18.4 C
Bratislava
štvrtok, 16. mája 2024

Starosta Rače Michal Drotován podpísal nevýhodnú zmluvu s reťazcom Kaufland. Tá má poskytnúť za rok poukážky v hodnote len 1500 eur. Logo reťazca sa ale objaví na viacerých račianskych podujatiach

Najčítanejšie

Starosta mestskej časti Rača Michal Drotován podpísal 11. apríla ročnú zmluvu s reťazcom Kaufland o reklamnej spolupráci na celkovú sumu 1500 eur. Kaufland podporí v období od 1. mája 2024 do 30. apríla 2025 viaceré podujatia konané v mestskej časti Rača: Račianske hody, Medzinárodný deň detí, Račianske vinobranie, Mikuláša pre deti MČ Rača, alebo Račištorfský bál.

Ak by bola spoločnosť Kaufland nejaký malý živnostník, tak výška sumy pri podpore jedného podujatia asi neprekvapí, ale suma na reklamnú propagáciu nadnárodného obchodného reťazca v súvislosti s tradičnými podujatiami organizovanými mestskou časťou, podľa zmluvy vychádza v priemere len 300 eur na jedno podujatie.

Pri výške obratu spoločnosti Kaufland, ktorý predstavuje na Slovensku približne sumu 1,5 miliardy eur ročne je podpora pre mestskú časť až zarážajúco nevýhodná. Sumu 1500 eur poskytne reťazec Kaufland mestskej časti Rača dokonca nie v peniazoch, ale v nákupných poukážkach.

Podľa uzatvorenej zmluvy sa mestská časť Rača napríklad zaväzuje: „Umiestniť logo Kaufland na všetky plagáty, letáky a iné tlačoviny vyhotovené v súvislosti s podujatiami, pričom logo Kaufland musí byť umiestnené v sekcii partneri/sponzori podujatia v minimálne rovnocennom vyobrazení ako logá iných prípadných partnerov/sponzorov uvedených na tlačovine. Všetky náklady na prípravu, vyhotovenie a distribúciu tlačovín znáša partner mestská časť Bratislava-Rača,“ v zmluve sa tiež napríklad uvádza, že mestská časť Rača má:

„umiestniť na náklady partnera mestskej časti Bratislava-Rača reklamný banner/roll-up propagujúci Kaufland do vhodných dobre viditeľných priestorov resp. na vhodnú plochu v mieste konania podujatí, počas celej doby trvania podujatia, pričom reklamný banner/roll-up je povinný dodať Kaufland, ak to Kaufland bude požadovať, umiestniť logo Kaufland do každého online článku súvisiaceho s podujatiami ktorý zverejní partner MČ Bratislava-Rača a zároveň na všetky tlačové materiály (plagáty, letáky a iné tlačoviny) a webové stránky.“

Reťazec Kaufland pre Račiansky Večerník uviedol: „Cieľom našej spoločnosti je byť dobrým partnerom komunity, v ktorej pôsobíme. Preto spolupracujeme s rôznymi organizáciami a subjektami po celom Slovensku. Vždy po oslovení organizáciou, v tomto prípade mestskou časťou, prebieha interný schvaľovací proces v rámci ktorého skúmame aj to, či napr. nemôže dochádzať ku konfliktu záujmov. V prípade, ak v rámci našich interných preverovacích postupov nie sú splnené požadované kritériá, z našej strany nie je možné pozitívne rozhodnúť o poskytnutí podpory. Na základe interného schvaľovacieho procesu odpovieme buď pozitívne alebo negatívne na žiadosť o podporu a navrhneme z našej strany možné podmienky spolupráce. Každá organizácia, v tomto prípade mestská časť, môže ale nemusí akceptovať podmienky spolupráce, čo si určuje sama,“ uviedla pre Račiansky Večerník Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland a dodala:

„Štandardne dostávame žiadosti o podporu vo forme produktov, čo z našej strany nie je možné zabezpečiť na veľké množstvo rôznych podujatí, preto ponúkame žiadateľom ako alternatívu nákupné poukážky. Denne dostávame niekoľko žiadostí o finančnú či materiálnu pomoc. Každá samostatne predstavuje často pre niekoho možno pomerne nízku čiastku, ich celková hodnota je však pozoruhodná suma. Z našej strany sa snažíme vyhovieť čo najväčšiemu počtu žiadostí,“ uviedla Lucia Vargová a doplnila: „Od roku 2017 sme podporili spoločenské aktivity mestských častí mesta Bratislava v sume vyššej ako 100 tisíc eur.“

Spoločnosti Kaufland sa na Slovensku darí, jej zisk stúpa. Podľa posledných údajov spoločnosti Finstat reťazec Kaufland dosiahol v roku 2012 tržby viac ako 1,5 miliardy eur, so ziskom takmer 88 miliónov eur. Pre porovnanie reťazec Lidl v roku 2022 dosiahol tržby vo výške 1,90 miliardy eur a zisk 158 miliónov eur a reťazec Tesco tržby 1,65 miliardy eur a zisk 57 miliónov eur.

Podľa aktuálnej štúdie spoločnosti KPMG analyzujúcej nákupné správanie, pre slovenských zákazníkov je práve Kaufland najobľúbenejšou značkou, do ktorej prevádzok chodia na nákupy najradšej.

Analýzu zákazníckej skúsenosti (customer experience) spoločnosť KPMG realizuje v 21 krajinách celého sveta a na Slovensku prebieha už siedmy rok. O výsledkoch ankety rozhodovalo vyše 2 500 respondentov.

Starosta mestskej časti Rača Michal Drotován a referent komunikácie MČ Rača Miroslav Vajs odmietli na naše otázky reagovať.

Viac článkov o mestskej časti Rača nájdete na Račianskom Večerníku. 

Reťazec Kaufland má v súčasnosti propagáciu v súvislosti s tradičným podujatím v Rači – Račianskymi Hodmi

Prečítajte si tiež:

Račianske hody sa uskutočnia počas víkendu 4 a 5. mája. Vystúpia kapely Vidiek, alebo Maduar (aktualizované)

Marián Luha
Marián Luhahttp://www.racianskyvecernik.sk
Som šéfredaktorom portálov Bratislavský Večerník a Račiansky Večerník. Študoval som na masmediálnych fakultách na univerzitách na Slovensku a v Českej republike. V minulosti som pôsobil vo viacerých printových a elektronických médiách. V súčasnosti okrem portálov Bratislavskyvecernik.sk, Racianskyvecernik.sk a Novomestskyvecernik.sk vediem aj portály Mediahub.sk a Retazce.sk, ktoré sa ale začiatkom roka 2023 zlúčili pod jeden brand Bratislavský Večerník.sk. Zároveň vediem i printové noviny Račiansky Večerník a Novomestský Večerník. Žijem v najkrajšej bratislavskej mestskej časti Rača.👍🍀😉 Svoje tipy na články mi môžete zasielať na e-mail: marian@luha.sk, alebo telefonicky, sms na 0950 355 504. Ďakujem. Články o Rači nájdete > TU

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne