nepretržite fungujúcej bryndziarne na svete.

Tradícia ako inšpirácia moderného dizajnu

Sára Luptáková preberá za Bryndziareň Zvolenská Slatina Pentawards 2025

Ocenený dizajn vznikol ako súčasť komplexnej obnovy značky, ktorá sa vracia k svojim koreňom. Bryndziareň bola založená v roku 1797 a považuje sa za najstaršiu fungujúcu bryndziareň na svete.

„Pri tvorbe identity značky sme vychádzali z bohatej histórie tejto najstaršej bryndziarne. Nazreli sme až do jej počiatkov a spolu s potomkom zakladateľa Petrom Molecom VI. sme sledovali, ako kumšt výroby bryndze prechádzal z generácie na generáciu,“ uviedol Branislav Burák zo štúdia BrandOn.

Štúdio Pergamen následne prenieslo tento príbeh do vizuálnej podoby. „Nový vizuál sme postavili na silnej dvojici – logotype a monograme. Logotyp svojou konštrukciou evokuje tvar koruny, čo odkazuje na neprerušenú líniu od roku 1797,“ vysvetlil Miloš Kučera zo štúdia Pergamen.

Z Podpoľania do sveta

Bryndziareň a syráreň Zvolenská Slatina, dnes súčasť rodiny MILSY, spája remeselný základ s moderným prístupom.

„Toto ocenenie nás nesmierne teší. Značka s takou tradíciou si zaslúži moderný prístup, ktorý rešpektuje jej korene. Vďaka spolupráci s BrandOn a Pergamen sa nám podarilo prepojiť rodinné dedičstvo s novým, zrozumiteľným vizuálom,“ uviedol Matúš Marget, marketingový manažér bryndziarne.

Nový dizajn prináša jasné farebné rozlíšenie jednotlivých produktov, výraznú typografiu inšpirovanú históriou značky a pečať so štylizovaným portrétom zakladateľa. Výsledkom je prehľadná a zapamätateľná vizuálna identita, ktorá má ambíciu osloviť aj zahraničných spotrebiteľov.

zdroj: 1st Class Agency
Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne