6.9 C
Bratislava
piatok, 19. apríla 2024

Veganuár už je tu. V Kauflande na zákazníkov čakajú stovky rastlinných produktov

Najčítanejšie

Prvý mesiac v roku už celé desaťročie patrí vegánstvu, a to nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Ako však nahradiť mäso, vajcia, mlieko a výrobky z nich rastlinnými alternatívami?

V súčasnosti to vôbec nie je zložité. Kaufland dlhodobo ponúka široký „veggie“ sortiment pre všetkých, ktorí sa stravujú bezmäsito, radi skúšajú nové chute, alebo sa rozhodli zapojiť do Veganuára. V týchto dňoch prináša aj špeciálnu veganuárovú ponuku, ktorá je už tretíkrát súčasťou jeho januárového letáka.

Veganuár vznikol spojením slov „vegan“ a január. Projekt britskej neziskovej organizácie hľadal spôsob, ako odľahčiť nielen zaužívané stravovacie návyky, ale aj našu planétu. Prílišná konzumácia mäsa býva spájaná s rizikami, na ktoré upozorňujú viacerí odborníci.

Emisie, ktoré sa chovom dobytka, ošípaných, rýb a hydiny dostávajú do ovzdušia, napríklad prispievajú ku globálnemu otepľovaniu. Tie vznikajú aj pri produkcii mlieka, vajec a mliečnych výrobkov. Pre porovnanie, ak by sa celý svet stal odrazu vegánskym, globálne emisie súvisiace s potravinami by podľa Oxfordskej štúdie klesli do roku 2050 až o 70 percent.

Obohatiť svoj jedálniček o ovocie a zeleninu a objaviť čaro strukovín alebo rastlinných alternatív nie je nikdy na škodu. Či už ide o vegetariána alebo mäsožravca. „V Kauflande podporujeme celosvetovú januárovú vegánsku výzvu, preto začiatkom roka pravidelne upriamujeme pozornosť našich zákazníkov, vegánov i nevegánov, na rastlinný sortiment, vrátane privátnej značky K-take it veggie,“ vysvetľuje Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko, a pokračuje: „Veganuár je ideálnou príležitosťou, ako si odľahčiť jedálniček a vyskúšať niečo nové. Vďaka širokému sortimentu rastlinných alternatív si mesiac bez mäsa a živočíšnych výrobkov môže vyskúšať úplne každý.“

K-take it veggie patrí medzi favoritov

Medzi najpredávanejšie vegánske výrobky, ktoré zákazníci nájdu pod červenou strechou, patrí značka K-take it veggie s medzinárodne uznávanou a registrovanou ochrannou známkou V-Label. V sortimente reťazca sú okrem obľúbeného vegánskeho nárezu a hummusu v ponuke aj nové špeciality ako vegánska treska.

„S dopĺňaním zaujímavých vegánskych noviniek do stáleho sortimentu budeme pokračovať aj v tomto roku,“ dodáva Lucia Vargová zo spoločnosti Kaufland, kde si milovníci rastlinnej stravy môžu kúpiť stovky vegánskych a vegetariánskych produktov po celý rok za výhodné ceny. Veganuár si vďaka tomu užije nielen skúsený „rastlinožravec“, ale aj úplný začiatočník.

Tipy na chutné nákupy aktuálne prináša januárový leták a spolu so špeciálnou vegánskou ponukou reťazec pripravil pre svojich zákazníkov aj overené recepty od skúsených foodblogeriek, ktoré sú tiež dostupné v online Kaufland kuchárke.

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne