4 C
Bratislava
pondelok, 28. novembra 2022

Square zostáva najpoužívanejším klasickým reklamným formátom na Slovensku

Najčítanejšie

Napriek rýchlo rastúcej popularite interaktívnych reklamných formátov sú klasické bannery na Slovensku stále najpoužívanejšie.

Zahŕňa ich asi 85 % display kampaní, čo je aj priemer celého regiónu strednej a východnej Európy. Najpoužívanejším klasickým formátom u nás je square a najklikanejšie sú leader board, double sky scraper a square, vyplýva zo štúdie gemiusAdMonitor od spoločnosti Gemius.

Klasické reklamné formáty, aj keď negenerujú toľko kliknutí ako rich media bannery, sa stále používajú v reklamných kampaniach najčastejšie. Najvyšší počet štandardných bannerov bol zaznamenaný v kampaniach na slovinskom a lotyšskom trhu, najnižšie naopak na ukrajinskom a poľskom, kde sú veľmi rozšírené dynamickejšie interaktívne formáty.

Obr. 1. Podiel klasických banerov v online reklamných kampaniach v jednotlivých štátoch strednej a východnej Európy

graf-Gemius, gemiusAdMonitor, 2. polrok 2012.

Zdroj: Zdroj: Gemius, gemiusAdMonitor, 2. polrok 2012.

Napriek rýchlo rastúcej popularite interaktívnych bannerov, klesá obľuba klasických formátov veľmi pomaly. Štandardné bannery spĺňajú svoj ​​účel, pritom ich cena je priaznivejšia a je ľahšie ich vytvoriť. Medzi najpoužívanejšie štandardné bannery na slovenskom trhu patrí square (300×300), ktorý využíva 53 % display kampaní meraných spoločnosťou Gemius. Tento banner bol najpoužívanejší už v roku 2011, kedy ho podľa výsledkov štúdie zahŕňalo 65 % meraných kampaní. Najklikanejšie štandardné bannery sú leaderboard (990×200), skyscraper (300×600) a square s priemerným CTR okolo 0,4 – 0,5 %. Ich priemerná miera prekliku je však mnohonásobne nižšia ako priemerné CTR interaktívnych bannerov, ktoré na Slovensku dosahuje až 3,3 % (Interstitial).

Izabela Urbanová

 

Zdroj: Gemius Slovakia 

Ďalšie články

Aktuálne