Výzkum IAB Europe Mediascope ukazuje šírku a hĺbku zapojenia digitálnych mamičiek v 28 európskych regiónoch
Brusel, 06.2.2013 – Najnovšia správa zo série Mediascope nesie názov „Digitálne mamičky“ a demonštruje ako sa voľby médií, značiek a nákupov európskych mamičiek stávajú predovšetkým digitálne.
Mamičky a médiá
Prieskum zdôrazňuje, že:
- 69% (92 million) európskych mamičiek má prístup k internetu na týždennej báze (EU 65%)
- 77% (69 million) digitálnych mamičiek je online počas prime time
- 55% (50.6 million) digitálnych mamičiek používajú internet zatiaľ čo sledujú televíziu (EU 48%)
- 21% (19.3 million) mamičiek používa internet v mobile (=EU) and 8% (7.3 million) surfuje prostredníctvom tabletu (=EU)
Záujmy detí a ich vlastné záujmy
Prieskum poukazuje na širokú škálu webových stránok a online aktivít, ktoré sú cennou a rozhodujúcou časťou každodenného hektického života digitálnych mamičiek.
Top 10 webových stránok, ktoré digitálne mamičky mesačne navštevujú
Základňa (online): všetci európski internetoví používatelia n=27,446;všetky ženy s deťmi n=5288
Na veku záleží
Výskum tiež poukazuje na to, že zvyky digitálnych mamičiek sa líšia od veku ich detí. Pri mamičkách, ktoré používajú internet a majú veľmi malé deti (0-4 roky), je pravdepodobnejšie, že navštívia:
- Rodinné a detské webové stránky (56% mesačne – index 112%/ všetky digitálne mamičky; index 180%/ celá EÚ)
- Stránky zaoberajúce sa osobnou starostlivosťou (68% mesačne index 114%/ všetky digitálne mamičky; index 165%/ celá EÚ)
Naproti tomu ženy s deťmi vo veku 16-18 sa sústreďujú na:
- Filmové webové stránky (63% mesačne – index 112%/ všetky digitálne mamičky; index 123%/ celá EÚ)
- Oblečenie a módne stránky (65% mesačne – index 112%/ všetky digitálne mamičky; index 162%/ celá EÚ)
Media multi-tasking
Zdá sa, že ako náhle sú deti bezpečne v posteli, mamičky využívajú príležitosť riešiť svoje úlohy on-line alebo používajú internet pre seba, najviac je populárne prihlasovanie práve večer – 77% používa internet medzi 17:30-21:00. Adept na media multi-tasking: 55% používa internet pri sledovaní televízie (EU 48%). V 10 krajinách, ktoré sú obsiahnuté v štúdií z roku 2006, sa tento multi-tasking navýšil o 247% práve v skupine digitálnych mamičiek (2006:17%, 2012:59%), zatiaľ čo čítanie novín počas sledovania televízie sa nezmenilo (2006:27%, 2012:27%).
Udržiavanie kontaktov
Mamičky takisto používajú internet na udržiavanie sociálnych aktivít. Instant messaging používa 53% digitálnych mamičiek aspoň raz mesačne (26% denne) a počet mamičiek, ktoré telefonovali prostredníctvom internetu je 63%.
- Pravidelne navštevujú sociálne médiá – 72% týždenne (EU 59%) a 58% denne (EU 44%)
- 30% uploaduje videá a fotografie týždenne (EU 24%) a 7% denne (EU 6%)
- 22% prispieva k on-line hodnoteniu a recenziám týždenne (EU 17%) a 11% denne (EU 6%)
- 21% bloguje týždenne (EU 20%) a 8% denne (EU 8%)
Udržanie vecí pod kontrolou
Digitálne mamičky prostredníctvom internetu spravujú rôzne oblasti svojho života, od vyberania produktov až po podporu zdravia.
- 61% tvrdí, že prostredníctvom internetu dokážu vybrať lepšie produkty alebo služby (EU 51%)
- 47% lepšie spravuje svoje financie (EU 44%)
- 29% sa lepšie pripraví na zmenu životného štýlu (EU 15%)
- 28% lepšie sa starajú o svoje zdravie (EU 24%)
On-line nakupovanie
Digitálne mamičky sú častejšie on-line zákazníčky ako priemerný európsky internetový užívateľ. 89% digitálnych mamičiek už nakúpili veci on-line, minuli priemerne 542€ a nakúpili 15,3 vecí v priebehu 6 mesiacov.
Viac informácií o IAB Slovakia nájdete na: www.iabslovakia.sk