5.1 C
Bratislava
piatok, 29. marca 2024

Detský nápoj Jupík získal dizajnérskeho Oscara

Najčítanejšie

Určite ste si všimli, že nápoj pre deti Jupík od Kofoly svieti v regáloch s detskými nápojmi už od jari v celkom nových obaloch. Možno však ešte neviete, že vaše deti pijú svoj obľúbený nápoj z fľašky, ktorá získala viacero ocenení za dizajn obalu.

PERGAMEN-Jupik_titulkova_fotografia_k_clanku-2

Veselé postavičky malých škôlkarov prezlečených za zajaca, žirafu, opicu, leva a tigra z dizajnérskej dielne trnavského štúdia Pergamen tak zaujali medzinárodných porotcov, že dizajn Jupíka získal hneď dve významné ocenenia.  Z Barcelony si jeho tvorcovia a zástupcovia Kofoly priniesli domov zlato za obaly celého radu Jupík  zo svetovej  dizajnérskej súťaže Pentawards. A že to nebolo jednoduché, o tom svedčí fakt, že v súťaži tento rok bojovalo o umiestnenie viac ako 1 415 obalov zo 49 krajín v 5 hlavných kategóriách.

„Zvieratkový“ obal Jupíka 330 ml získal aj ďalšie prestížne  ocenenie – v súťaži Red Dot Award: Communication Design 2013, ktorú odborníci označujú za dizajnérskeho Oscara. Zaujal v konkurencii až 6 800 prác zo 43 krajín sveta v 21 kategóriách. Cenu Red Dot Award si tvorcovia prevezmú 18. októbra v Berlíne.

„Vďaka odvahe firmy Kofola a vzájomnej spolupráci  sa podarilo vytvoriť a uviesť na trh dizajn obalov, ktorý je iný ako majú ostatné detské nápoje. Chceli sme, aby sa obaly deťom páčili, preto sme zvolili jednoduchý štýl pripomínajúci peknú rozprávkovú knižku a stavili sme na zvieratká,“ predstavil filozofiu tvorby obalu Juraj Demovič zo štúdia Pergamen.

Takto prezlečený Jupík sa  naozaj výrazne odlišuje od ostatných detských nápojov. No nie je to jediná zmena. Už v minulom roku začal ako prvý v kategórii detských nápojov sladiť prírodnou stéviou a výrazne tak znížil svoju energetickú hodnotu a obsah cukru. Navyše všetky nápoje Jupík sú bez umelých farbív a vďaka použitiu špeciálnej technológie plnenia aj bez konzervantov.

„Nový Jupík spĺňa všetky požiadavky moderných životných trendov. Dizajnová premena bola výrazným krokom vpred nielen pre portfólio Jupíka, ale pre celý segment detských nápojov, ktorý čistota nového dizajnu Jupíka príjemne osviežila,“ dodala  Alena Procházková, senior brand manažérka značky Jupík.

PERGAMEN PENTAWARDS 2013
Zlaté ocenenie Pentawards v Barcelone prevzali (zľava) Jiří Vlasák a Alena Procházková (Kofola ČeskoSlovensko), Lívia Lörinczová, Rio Ruskin a Juraj Demovič (Pergamen).


O PERGAMEN slovami PERGAMEN:

Sme štúdio vizuálnej komunikácie a od roku 1993 navrhujeme našim zákazníkom dizajnérske riešenia, ktoré im pomáhajú napredovať. Budujeme značky s posolstvom a existujúcim značkám dodávame novú energiu a životaschopnosť. Máme skúsenosti s prácou pre rôzne odvetvia: informačné technológie, energetiku, potravinárstvo, stavebníctvo, vinárstva, vydavateľstvá atď.

Za dobrým dizajnom musí byť dobrá idea. Sme presvedčení, že skutočne dobrý dizajn nie je iba ozdoba, ale nesie si so sebou okrem grafickej hodnoty aj zapamätateľné posolstvo. Máme radi na prvý pohľad jednoduché riešenia, za ktorými sa však skrýva veľa rozhovorov, premýšľania a náčrtov. To nás napokon privedie k finálnemu dizajnu.

Výber z ocenení:
red dot design award – winner 2012, Designpreis Deutschland nominee 2012, Národná cena za dizajn 1997, 2001, 2011 – uznanie, red dot design award – winner 2010, Gold Pentawards 2010, European Design Awards – winner 2010, Art Prix 2010, Zlatý klinec 2010, BIO_22 – uznanie, Strieborný klinec 2008, Mimoriadna cena UNESCO 2001, Najkrajšie knihy Slovenska

 

 Zdroj: 1st CLASS AGENCY

Fotografie hore: PERGAMEN

Ďalšie články

Aktuálne