5.1 C
Bratislava
piatok, 29. marca 2024

YouTube Ads Leaderboard 2021: Škrečky vzišli víťazne zo súboja s čivavou aj tigrom

Najčítanejšie

Animovaní hrdinovia, chytľavý hudobný motív, výber známych tvárí z televízie aj internetu, to všetko sú atribúty, ktoré sa podľa najnovšieho rebríčka YouTube Ads Leaderboard stali receptom na reklamný úspech na slovenskom YouTube.

Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje počet zhliadnutí, mieru organického zhliadnutia videa voči všetkým zhliadnutiam, celkovú interakciu divákov, čas strávený sledovaním videa a pod.

Značka Dedoles po prvýkrát v histórii rebríčka obhájila prvenstvo z minulého roka a to kampaňou Veselá letná kolekcia, ktorú vytvorila kreatívna agentúra Somebody & Somebody. Zúročila v nej úspešný recept na chytľavú reklamu v podobe tancujúcich škrečkov.

Silný hudobný motív bol zakomponovaný do reklamy na Tiger Energy Drink, ktorej patrí 2. priečka v rebríčku, pričom na promo produktu využila kreatívna agentúra Friendly dvojicu populárnych raperov Separa a Marpa a vznikla tak skladba Choices.

Prvú trojku uzatvára reklamný spot značky Factcool Ja mám proste štýl. Kampaň bola vytvorená pod taktovkou kreatívnej agentúry Somebody & Somebody, ktorá stojí aj za spotom pre značku Dedoles, pričom tentokrát obsadila do úlohy módnej ikony na internete malú animovanú čivavu.

„Sme radi, že sa nám darí presviedčať všetkých klientov, že je efektívnejšie vytvoriť dlhodobý reklamný koncept, než rýchlo vyrobiť osamotenú kampaň a nemyslieť na budúcnosť. A ako ukazujú práve Dedoles a Factcool, je to často efektívnejšie hneď pri prvej kampani,“ hovorí Radovan Andrej Grežo, CEO & Creative director, Somebody & Somebody.

„Prepojenie videa s výraznou audio zložkou je zásahom do čierneho. Podľa našich analýz si diváci po pozretí takýchto reklám dvakrát lepšie vybavia danú značku a trikrát lepšie danú reklamu, než diváci reklám, ktoré takúto výraznú audio zložku alebo voiceover nevyužívajú. Veľmi obľúbené sú aj reklamy značiek, ktoré využívajú potenciál svojich maskotov. Tieto typy kampaní potom pomáhajú vytvárať u diváka silnejšiu emocionálnu väzbu k značke,“ vysvetľuje Petr Houzar, obchodný riaditeľ YouTubu pre Česko a Slovensko.

V rebríčku tiež nechýbajú reklamné spoty telekomunikačných operátorov. Reklamný spot od agentúry Elite / Monday Lovers Na lásku treba dvoch pre Orange, ktorý sa umiestnil na 4. mieste, promoval spojenie paušálu a pevného internetu.

Na 6. mieste figuruje reklamný spot Nie všetkému sa dá veriť, ktorým sa O2 v spolupráci s herečkou Kristínou Tormovou snaží upozorniť na dôležitú tému celospoločenského rozmeru – rozpoznávanie hoaxov. Na tvorbe kampane sa podieľali agentúry Free Andy a TRIAD.

Prvá stavebná sporiteľňa vsadila na výber známej skladby. Reklamný spot Úverový certifikát. Aby ste vedeli, na čo máte., na ktorom sa kreatívne podieľala agentúra Istropolitana Ogilvy, sa umiestnil na 7. mieste.

Dvojica „lišiakov“ na pozadí tónov populárnej piesne približuje divákom novú službu. Zatancovať, zaspievať a možno aj zaspomínať si diváci mohli pri reklame od Kauflandu, kde vystupuje legendárna Zdena Studenková, ktorá spieva Sladké mámení od ešte legendárnejšej Heleny Vondráčkovej. Kampaň Kaufland: Hviezdne pokušenie vznikla pod taktovkou kreatívnej agentúry This is LOCCO a obsadila 9. priečku.

Divácky populárne sú aj obsahové série cielené špeciálne na publikum na YouTube. Dlhodobo s touto cieľovou skupinou pracuje napríklad McDonald’s, ktorý v rebríčku obsadil 5. priečku. Reklamným spotom Rozbalili jsme originální burger z roku 1955! Jak chutná? od agentúry Bubble predstavil svoj nový burger inšpirovaný receptúrou z roku 1955.

Na 8. mieste sa umiestnil reklamný spot Je tady Bubble tenis! Značka Relax vsadila na známe tváre – slovenských hercov Olivera Oswalda a Karin Qayumovú, ktorý v 30. epizóde Štúdia Relax ukazujú, ako si vyrobiť vlastný bublifuk a snažia sa zahrať si bublifukový tenis.

Agentúra Bubble stojí aj za spotom Získej pevnou ruku u malování linek pre značku Maybeline, ktorý je súčasťou série Make-up in the City a ktorý rebríček YouTube Ads Leaderboard uzatvára.

„Pripravovať dlhodobý obsah je občas zložitejšie ako raz za čas vytvoriť peknú kampaň. Pre nás to znamená neustále posúvať formáty a prispôsobovať sa tomu, čo práve fičí, aby každé jedno video bolo pre fanúšikov zaujímavé,“ vysvetľuje Martin Pistulka, Creative Director v obsahovej agentúre Bubble.

Rebríček YouTube Ads Leaderboard 2021 – Slovensko

Značka Názov videa Kreatívna agentúra Mediálna agentúra
1. Dedoles Dedoles.sk – Veselá letná kolekcia Somebody&

Somebody

Inhouse
2. Tiger Energy Drink SEPAR & MARPO: CHOICES Friendly Inhouse
3. Factcool Ja mám proste štýl | Factcool | Čivava Fashion Influencer (30 sek. verzia) Somebody&

Somebody

Inhouse
4. Orange Slovensko Na lásku treba dvoch Elite / Monday Lovers Mediacom
5. McDonald’s Rozbalili jsme originální burger z roku 1955! Jak chutná? Bubble Bubble
6. O2 Nie všetkému sa dá veriť #DatujZodpovedne #ZdielajSrozumom Free Andy, TRIAD Zenith
7. Prvá stavebná sporiteľňa Úverový certifikát. Aby ste vedeli, na čo máte Istropolitana Ogilvy Initiative
8. Relax Je tady Bubble tenis!🏓 Studio Relax – Díl 30. Inhouse Inhouse
9. Kaufland Kaufland: Hviezdne pokušenie THIS IS LOCCO Digiline
10. Maybelline Získej pevnou ruku u malování linek – Make-up in the City S09 E02 Bubble METS

(ts)

Redakcia
Redakcia
Redakcia Bratislavského Večerníka predstavuje starosti a radosti v bratislavských mestských častiach. www.bratislavskyvecernik.sk

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne