Falošné herné reklamy, ktoré sľubujú atraktívnu hrateľnosť, ale po stiahnutí hry hráčom ponúknu úplne iný zážitok, sú známe po celom internete. Značka KFC sa rozhodla tento frustrujúci jav obrátiť na výhodu – a spustila kampaň Original Fake Games, ktorá falošné reklamy premieňa na skutočné hrateľné mobilné hry.
Podľa portálu adsofbrands.net ide o sériu mini hier, ktoré oživujú presne tie scény, ktoré poznáme z clickbaitových reklám – valce, pohyblivé kolíky, výzvy na logické riešenia a „uväznených kráľov“. Tentoraz sú však tieto hry skutočne hrateľné – a navyše zabalené do zábavného vizuálu s tematikou KFC.
„Neponúkame len sponzorstvo alebo reklamu; ponúkame niečo skutočne zábavné a nečakané,“ povedal Ahmed Arafa, marketingový riaditeľ spoločnosti Yum. „Naša stratégia je jasná – nájsť jedinečné herné nápady, ktoré nám umožnia nielen uspieť, ale dominovať v hernom priestore.“
Hry sú dostupné na stiahnutie v Apple App Store a Google Play Store zadarmo. KFC navyše spolupracuje s influencermi z hernej komunity, ktorí ich testujú a recenzujú, čím posilňuje dôveryhodnosť a šírenie informácií. Kampaň cieli aj na miesta, kde sa bežne zobrazujú falošné herné reklamy – ale tentoraz reklama vedie k skutočnej hre.
Joe Lahham z agentúry TBWA\RAAD, ktorá sa na kampani podieľala, uviedol, že cieľom bolo „zmeniť frustrujúci spotrebiteľský zážitok na moment potešenia“.
KFC tak opäť ukazuje, že vie byť nielen chutné, ale aj digitálne inovatívne.