K Láskyplnému piatočku sa pridávajú aj Tatry Mountain Resorts. Originálny benefit chce zaviesť aj ďalších 50 firiem a tisíce zamestnancov

K aktivite Láskyplný piatoček, s ktorou nedávno prišla spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko, sa pridávajú aj ďalšie veľké československé firmy – spoločnosť Tatry Mountain Resorts a český Rodinný pivovar Bernard. Všetci ich zamestnanci si po novom môžu vybrať jeden voľný piatok na lásku navyše, aby ho mohli stráviť so svojou partnerkou či partnerom.

Originálny benefit zaviedla Kofola po tom, čo v prieskume zistila, že Česi aj Slováci so svojimi polovičkami trávia priemerne len dve a pol hodiny denne, z toho väčšinu času im zaberú rutinné činnosti či starostlivosť o domácnosť .

Po „work-life balance“ je tu „work-love balance“. Láskyplným piatočkom Kofola symbolicky otvorila tému nedostatku lásky v spoločnosti a svojich zamestnancov podporila, aby partnerkám a partnerom venovali viac času. Zároveň chcela inšpirovať k podobnému kroku ostatných a to sa jej darí. K Láskyplnému piatočku sa za prvý mesiac pridalo ďalších zhruba 50 firiem na Slovensku a v Česku.

„Sme radi, že sa náš nápad ujal. Nejde len o samotný deň voľna na lásku. Celá Kofola je o láske a vzťahoch, a my chceme o ich dôležitosti rozprávať nahlas. Je preto skvelé, že nám v tom pomáhajú ďalšie ikonické značky ako český Rodinný pivovar Bernard, a zo Slovenska napríklad jeden z najvýznamnejších stredoeurópskych prevádzkovateľov hotelov a zábavných areálov, spoločnosť Tatry Mountain Resorts,” hovorí Jannis Samaras, majiteľ a náčelník Kofoly.

Rodinný pivovar Bernard sa pripojil so svojimi zhruba 260 zamestnancami. „Deň voľna na lásku je skvelý nápad, ktorý radi využijeme. Chceme, aby ľudia v našom pivovare boli spokojní, a to bez dobrého partnerského a rodinného zázemia nejde. Vzťahy s našimi najbližšími a dobre strávený spoločný čas sú základ, na ktorom staviame všetko ostatné,“ vysvetľuje Stanislav Bernard, zakladateľ a spolumajiteľ Rodinného pivovaru Bernard.

Obdobne sa k nápadu stavia aj Igor Rattaj, predseda predstavenstva Tatry Mountain Resorts. „V našich rezortoch na Slovensku, v Česku, Rakúsku a Poľsku sa o to, aby každý mohol stráviť so svojou partnerkou či partnerom láskyplné chvíle, starajú stovky zamestnancov. Za to si aj oni zaslúžia svoj Láskyplný piatoček,” potvrdzuje.

Z ďalších firiem, ktoré sa k projektu pridali, môžeme menovať napríklad výrobcu domácich spotrebičov Haier, COOP Jednotu Borský Svätý Jur, sieť čistiarní Kvapka či realitnú kanceláriu Romantické chalupy. Záujem prejavili aj zamestnanci slovenského Telekomu a Podravky.

Venovať ľuďom čas na vzťahy je výhodné aj pre firmy. Zamestnávateľ sa môže odlíšiť od konkurencie na pracovnom trhu, prilákať nových zamestnancov a lepšie si udržať tých súčasných. Na work-love balance najviac počúva nastupujúca generácia, čo potvrdzuje aj psychoterapeutka Markéta Šetinová. „Mladí ľudia o vzťahoch veľa premýšľajú a riešia, ako na nich pracovať. Zamestnanie si radšej hľadajú vo firmách, ktoré si dôležitosť vzťahov a osobného života uvedomujú. Dôležité ale je, aby ste sa v záplave ponúkaných benefitov na trhu práce firmy nejako odlíšili a zaujali. Láskyplný piatoček je vtipný a výrazný symbol, ktorý si ľudia všimnú a tiež si ho zapamätajú.“

Pridať sa k Láskyplnému piatočku je jednoduché

Záujem zamestnávateľov pripojiť sa k Láskyplnému piatočku potvrdzujú aj dáta z prieskumu Kofoly2: štvrtina dopytovaných si myslí, že aj ich firma by bola k nápadu ústretová. Zároveň takmer 40 % respondentov hovorí, že by sa nebáli o deň voľna na lásku svojho šéfa či firmu požiadať.

Na webe www.laskyplnypiatocek.sk, ktorý Kofola spustila v máji, si ľudia môžu otestovať vzťah s partnerom alebo poslať svojmu zamestnávateľovi žiadosť o voľno na lásku. Za Láskyplný piatoček na Slovensku tu už hlasovalo viac ako 4 tisíc ľudí. Firmám, ktoré sa rozhodnú k iniciatíve pripojiť, Kofola ponúka podporu. Stačí len vyplniť formulár alebo napísať na laskyplnypiatocek@kofola.sk.

„Radi by sme naštartovali pozitívnu zmenu naprieč spoločnosťou. Podelíme sa o našu vlastnú skúsenosť so zavedením voľna na lásku, poskytneme informácie z prieskumov, ale aj návod, ako na celú vec ísť a ako ju uchopiť napríklad v internej komunikácii,“ hovorí generálny riaditeľ Kofoly na Slovensku a v Česku Dan Buryš.

Spoločný čas nie je samozrejmosť

Podľa prieskumu, ktorý Kofola realizovala prostredníctvom aplikácie Instant Research agentúry Ipsos, by deň voľna na lásku uvítalo 82 % ľudí. Takmer dve tretiny dopytovaných (59 %) uviedlo, že majú na partnera menej času, ako by potrebovali. Kvalitne prežitý partnerský čas, mimo bežnú rutinu, si užíva 58 % ľudí len občas, 26 % dokonca len jeden až dvakrát za mesiac alebo aj menej.

Dôvodom, prečo sa predovšetkým v pracovných dňoch ľudia jeden druhému dosť nevenujú, sú rutinné povinnosti, ako je starostlivosť o deti či domácnosť. Na druhom mieste to je fyzická únava z práce, za ňou nasledujú na podobnej úrovni neskorý príchod z práce a psychická únava. Ľudia tiež svoju komunikáciu presúvajú do online prostredia. Takmer polovica, 45 % partnerov je schopných si namiesto osobného rozhovoru četovať dokonca aj vtedy, keď sú fyzicky spolu.

Bližšie informácie o tom, čo nám vo vzťahoch chýba, ako vytvoriť kvalitný vzťah a ako si prajeme tráviť spoločný čas, nájdete v správe k štartu Láskyplného piatočka.

(ts)

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu