19.2 C
Bratislava
sobota, 4. mája 2024

Andrej Kiska buduje novú odevnú značku Romade s charitatívnym posolstvom

Najčítanejšie

Keď Andrej Kiska v septembri 2022 hľadal nového zamestnanca na pozíciu do svojho nového projektu na pozíciu „E-Commerce manažéra v oblasti fashion“, veľa ľudí bolo asi prekvapených. O necelý rok projekt pod názvom Romade nabral reálne kontúry.

Romade je nezisková organizácia, ktorá uviedla na odevný trh novú dizajnérsku módnu značku s rovnakým názvom, značku „spájajúcu štýl a pomoc iným. Kúpou oblečenia potešíte seba a zároveň podporíte rómske ženy zo znevýhodnených komunít, ktoré ho pre vás vyrobili“.

Kúpou oblečenia od Romade zmeníte niekomu život. „Zamestnancom a zamestnankyniam z rómskej menšiny pomáhame okrem zabezpečenia stálej práce a príjmu aj odborným poradenstvom, napríklad pri riešení dlhov, exekúcii a taktiež pri získavaní odborných zručností a vedomostí. Poskytujeme im kariérne poradenstvo a mentoring pri rôznych životných situáciách,“ uvádza nová značka na svojom webe.

„Rómska kultúra je nesmierne rozmanitá, špičkovým módnym návrhárom sme dali k dispozícii okolo 1000 fotiek z Múzea rómskej kultúry a nechali sme im voľnú ruku,“ uviedol na sociálnej sieti Andrej Kiska k dizajnu oblečenia novej značky.

Ak má byť projekt udržateľný, vždy budú ceny oblečenia v ponuke e-shopu Romade vyššie, ako keď sa ušijú v Číne, alebo v Turecku, kde aktuálne väčšina odevných značiek svoje produkty vyrába.

„Pri tvorbe cien sme sa riadne zapotili, sme si vedomí, že niektoré sú vysoké. Museli sme zohľadniť cenu materiálu, ale aj dobu ušitia, ktorá je možno v našom projekte dlhšia ako je bežné. Verím, že keď sa zabehneme a dokážeme lacnejšie nakupovať ale aj rýchlejšie vyrábať, tak budeme môcť znížiť ceny…Verte mi, že som pri tvorbe cien prežíval ťažké chvíle, ale, žiaľ, žiaden slovenský výrobca nemá šancu konkurovať s fast fashion robeným v Bangladéži, či Vietname,“ doplnil Andrej Kiska.

Pozrite si video, ktoré zverejnil na sociálnej sieti Andrej Kiska:

Marián Luha
Marián Luhahttp://www.racianskyvecernik.sk
Som šéfredaktorom portálov Bratislavský Večerník a Račiansky Večerník. Študoval som na masmediálnych fakultách na univerzitách na Slovensku a v Českej republike. V minulosti som pôsobil vo viacerých printových a elektronických médiách. V súčasnosti okrem portálov Bratislavskyvecernik.sk, Racianskyvecernik.sk a Novomestskyvecernik.sk vediem aj portály Mediahub.sk a Retazce.sk, ktoré sa ale začiatkom roka 2023 zlúčili pod jeden brand Bratislavský Večerník.sk. Zároveň vediem i printové noviny Račiansky Večerník a Novomestský Večerník. Žijem v najkrajšej bratislavskej mestskej časti Rača.👍🍀😉 Svoje tipy na články mi môžete zasielať na e-mail: marian@luha.sk, alebo telefonicky, sms na 0950 355 504. Ďakujem. Články o Rači nájdete > TU

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne