14.8 C
Bratislava
streda, 30. apríla 2025

Kofola prináša na trh novú značku džúsov Curiosa, ale aj kvalitné ľadové čaje DILMAH

Najčítanejšie

Na nápojovom trhu už nájdete málo kategórií, v ktorých by nemala zastúpenie aj lokálna nápojárska rodina Kofola. V oblasti ovocných nápojov a džúsov spolupracovala v posledných rokoch s rakúskou spoločnosťou Rauch a teraz prichádza s vlastnou značkou Curiosa, ktorá okorení výber v tomto segmente. V kategórii ľadových čajov zase prináša novinku v podobe DILMAH Ice Tea.

Podiel nesýtených nealko nápojov na slovenskom trhu predstavuje podľa dát z pokladničného systému Dotykačka zhruba 10 %. Najviac sa ich predá v kaviarňach, cukrárňach a v hoteloch, naopak najmenej vo fastfoodoch. Medzi tými desiatimi percentami sa bude teraz snažiť zaujať svoje miesto nová značka ovocných nápojov Curiosa, s ktorou prichádza nápojárska spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko.

„Vytvorili sme novú značku a receptúry, ktoré prinášajú svieži vietor do rastúcej kategórie nesýteného nealka. Naše unikátne ovocné nápoje Curiosa sa vyznačujú netradičnými kombináciami ovocia a byliniek, prípadne aj korenia,“ popisuje novinku Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly v Česku a na Slovensku a dodáva: „Uvedením nových produktov zároveň posilňujeme našu ambíciu ponúkať zdravšie alternatívy nápojov na trhu, ktoré neobsahujú pridaný cukor ani umelé sladidlá.“

zdroj: Kofola ČeskoSlovensko / 1st CLASS AGENCY

Názov značky Curiosa vychádza z latinského cūriōsus a anglického curious, čo odkazuje na potrebu niečo sa dozvedieť. „Pre názov našej značky sme vybrali slovo, ktoré pre nás zosobňuje nekonečného objaviteľa – niekoho, kto je okúzlený prírodou, jej pokladmi a tým, čo všetko môže ponúknuť. Curiosa nie je len názov, v našich očiach je to pocta nekonečnej zvedavosti,“ vysvetľuje Egle Wehle, marketingová riaditeľka Radenska Adriatic, ktorá v rámci skupiny Kofola so svojím tímom značku vytvorila.

Nápoje Curiosa budú od budúceho roka dostupné primárne v gastro formátoch (teda v 0,25l vratných sklenených fľašiach a 10l Bag-in-Boxoch), ďalej v pollitrových PET fľašiach a plechovkách s objemom 0,33l.

Snúbiť sa v nich budú napríklad chute manga s kurkumou, čiernych ríbezlí s levanduľou alebo hrušky s mätou. Okrem neobvyklých kombinácií ponúkne Curiosa aj obľúbené klasické džúsy (100 % pomaranč s dužinou, 100 % jablko, 100 % multivitamín alebo 40 % jahoda).

„Spotrebitelia v gastronómii hľadajú jedinečnosť. Džúsy a nektáre patria medzi najobľúbenejšie nápojové kategórie a sú vítaným spestrením pitného režimu. Fungujú ale aj ako výborný predajný nástroj pre zákazníkov a doplnok pre barmanov,“ hovorí Jaroslav Vích, obchodný riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko. „Svojimi chuťovými kombináciami, poctivým zložením aj atraktívnym dizajnom má značka Curiosa šancu vniesť modernosť a originalitu do relatívne tradičnej kategórie,” dodáva.

zdroj: Kofola ČeskoSlovensko / 1st CLASS AGENCY

Spolu s novou značkou prichádza Kofola ešte s jednou novinkou – v budúcom roku rozšíri partnerstvo s celosvetovo uznávanou rodinnou spoločnosťou DILMAH. Jej po generácie budovaná odbornosť v pestovaní, ručnom zbere a spracovaní čaju sa odráža v poctivosti a vysokej kvalite čajov Dilmah. Cejlónske čaje Dilmah distribuuje Kofola už od roku 2019, v roku 2025 však uvedie na trh úplne nové ľadové čaje DILMAH Ice Tea.

„Ich základom je extrakt z ručne zbieraných lístkov z čajových záhrad Srí Lanky. Výrobky budú opäť bez umelých sladidiel, farbív a konzervantov a budú mať nízky obsah cukru. Na ľadové osvieženie v podobe čierneho čaju s broskyňou, čierneho čaju s citrónom a zeleného čaju s jazmínom sa môžete tešiť od februára,“ uzatvára Vích.

Kofola ČeskoSlovensko sa stará v rámci svojho portfólia o tradičné a lokálne značky. Veľakrát už ale dokázala, že dokáže prísť aj s inovatívnymi produktami, ktoré majú potenciál získať si srdce spotrebiteľov.

Po vybudovaní značky Rajec a rebrandingu Royal Crown Coly zažíva úspech so značkou Targa Florio, ktorú postavila na poctivých sicílskych surovinách, a ktorá sa rýchlo zaradila k stredne veľkým značkám na gastro trhu.

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne