12.8 C
Bratislava
štvrtok, 25. apríla 2024

Magazín Axess: Bulvarizácia je znakom krízy

Najčítanejšie

AM REPORT-AXESS_banner_na_titulku
foto: Magazín Axess

Známy švédsky magazín Axess v decembri uviedol príklad švédskych novín Svenska Dagbladet, ktoré obsah vynikajúcej kultúrnej rubriky zmenili tak, že náročnejšie kultúrne témy nahradili témami o životnom štýle a ďalšími menej náročnými témami. Zarážajúce je, že aj tieto témy rovnako nazývajú kultúrou. Vedenie tento krok zdôvodnilo tak, že  je potrebné zaujať širšie čitateľské zázemie a okrem toho sme vraj na prahu novej éry, v ktorej už nie sú potrebné napríklad náročnejšie kultúrne či literárne články. Magazín Axess to uvádza ako príklad fenoménu, ktorý badať v mnohých periodikách nielen vo Švédsku, ale po celom svete.

Na margo tohto zlomu Axess napísal, že bulvarizácia médií a znižovanie intelektuálnej náročnosti obsahu je znakom všeobecnej krízy médií. „Riaditelia denníkov a časopisov majú pocit, že ak chcú konkurovať on-line vydaniam a virtuálnym médiám a rozšíriť rady svojich čitateľov, musia znížiť svoje intelektuálne ambície. Tento pocit však nie je opodstatnený,“ píše Axess. Výsledkom tohto postoja je odsúvanie kultúrnych a všeobecne náročnejších tém na okraj a miesto toho nastupuje bulvárnejší a ľudovejší štýl i obsah. Intelektuálov vo vedení periodík nahrádzajú ľudia viac orientovaní na marketing.

Magazín však upozorňuje, že snaha zachrániť noviny a časopisy znižovaním obsahovej náročnosti vôbec nevedie k úspechu. Naopak. Tí, ktorí čítajú noviny už len na internete, sa ku kupovaniu tlače nevrátia a tí náročnejší si zbulvarizovanú tlač prestanú kupovať a prejdú k ešte existujúcim intelektuálnejším časopisom. Výsledok je teda presne opačný, než si pôvodne vlastníci i šéfovia novín a časopisov mysleli.

 

– článok bol publikovaný 2. januára 2013, v rubrikách „Médiá, Zo svetovej tlače“
v internetovom magazíne AM Report, uverejnený je so súhlasom šéfredaktora AM Report –
pána Mariána Balázsa

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne