Známy švédsky magazín Axess v decembri uviedol príklad švédskych novín Svenska Dagbladet, ktoré obsah vynikajúcej kultúrnej rubriky zmenili tak, že náročnejšie kultúrne témy nahradili témami o životnom štýle a ďalšími menej náročnými témami. Zarážajúce je, že aj tieto témy rovnako nazývajú kultúrou. Vedenie tento krok zdôvodnilo tak, že je potrebné zaujať širšie čitateľské zázemie a okrem toho sme vraj na prahu novej éry, v ktorej už nie sú potrebné napríklad náročnejšie kultúrne či literárne články. Magazín Axess to uvádza ako príklad fenoménu, ktorý badať v mnohých periodikách nielen vo Švédsku, ale po celom svete.
Na margo tohto zlomu Axess napísal, že bulvarizácia médií a znižovanie intelektuálnej náročnosti obsahu je znakom všeobecnej krízy médií. „Riaditelia denníkov a časopisov majú pocit, že ak chcú konkurovať on-line vydaniam a virtuálnym médiám a rozšíriť rady svojich čitateľov, musia znížiť svoje intelektuálne ambície. Tento pocit však nie je opodstatnený,“ píše Axess. Výsledkom tohto postoja je odsúvanie kultúrnych a všeobecne náročnejších tém na okraj a miesto toho nastupuje bulvárnejší a ľudovejší štýl i obsah. Intelektuálov vo vedení periodík nahrádzajú ľudia viac orientovaní na marketing.
Magazín však upozorňuje, že snaha zachrániť noviny a časopisy znižovaním obsahovej náročnosti vôbec nevedie k úspechu. Naopak. Tí, ktorí čítajú noviny už len na internete, sa ku kupovaniu tlače nevrátia a tí náročnejší si zbulvarizovanú tlač prestanú kupovať a prejdú k ešte existujúcim intelektuálnejším časopisom. Výsledok je teda presne opačný, než si pôvodne vlastníci i šéfovia novín a časopisov mysleli.
– článok bol publikovaný 2. januára 2013, v rubrikách „Médiá, Zo svetovej tlače“
v internetovom magazíne AM Report, uverejnený je so súhlasom šéfredaktora AM Report –
pána Mariána Balázsa