Agora SA spúšťa metered paywall a rozširuje ponuku digitálnych balíčkov. Najväčšie poľské vydavateľstvo upravuje svoju stratégiu v oblasti plateného obsahu, v rámci systému Piano prechádza na nový metered model a rozširuje ponuku obsahu dostupného prostredníctvom rôznych aplikácií a zariadení. Do systému zároveň pridáva portál Wyborcza.biz a 22 regionálnych stránok.
Gazeta Wyborcza, najvplyvnejší národný denník v Poľsku, začne na sprístupňovanie všetkého plateného obsahu v rámci platformy digitálneho predplatného spoločnosti Piano Media využívať metered model. Vydavateľ denníka Gazeta Wyborcza, spoločnost Agora SA, sa zároveň rozhodol pridať do systému Piano aj svoj biznis portál Wyborcza.biz a 22 regionálnych spravodajských stránok.
Ide o prvú významnú úpravu stratégie vydavateľstva Agora v oblasti plateného obsahu od septembra 2012, keď sa stalo s denníkom Gazeta Wyborcza a siedmimi lifestyle mesačníkmi súčasťou poľského národného systému Piano National. Noviny ponúknu tri nové predplatiteľské balíčky – cena najlacnejšieho, mesačného balíčka bude 17,90 PLN (4,25 €), ročný balíček s kompletným prístupom bude stáť 399,90 PLN (95 €).
Rozšírením ponuky digitálneho obsahu vydavateľstvo Agora upravuje svoju stratégiu v oblasti plateného obsahu a približuje ju potrebám trhu. Biznis portál Wyborcza.biz a všetkých 22 regionálnych stránok, ktoré publikujú články lokálnych redakcií denníka Gazeta Wyborcza, budú odteraz v rámci systému Piano využívať online metering technológiu. Tá umožňuje návštevníkom stránok prečítať si každý mesiac určitý počet článkov zadarmo.
Neobmedzený prístup nad rámec bezplatných zobrazení užívateľ získa po zaplatení online predplatného. Tento prístup optimalizuje kombinovaný model monetizácie prostredníctvom predaja predplatného a reklamného priestoru, keďže zachováva počet zobrazených stránok dôležitý pre zadávateľov reklamy, no zároveň nabáda najaktívnejších čitateľov, aby za neobmedzený prístup zaplatili. V rámci úpravy stratégie sa vydavateľstvo Agora taktiež rozhodlo zo systému Piano vyňať svoje lifestyle mesačníky.
“Celkový počet unikátnych užívateľov, ktorým sa nová ponuka zobrazí, sa rapídne zvýši,” uviedol Maciek Nowak, riaditeľ digitálnej divízie denníka Gazeta Wyborcza. “Vyňatie lifestyle mesačníkov je v súlade s našou stratégiou ‘digital first’ pre denné spravodajstvo, rozsiahle reportáže a jedinečný obsah našich novín.”
Denník Wyborcza rozšíri ponuku digitálneho predplatného aj o prístup prostredníctvom rôznych aplikácií a zariadení. Užívatelia sa budú môcť rozhodnúť medzi národným balíčkom Piano a balíčkom umožňujúcim prístup výlučne k obsahu denníka Wyborcza prostredníctvom webu, mobilných aplikácií a rôznych zariadení. “Vzhľadom na rýchly rast návštevnosti cez mobily a tablety sme cítili potrebu prispôsobiť balíčky predplatného potrebám našich čitateľov,” dodal Nowak. “Ľudia už nesledujú obsah iba v jednom formáte a prostredníctvom jedného zariadenia. Noviny čítajú cez mobil cestou do práce, na počítači počas pracovného času a prostredníctvom tabletu večer doma. Musíme zabezpečiť, aby náš systém predplatného užívateľom umožňoval prístup k obsahu kedykoľvek, v akomkoľvek formáte a cez všetky zariadenia.”
Spoločnosť Piano Media pôsobí v Poľsku už 18 mesiacov a nedávno rozšírila svoje aktivity do Nemecka spustením systému spoplatnenia obsahu pre denník Neue Osnabruecker Zeitung. “V prípade digitálneho predplatného ide o odvetvie, ktoré zaznamenáva síce pomalý, no stabilný a dlhodobý rast. Piano má šťastie na inovatívnych partnerov, ako napríklad Agora, ktorí sa neboja experimentovať, podstupovať kalkulované riziká a ktorí považujú platený obsah za súčasť dlhodobej transformácie vydavateľského priemyslu,” uviedol Peter Richards, manažér medzinárodného rozvoja v Piano Media. “Očakávame, že pridanie nových titulov, zavedenie metered technológie a predstavenie nových balíčkov digitálneho predplatného prinesie vydavateľstvu Agora dramatický nárast tržieb z plateného obsahu.”
O Piano Media Piano Media je v rámci online vydavateľského priemyslu v Európe lídrom v oblasti digitálneho predplatného a monetizácie obsahu. Spoločnosť bola založená v roku 2010 a špecializuje sa na systémovú integráciu vlastného cloudového SaaS riešenia. Jej softvér využíva viac ako 27 vydavateľstiev v Nemecku, Spojených štátoch, Poľsku, na Slovensku, v Španielsku a Slovinsku.
Piano je financované spoločnosťami Etarget a Monogram Ventures, pričom v roku 2012 spoločnosť získala od 3TS Capital financovanie série B v objeme 2 milióny €.
Zdroj: PIANO Media