Advertoriál je platená reklama, ktorá má podobu článku, alebo iného žurnalistického formátu (v závislosti od použitého média).
Pojem vznikol spojením slov „advertisement“ a „editorial“.V tlačených médiách sa advertoriál svojou formou aj vizuálom snaží čo najviac priblížiť nezávislému redakčnému textu. V televízií ho zasa môžete vidieť vo forme, ktorá sa podobá na krátku informatívnu prezentáciu produktov, či už zvlášť alebo ako súčasť talkshow, či iného programu.
Využitie advertoriálu je vhodné najmä pri kampaniach, kde je potrebné problematiku a výhody produktu vysvetliť viac do hĺbky a nestačí na to niekoľko slov použitých v klasických reklamných vizuáloch.
Advertoriál ako forma platenej reklamy by mal byť v médiách vždy viditeľne označený ako inzercia. Často sa na jeho označenie používajú aj pojmy ako: špeciálne promo, špeciálny inzertný projekt, komerčná príloha a podobne.
Niektoré obchodné oddelenia médií, mediálni laici, ale aj marketingoví špecialisti používajú pojem
PR článok. Tento pojem nie je správny, pretože mixuje dohromady pojem public relations s inzerciou. Niekde nájdete označenie PR článok v zmysle platený článok na internete – nesprávne použité v súvislosti so SEO na získavanie spätných odkazov.
Petra Jankovičová
Článok prebratý z blogu reklamnej agentúry TRIAD Advertising