Každý šiesty obyvateľ Slovenska je ohrozený chudobou alebo sociálnym vylúčením, celkovo ide o 888 000 ľudí. Vyplýva to z najnovších informácií Štatistického úradu SR. Tým najzraniteľnejším pomáha denne množstvo organizácií s rôznym zameraním.
Najčastejšie ide o pomoc pre týrané matky s deťmi, seniorov, zdravotne ťažko postihnutých, sociálne slabšie rodiny či osoby bez domova. Na to, aby dobrovoľníci dokázali pomáhať, potrebujú podporu mnohých dobrých ľudí a najlepšie pravidelnú podporu. Preto sa Lidl rozhodol zorganizovať potravinovú zbierku „Podeľ sa a pomôž“, ktorá týždeň čo týždeň pomáha takmer stovke rôznych regionálnych organizácii naprieč celým Slovenskom.
Potravinová zbierka „Podeľ sa a pomôž“ stojí na troch základných pilieroch: pomoc treba poskytovať pravidelne, podpora zostáva v regióne a každá pomoc sa počíta, hoci aj drobná.
„Aspoň raz za rok k nám zavíta takmer každá domácnosť, mnoho z nich pravidelne. Naše predajne sa nachádzajú takmer v každom meste na Slovensku, vo viacerých ich máme hneď niekoľko. Máme pravidelný kontakt s veľkým množstvom zákazníkov a sme ich dobrým susedom. Preto sme pred troma rokmi spustili projekt Podeľ sa a pomôž, v ktorom podporujeme lokálne organizácie pomáhajúce núdznym vďaka drobným darom našich zákazníkov. Krása projektu spočíva v tom, že zapojiť sa môže naozaj každý či už len jednou čokoládkou alebo vrecúškom špagiet, aj takáto pomoc má obrovský zmysel,“ vysvetlila Zuzana Sobotová, senior konzultantka pre CSR projekty v Lidl Slovenská republika.
V rámci projektu má každá zo 164 Lidl predajní na Slovensku určenú konkrétnu organizáciu, ktorú podporuje. Za pokladnicami sa nachádza špeciálna označená nádoba, do ktorej môžu zákazníci venovať časť svojho nákupu. Zamestnanci danej organizácie si v pravidelných intervaloch tovar prevezmú a rozdelia ho medzi svojich klientov. Lidl podporuje organizácie darčekovými kartami.
„Spoločne sa nám podarilo vyzbierať 2 000 ton trvanlivých potravín v hodnote viac ako 2 000 000 eur. Vďaka tomuto projektu získava pravidelnú podporu 20 000 ľudí,“ doplnila Z. Sobotová.
O priebežnom výsledku „Podeľ sa a pomôž“ a podpore pre konkrétnu organizáciu informuje Lidl priamo v predajniach. S cieľom uľahčiť zákazníkom výber vhodných produktov označil diskont po porade s organizáciami desiatky výrobkov špeciálnymi cenovkami. Vizuál projektu sa nachádza napr. aj na obaloch trvanlivých mliek Pilos.
(ts)