4 C
Bratislava
piatok, 26. apríla 2024

Vlani odvysielali slovenské televízie 5532 hodín reklamy

Najčítanejšie

Slovenské televízne stanice odvysielali v roku 2013 viac ako 883.000 reklamných spotov v celkovej dĺžke 5532 hodín. Ak by si ich mal slovenský divák všetky pozrieť, trvalo by mu to 233,5 dňa, čo by znamenalo o 16 percent viac času ako rok predtým.

K tomuto výsledku prispelo aj spustenie nových TV staníc Fooor a WAU v priebehu roka 2013, ktoré samotné odvysielali 462 hodín reklamy. Ak neberieme do úvahy reklamu na novovzniknutých staniciach Fooor a WAU, odvysielali existujúce stanice v porovnaní s predošlým rokom o 300 hodín reklamy viac, čo je nárast o šesť percent.

Podľa monitoringu TAS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách v roku 2013 viac ako 709 miliónov eur. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 12 percent. Tento údaj vychádza z oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, barter či bonusy.

Priemerná dĺžka spotu bola 23 sekúnd, v roku 2012 to bolo 22 sekúnd. Najčastejšie vysielané boli tradične 30-sekundové spoty. Najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v stredu 27. novembra, spolu 3663 spotov.

V tento deň v prime time vysielala verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov Bayer Leverkusen – Manchester United, Markíza ponúkla Modré z neba a JOJ-ka Panelák.

Najviac reklám v jednom bloku – 30 spotov v celkovej dĺžke 12 minút – odvysielala TV JOJ v nedeľu 31. marca večer o 22.24 h počas filmu Avatar.

Najviac divákov si pozrelo 20-sekundový spot Orange odvysielaný na Jednotke 12. mája o 20.21 h počas druhej tretiny zápasu Slovensko – Rusko na MS v ľadovom hokeji.

Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV JOJ v nedeľu 13. októbra počas show Československo má talent o 21.53 h a bol to 45-sekundový spot na Nissan Note.

Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali zadávatelia, ktorí pôsobili v tých istých segmentoch trhu ako v roku 2012.

Najviac sa investovalo do reklamy bánk a bankových produktov, vrátane stavebných sporiteľní. O priečku nižšie sú služby mobilných operátorov. Na treťom mieste sú lieky, ktoré si oproti roku 2012 vymenili pozíciu s kategóriou automotive. Automotive sa posunul na štvrté miesto a maloobchodné reťazce uzatvárajú TOP 5 kategórií. Podiel TOP 5 kategórií na celkových reklamných výdavkoch v televízii bol 47 percent.

Podľa súčtov stopáží odvysielaných reklamných spotov a sponzorských odkazov je poradie odvysielaného reklamného času v televíznych staniciach nasledovné:

JOJ 26,7 %, Plus 20,3 %, Markíza 17,4 %, Doma 15,4 %, Wau 6,3 %, Ta3 5,4 %, Dajto 5,2 %, Fooor 2 %, Jednotka 0,8 %, Dvojka 0,4 %. Ako vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov, najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol rovnako ako v predošlých rokoch Slovak Telekom.

Informácie poskytli Jana Tibenská a Jana Šuľová z TNS Slovakia.

 

Zdroj: TASR, masmediálne.info

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne