Aplikácie na Facebooku (FB) sú webaplikácie, ktoré využívajú rozhranie Facebooku (Facebook API) na to aby doplnili funkcie Facebooku alebo poskytli užívateľom či už užitočný alebo zábavný obsah.
Okrem toho z marketingového pohľadu predstavujú výborný spôsob, ktorým môžu brandované Facebook stránky komunikovať so svojimi „likermi“ alebo získať nových.
Facebook aplikácie sú vytvárané rovnakými technológiami ako webstránky.
FB aplikácie teda v podstate fungujú ako nástroj na zvyšovanie všeobecného povedomia o značke na Facebooku a zároveň zvyšovania lojality fanúšikov. FB aplikácie sú zároveň jediný spôsob, ako môže brandovaný profil robiť podľa pravidiel FB súťaže pre svojich fanúšikov.
Úspešnosť aplikácie sa meria prostredníctvom štatistík aplikácie vo Facebook Insightov. V nich vidí administrátor FB stránky, akým spôsobom pracujú používatelia na FB s aplikáciou, zároveň vidia spätnú väzbu, traffic, ale napríklad aj demografiu používateľov alebo počet žiadostí o povolenie aplikácie.
Medzi úspešné príklady FB aplikácii, ktoré sme v TRIADe robili, patrí napríklad Generátor výhovoriek, Darček na prvý pohľad alebo Dovolenkové odpočítavanie o ktorých si môžete prečítať aj na blogu v sekcii naše práce.
Vojto Kósa
Článok prebratý z blogu reklamnej agentúry TRIAD Advertising