Za Cynickou obludou stojí kreatívec z reklamnej agentúry JANDL Rado Ondřejíček, ktorý začal satirické fotografie, politické fotokoláže zverejňovať najprv na platforme Blogger, v júli 2012.
Neskôr sa Cynická obluda presunula do denníka SME, odtiaľ po príchode skupiny Penta a búrlivom odchode redaktorov, do denníka N. Teraz sa vracia do SME, cieľom je podľa Ondřejíčka predpoklad že sa dostane k ešte väčšiemu publiku. Naďalej bude Cynická obluda fungovať i na mikro stránke cynickaobluda.com. Informáciu priniesol SME.sk.
Za projektom Cynická obluda je Rado Ondřejíček, ktorý od roku 2003 pôsobí v reklamnej agentúre JANDL, začal ako copywriter, neskôr pôsobil v pozícii kreatívneho riaditeľa a momentálne ako Head of Strategy.
Projekt Cynickaobluda.dennikn.sk naposledy fungoval na doméne denníka N od roku 2015, ako partnerský projekt denníka. „Po viac ako štyroch rokoch peknej spolupráce s N-kom, na ktorú nemôžem povedať jediného zlého slova, sa Obluda na doménovej úrovni opäť presúva. Od 1. septembra 2019 je doménovou súčasťou denníka SME. Ak si človek nečíta v prehliadači obsah toho horného okienka s linkom, v podstate si to ani nevšimne. Obluda ostáva Obludou, naďalej s úplnou nezávislosťou, na vlastnej platforme, akurát odkazy na moje vtipy už nebudú prichádzať z výsostných vôd Denníka N, ale skôr zo SME a nová doména bude cynickaobluda.sme.sk,“ uviedol pre SME.sk Rado Ondřejíček.
Obsah Cynickej obludy sa v minulosti nepáčil viacerým politikom. Andrej Danko sa dokonca vyhrážal denníku N žalobou. „Vyzývam verejne denník N, aby okamžite po tejto tlačovej besede stiahli z portálu Cynickej obludy fotografiu, kde je napísané Už ma neoslovujte Kokot, už ma oslovujte kapitán Danko,“ povedal na tlačovej besede Danko.