5.1 C
Bratislava
piatok, 29. marca 2024

Nové Audi S1 a Audi S1 Sportback

Najčítanejšie

Už v 80. rokoch dvadsiateho storočia si Audi S1 vybudovalo legendárnu povesť – bol to model, s ktorým značka v tom čase dominovala v majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach. Teraz sa označenie S1 opäť vracia – a to na bežné cesty: Audi S1 a S1 Sportback tvoria nový športový vrchol kompaktného modelového radu A1. Súčasne uzatvárajú portfólio modelov S od Audi smerom nadol.

“Nové Audi S1 ponúka všetky atribúty športového auta, vysoký výkon, priamosť riadenia a permanentný pohon všetkých styroch kolies quattro prenáša výkon jedinečným spôsobom na cestu,” hovorí Prof. Dr. Hackenberg, člen predstavenstva Audi zodpovedný za technický vývoj, a dodáva: “Pohon quattro má veľké množstvo fanúšikov, ktoré ešte vzrastie vďaka novej ponuke v tomto segmente.”

[youtube]http://youtu.be/KZRFP6Un0hM[/youtube]

Na pohon slúži vysoko výkonný motor 2.0 TFSI prepĺňaný turbokompresorom a vybavený priamym vstrekovaním benzínu. Dosahuje výkon 170 kW (231 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 370 Nm. Temperamentný štvorvalec udeľuje Audi S1 a S1 Sportback zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,8, respektíve  5,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250 km/h. Motor so športovým zvukom sa napriek tomu priemerne uspokojí iba so 7,0, respektíve 7,1 litra paliva na 100 kilometrov, čomu zodpovedajú hodnoty emisií CO162, respektíve 166 gramov na kilometer.

[youtube]http://youtu.be/bR6RR7TGsHU[/youtube]

Rovnako ako všetky modely S od Audi majú aj S1 a S1 Sportback permanentný pohon všetkých kolies quattro. Jeho srdcom je hydraulická multilamelová spojka, umiestnená v spoločnej skrini s diferenciálom zadnej nápravy. Regulačný softvér elektronicky ovládaného systému je výrazne dynamicky vyladený. Elektronický stabilizačný systém ESC obsahuje funkciu elektronického uzáveru diferenciálu so selektívnou reguláciou krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách. Systém ESC, ktorý sa dá prepnúť do športového režimu a aj úplne vypnúť, dopĺňa funkciu  lamelovej spojky jemne dávkovanými brzdnými impulzmi na vnútorných kolesách v zákrute – súhra obidvoch systémov robí jazdné vlastnosti extrémne agilné, precízne a stabilné.

Audi S1
Nové Audi S1

Podvozok obidvoch kompaktných športových modelov je výrazne prepracovaný, rovnako ako elektromechanický posilňovač riadenia. Modifikované výkyvné čapy na prednej náprave zvyšujú spontánnosť pri zatáčaní. Na zadnej náprave pôvodnú konštrukciu modelov A1 s vlečenými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou nahradili štvorprvkové závesy. Vyladenie podvozka je športovo tvrdé; systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select umožňuje modifikovať režim chodu motora, automatickej klimatizácie a sériových tlmičov pruženia s prepínateľnou charakteristikou v niekoľkých stupňoch.

Zväčšený hlavný brzdový valec a veľkoryso dimenzované kotúčové brzdy – vpredu s priemerom 310 milimetrov – zabezpečujú veľmi dobré spomalenie. Na želanie sa na prednú nápravu montujú brzdiče lakované červenou farbou s logom S1. Obidva kompaktné športové modely majú štandardne 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s pneumatikami formátu 215/40 R17, na želanie Audi montuje 18-palcové disky s pneumatikami rozmeru 225/35 R18.

Audi S1 Sportback
Nové Audi S1 Sportback

Audi S1 a S1 Sportback sa už na prvý pohľad dajú rozoznať ako špičkové modely radu A1. Ich bi-xenónové reflektory Xenon plus sú kompletne nové a aj zadné skupinové svetlá zo svietiacich diód LED dostali novú, horizontálne situovanú grafiku. Mnohé detaily – predovšetkým na prednej časti karosérie a zadnom nárazníku, na prahoch karosérie a na výfukovej sústave – majú markantný dizajn. Ponuku lakov karosérie dopĺňajú štyri nové odtiene. Príplatkový dizajnový komplet Optikpaket quattro Exterieur dodáva vozidlu ostrejší vonkajší vzhľad, okrem iného veľkým krídlom na zadnej hrane strechy.

Interiér kompaktných športových modelov je v tmavých farebných tónoch; dominuje čierna farba, a to aj na ozdobných manžetách kruhových dýz ventilácie. Prístroje majú tmavosivé ciferníky, typické pre modely S, pedále sú z brúsenej ušľachtilej ocele. Alternatívne k sériovým športovým sedadlám Audi montuje športové sedadlá S (S-Sportsitze) s integrovanými opierkami hlavy. Na želanie dizajnový komplet Optikpaket quattro Interieur dodáva interiéru kabíny nápadné farebné akcenty.

Audi S1 a S1 Sportback, ktoré sa v Nemecku začnú predávať v druhom štvrťroku 2014, majú cenu 29.950 Euro, respektíve 30.800 Euro (odporúčaná predajná cena s DPH). Bohaté sériové vybavenie sa dá na želanie rozšíriť rozličnými prvkami high-tech ako komfortný elektronický kľúč, systém MMI Navigation plus s výsuvným farebným monitorom alebo Bose Surround Sound System. Modul Audi connect s autotelefónom vytvára mobilné pripojenie na internet: spolujazdci môžu cez hotspot WLAN so svojimi mobilnými koncovými zariadeniami neobmedzene surfovať po internete a používať e-maily, vodičovi systém prináša do automobilu špeciálne prispôsobené služby Audi connect.

Zdroj: Porsche Slovakia, AUDI

Ďalšie články

Aktuálne