Račiansky pivovar U Ábela predstavil nové logo, ktoré bude po novom reprezentovať značku na všetkých úrovniach – od etikiet a pohárov až po vozidlá či propagačné materiály. Ide o začiatok komplexného procesu, ktorého cieľom je modernizovať a zjednotiť vizuálnu identitu pivovaru.
Ako pivovar uviedol na svojom profile na sociálnej sieti, nové logo bude oficiálne reprezentovať značku na všetkých frontoch – od výrobných etikiet až po reklamné materiály a vozidlá. Transformácia sa však uskutoční postupne, keďže ide o zásadnú zmenu.
„Postupne budeme transformovať celú našu identitu a jednotlivé prvky vám budeme odhaľovať,“ informoval pivovar.
Podľa zamestnanca pivovaru a marketingového pracovníka Patrika Učňa rozhodnutie o zmene vychádzalo z prirodzenej potreby „refreshnúť“ značku a zjednotiť jej vizuálnu komunikáciu.
„Akosi sme už cítili, že to potrebuje zmenu a chceli sme refreshnúť pivovar aj komunikáciu. Hlavnými dôvodmi bolo zjednotenie celej vizuálnej identity, lepšia komunikácia našej značky a zlepšenie čitateľnosti etikiet,“ uviedol pre Bratislavský Večerník.

„Nové logo je čisto typografické, vďaka čomu bude zákazník hneď vedieť, o aký pivovar sa jedná a nezamení si ho so žiadnou inou značkou. Aj keď sme menili vizuálnu identitu, ostávame verní našim koreňom – názvu, poslaniu, názvom pív aj hlavným prvkom ilustrácií z etikiet,“ doplnil Učeň.
Zmena loga sa dotkne všetkých prvkov od fliaš po propagačné predmety. „Meníme prakticky všetko, kde bolo staré logo, takže je to pomerne náročný proces, ktorý bude trvať pár týždňov až mesiacov. Do konca roka však plánujeme vydať minimálne dve nové pivá, ktoré už vyjdú s novými etiketami,“ spresnil.

Reakcie zákazníkov boli podľa pivovaru spočiatku zmiešané, no pozitívne ohlasy prevládli. „Je to veľká zmena a ak má zákazník vybudovaný niekoľkoročný vzťah ku značke, akákoľvek zmena vyvolá rozruch. Napriek tomu sme dostali množstvo pozitívnych reakcií, ktoré vysoko prevyšovali, takže veríme, že si zákazníci na novú identitu zvyknú a noví si nás vďaka nej rýchlejšie obľúbia,“ doplnil.
Interiér pivovaru zatiaľ výrazné zmeny nečakajú. Nové logo sa už objavilo na budove a postupne pribudnú aj nové poháre, podpivníky, merch či vozidlá.
Podľa Patrika Učňa bude pivovar v najbližších týždňoch predstavovať aj nové etikety pív, ktoré vznikli v rámci redizajnu.
Limitka Rudá Hvězda ako pocta 17. novembru
Popri zmenách vizuálnej identity pivovar predstavil aj svoju najnovšiu limitovanú edíciu Rudá Hvězda, pripravenú v česko-slovenskej spolupráci s Minipivovarmi Kraus.
„Je to veľká vec, na ktorú sme sa tešili, pretože pri tejto československej kooperácii ide viac ako o pivo,“ uviedol Učeň.
Limitka Rudá Hvězda vznikla ako pocta 17. novembru 1989 a pripomína, že sloboda nie je samozrejmosťou. Pivo typu Irish Red Ale 11° s obsahom alkoholu 4,3 % sa vyznačuje tónmi karamelu, orechov, sušienok a jemnou suchosťou po praženom slade.
Ako uvádza pivovar: „Sloboda nie je zadarmo. Na slobodu.“ Každá z piatich etikiet limitky nesie symbolický príbeh. Prvá z nich, Milada, odkazuje na osud Milady Horákovej s textom „Jdu s hlavou vztyčenou“. Druhá, Emigrant, je venovaná ľuďom, ktorým režim vzal domov a pripomína temné obdobie emigrácie s heslom „Hlavne nech nás nechytia.“
Limitka sa podľa pivovaru varila „z frustrácie, z tmy, z každého‚ už to tu nemá cenu‘“ a je venovaná všetkým, ktorí v minulosti obetovali slobodu či život, aby sa mohla vrátiť demokracia. „Každý dúšok chutí ešte lepšie, keď viete, že ho pijete slobodne,“ uzatvára pivovar U Ábela.
Jasné, aktuálne správy o Rači nájdete na webe RacianskyVecernik.sk.

Prečítajte si tiež:
Pivovar U Ábela v Rači predstavil unikátne remeselné pivo s japonským čajom Matcha

