13.9 C
Bratislava
piatok, 3. mája 2024

Nová trieda V od Mercedes-Benz je ako stvorená pre dovolenky

Najčítanejšie

Triedou V – Mercedes-Benz redefinuje veľkopriestorové vozidlá. Ako najmladší a najväčší člen stuttgartskej rodiny osobných vozidiel posúva svojim dizajnom a množstvom inovácií latku vo svojom segmente. Nová Trieda V spája ponuku priestoru až pre osem osôb a príkladnú funkčnosť s celkovou úrovňou kvality, komfortom, účinným pôžitkom z jazdy a bezpečnosťou, ktorými sa vyznačujú automobily s hviezdou. Mercedes medzi veľkopriestorovými sedanmi je tak ideálnym vozidlom pre všetkých, ktorí si cenia veľkú ponuku priestoru, ale nechcú sa vzdať štýlu a komfortu.

[youtube]http://youtu.be/UdjZvOvqaKU[/youtube]

 

Či veľké nákupy alebo výlet s celou rodinou, dovolenka s priateľmi na horských bicykloch v Alpách alebo príjazd prominentných hostí na červený koberec – nová Trieda V ponúka najväčšiu možnú flexibilitu využitia interiéru, pričom si zachováva elegantný vzhľad. S dvomi líniami výbavy Trieda V a Trieda V AVANTGARDE, jedným exteriérovým športovým balíkom a jedným interiérovým dizajnovým balíkom, dvomi rázvormi kolies, tromi dĺžkami vozidla od 4 895 do 5 370 milimetrov, tromi motorizáciami, ako aj mnohými prvkami zvláštnej výbavy sa dá nové veľkopriestorové vozidlo individualizovať presne podľa vkusu a potreby. Spĺňa tak najrôznejšie nároky zákazníkov a je rovnako atraktívny pre rodiny, ako aj pre ľudí vyžadujúcich vozidlo s variabilným a priestorným interiérom pre svoje voľnočasové a športové aktivity. Okrem toho je trieda V ideálna ako luxusný prostriedok kyvadlovej dopravy pre hotely alebo VIP služby.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

„Novou Triedou V rozširujeme portfólio prémiových osobných vozidiel značky Mercedes-Benz o veľkopriestorový automobil až pre osem osôb“, hovorí Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler AG a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars. „Funkčnosť veľkopriestorového vozidla je povinnosť. Komfort a štýl je prídavok. Nová Trieda V ich v sebe spája spôsobom, ktorý nedokáže ponúknuť žiadne iné vozidlo v tomto segmente.\“

Emocionálny, dynamický dojem – nové uvedenie veľkosti na scénu

Už na prvý pohľad sa nová Trieda V nezameniteľne prezentuje ako člen rodiny osobných vozidiel značky Mercedes-Benz a vo svojom segmente predstavuje emocionálny zlatý klinec. V strede silného čela sa nachádza kolmá maska chladiča s trojrozmernou stredovou hviezdou a progresívne usporiadanými svetlometmi, ktoré môžu mať po prvýkrát v tomto segmente na želanie všetky osvetľovacie funkcie v technológii LED. Vybrúsená, skulptúrna kapota motora prechádza elegantným skokom do športového chrómového rámu mriežky chladiča a do svetlometov. Dolné nasávacie otvory vzduchu a maska chladiča obsahujú úzke lamely. V kombinácii so svetlometmi zasahujúcimi ďaleko do blatníkov zvýrazňujú šírku vozidla a podčiarkujú sebavedomé vystupovanie novej Triedy V.

Jasne vymedzená bočná stena je rozdelená dvomi dlhými, pretiahnutými líniami. Striedanie konkávnych a konvexných plôch pritom obsahuje skulpturálny – a teda veľmi zmyselný – charakter. Obe línie plynule vychádzajú z výrazných obrysových línií predného nárazníka a stúpajúc prechádzajú do zadnej časti. Pri pohľade zboku sa tak vozidlo natiahne a signalizuje dynamiku.

„Nová Trieda V ukazuje, že elegantné a dynamické vystupovanie je možné aj vo formáte XXL\“, hovorí Volker Mornhinweg, vedúci divízie Mercedes-Benz Vans. „Trieda V je mnohostranný multitalent, ktorý ponúka kvalitu, účinnosť a bezpečnosť na vrcholovej úrovni. Oslovíme ňou úplne nové skupiny zákazníkov – okrem iných aj také, ktoré vyžadujú veľkú ponuku priestoru, ale nikdy nechceli jazdiť vo veľkopriestorových vozidlách, pretože im v tomto segmente doteraz chýbal štýl, príjemný pocit a komfort za jazdy.“

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

Moderný štýl a najvyššia celková úroveň kvality v interiéri

Interiér ponúka úplne nový zážitok z veľkého priestoru. Kvalitné materiály s príjemným pocitom z dotyku a harmonickou koncepciou farieb, mimoriadne jemne vyhotovené detaily, ako aj progresívne zmyselná reč tvarov poskytujú mimoriadnu celkovú úroveň kvality v tomto segmente – a typický pocit „vrelého prijatia domova“ v osobných vozidlách značky Mercedes-Benz. Sedadlá, volant a radiaca páka sú dostupné aj v ušľachtilej koži napa. Atmosféra vrelého prijatia je vyšperkovaná decentným náladovým osvetlením v troch farebných odtieňoch.

Mimoriadnou pascou na oči je dynamicky tvarovaná, dvojdielna prístrojová doska. Horný a dolný diel sú oddelené veľkým trojrozmerným ozdobným prvkom, ktorý vytvára optickú šírku a podčiarkuje vysokú hodnotu. Dolný diel je vyhotovený ako sochárske dielo. Zosilňuje veľkorysý dojem z priestoru a súčasne umožňuje prežívanie ľahkosti. Po prvýkrát je v tejto triede na želanie dostupný horný diel prístrojovej dosky s vzhľadom kože s náročne vypracovaným ozdobným švom.

K ďalším vrcholom patria okrem iných samostatný stredový displej, multifunkčný volant s dvanástimi tlačidlami a voliaca páka DIRECT SELECT s radiacimi páčkami na volante pri automatickej prevodovke, ako aj inovatívne dotykové pole, ktorým sa dajú ovládať všetky telematické funkcie gestami alebo zadávaním písmen a znakov rovnako ako v smartfónoch. Dotykové pole sa dodáva od výbavy so systémom Audio 20 CD alebo COMAND Online. Najnovšia generácia systému COMAND Online v sebe spája všetky funkcie prehrávania zvuku, telefónu a navigácie a navyše ponúka internetový prehliadač, systém ovládania hlasom LINGUATRONIC a prenos dopravných údajov v reálnom čase. O dokonalý zážitok z hudby sa postará ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom so 16 reproduktormi a bassreflexboxom.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

Nový rozmer komfortu

Množstvom inovácií určuje Trieda V nové štandardy aj v komforte a variabilite. Veľkopriestorové vozidlo značky Mercedes-Benz ponúka ako jediné v segmente 4-cestné bedrové opierky na želanie pre vodiča a spolujazdca a aktívnu ventiláciu sedadla s reverzibilnými ventilátormi pre rovnomernú relatívnu vlhkosť vzduchu na kontaktných plochách kožených sedadiel.

Rovnako jedinečná je v tejto triede vozidiel vylepšená automatická klimatizácia THERMOTRONIC, ktorá je v ponuke na želanie popri sériovej klimatizácii TEMPMATIC. Tri rôzne režimy ventilácie umožňujú individuálnu reguláciu klímy. Klimatizačné štýly FOCUS, MEDIUM a DIFFUSE sa líšia v množstve a rozdelení vzduchu. Okrem toho ponúka klimatizácia THERMOTRONIC funkciu, pri ktorej sa po stlačení a podržaní tlačidla otvárania na kľúči otvoria bočné okná a aktivujú sa ventilátory klimatizácie, integrovaný snímač zrážok a rozdelenie chladiaceho vzduchu na strane vodiča a spolujazdca, ktorej intenzita sa riadi postavením slnka.

Mercedes-Benz Trieda V-obr.12b

 Množstvo možností konfigurácie sedadiel a ložného priestoru

Osadenie sedadiel v zadnej časti umožňuje nespočetné konfigurácie pre každú potrebu. Veľkopriestorové vozidlo je sériovo vybavené štyrmi komfortnými samostatnými sedadlami s lakťovými opierkami v dvoch radoch. Vďaka vylepšenej technike a logike ovládania sa dajú intuitívne sklopiť dopredu a umožnia tak rýchly a jednoduchý nástup do zadnej časti. Na želanie sa dá medzi samostatné sedadlá v prvom rade namontovať sklopný stôl.

Ako alternatíva k samostatným sedadlám je pre oba rady sedadiel vzadu dostupná dvojmiestna lavica s dvojdielnym, samostatne sklápateľným operadlom, alebo trojmiestna lavica s dvojdielnou sedacou poduškou a trojdielnym operadlom. Pravé vonkajšie sedadlo trojmiestnej lavice sa dá sklopiť dopredu alebo samostatne odmontovať. Celá lavica je sklopná, aby umožnila vytvoriť priestor pre veľkú batožinu, ako športová výbava alebo práve kúpený nábytok do detskej izby. Kto by chcel prespať v Triede V, môže dať do zadného radu trojmiestnu lavicu ako komfortné ležadlo. Pod ležadlovou lavicou, ktorá sa dá navyše využiť ako druhá ložná úroveň, sa nachádzajú zásuvky. Náklad sa dá umiestniť aj pod všetky ostatné lavice. Okrem toho sú všetky lavice, ako aj samostatné sedadlá vybavené 3-bodovými bezpečnostnými pásmi.

Sedadlá a lavice sa dajú bez veľkej námahy posúvať dopredu a dozadu a otočiť tvárou k sebe v optimalizovaných koľajničkách na sedadlá s rýchlouchytením. Všetky sú navyše odnímateľné, aby sa kedykoľvek dala vytvoriť ložná plocha presne podľa potreby.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

 

Samostatne otvárateľné zadné sklo a druhá úroveň nakladania

Na komfortné nakladanie a vykladanie poslúži Trieda V ďalšou novinkou vo svojom segmente – samostatne otvárateľným zadným sklom, ktoré je zavesené na hornom ráme dverí batožinového priestoru. Dá sa otvoriť a zatvoriť nezávisle od dverí batožinového priestoru. Nakladanie a vykladanie sa uľahčí hneď z dvoch hľadísk: Po prvé, vznikne druhá úroveň nakladania. Po druhé – predovšetkým v úzkych parkovacích miestach – sa nemusia otvárať veľké dvere batožinového priestoru. Príslušné členenie ložného priestoru sa dá namontovať a demontovať úplne jednoducho. Unesie až 50 kilogramov a disponuje dvomi priehlbinami, pričom v každej sa nachádza jeden vyťahovateľný sklápací kôš na nákup. V Triede V AVANTGARDE je samostatne otvárateľné zadné sklo súčasťou sériovej výbavy.

Ďalší znak novej Triedy V, ktorý ju odlišuje od ostatných vozidiel: Dvere batožinového priestoru sa na želanie dodávajú ako dvere EASY PACK, ktoré sa dajú komfortne elektricky otvárať, zatvárať a držať v ktorejkoľvek polohe. So zatváraním dverí batožinového priestoru tak nemajú problémy ani nižšie osoby.

Mercedes-Benz Intelligent Drive – príkladná bezpečnosť

O vysoký komfort jazdy a príkladnú bezpečnosť sa stará celkovo jedenásť inovatívnych jazdných asistenčných systémov. Založené sú na moderných radarových, kamerových a ultrazvukových snímačoch, ktoré boli zavedené v novej Triede E a S pod pojmom „Mercedes-Benz Intelligent Drive“. V sérii je na palube asistent jazdy pri bočnom vetre, ktorý stabilizuje Triedu V pri silných nárazoch bočného vetra, a asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST, ktorý dokáže vystríhať pred nepozornosťou a únavou. Na želanie je dostupný aktívny parkovací asistent. Vďaka nemu je parkovanie nového veľkopriestorového vozidla rovnako jednoduché a komfortné ako pri kompaktnom vozidle.

Na želanie je dostupná aj 360-stupňová kamera, tempomat s reguláciou odstupu DISTRONIC PLUS v kombinácii so systémom COLLISION PREVENTION ASSIST, asistent sledovania dopravných značiek s funkciou varovania pri jazde v protismere, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent sledovania mŕtveho uhla, systém LED Intelligent Light System a adaptívny asistent diaľkového svetla. Väčšina spomenutých asistenčných systémov je v tejto triede vozidiel dostupná po prvýkrát.

Pre ešte väčšie zvýšenie bezpečnosti je ako zvláštna výbava dostupný systém PRE-SAFE® známy z modelov osobných vozidiel. V prípade hroziaceho nebezpečenstva nehody aktivuje ochranné opatrenia tak, aby bolo počas kolízie možné čo najlepšie rozvinúť ochranný potenciál pásov a airbagov.

Top účinnosť: Výkon šesťvalca so spotrebou štvorvalca

Pri uvedení na trh začína nová Trieda V s najmodernejším štvorvalcovým turbodieselom s objemom 2,1 litra s dvojstupňovým preplňovaním, ktorý sa vynikajúco osvedčil už v množstve konštrukčných radov osobných vozidiel od Triedy A po Triedu S a cielene bol vylepšený pre veľkopriestorový sedan. Dostupný je v troch výkonových stupňoch: V 200 CDI dosahuje výkon 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment 330 newtonmetrov. V 220 CDI mobilizuje 120 kW (163 k) a 380 newtonmetrov. V oboch prípadoch je to o 20 newtonmetrov viac ako u predchodcu – pri spotrebe paliva  menšej o približne dva litre. So spotrebou len 5,7 litra na 100 kilometrov a emisiami CO2 149 gramov na kilometer zaujíma V 220 CDI pozíciu na absolútnom vrchole segmentu.

Top motorizácia V 250 BlueTEC s výkonom 140 kW (190 k) a silným maximálnymi krútiacim momentom 440 newtonmetrov dosahuje takú hnaciu silu a agilitu, ako doterajšie 3-litrové turbodieselové motory V6. Nový špičkový model zároveň ponúka veľmi tichý chod a výrazne zredukovaný hluk v interiéri – okrem iného vďaka rozsiahlemu tlmeniu – v porovnaní so šesťvalcovým predchodcom. Aj spotreba je výrazne nižšia: So 6,0 litrom nafty na 100 kilometrov spotrebuje štvorvalcový turbodiesel pri rovnakom výkone o 28 percent menej paliva ako šesťvalec. Vďaka technológii BlueTEC spĺňa top model ako prvé vozidlo v segmente aj emisnú normu Euro 6. V 250 BlueTEC je sériovo vybavený prevodovkou 7G-TRONIC PLUS s voliacou pákou DIRECT SELECT a radiacimi páčkami na volante DIRECT SELECT.  Pre modely V 200 CDI a V 220 CDI sa na želanie dodáva komfortná automatická prevodovka.

Nová mierka agility a pôžitku z jazdy

Ako jediné vozidlo v segmente ponúka Trieda V v kombinácii s automatickou prevodovkou prepínač AGILITY SELECT na zvýšenie osobného pôžitku z jazdy. Vodič si stlačením tlačidla môže zvoliť jeden zo štyroch jazdných programov: ekonomický, komfortný, športový a manuálny. Reakcia motora, plynového pedála a prevodovky sa príslušne prispôsobí. Ak vodič aktivuje programy „Sport“, „Comfort“ alebo „Manual“, bude mať vo fázach zrýchľovania k dispozícii ďalších 10 kW a 40 newtonmetrov navyše („overtorque“). Napríklad V 250 BlueTEC tak vyvinie výkon 150 kW a maximálny krútiaci moment riadnych 480 newtonmetrov.

Priekopnícky v tejto triede vozidiel je tiež podvozok AGILITY CONTROL so selektívnym prispôsobovaním tlmiaceho systému na stav vozovky a systém ADAPTIVE ESP® najnovšej generácie s množstvom asistenčných funkcií pre optimálnu bezpečnosť jazdy. Presný elektromechanický posilňovač riadenia s ľahkým chodom taktiež výraznou mierou prispieva k vyváženému komfortu jazdy v novej Triede V.

The new Mercedes-Benz V-Class ? Interior, Cockpit, TecDays 2013

Sériová výbava: bohatá so štýlovými detailmi

Svojim športovým charakterom a komfortnou výbavou zaujíma nové veľkopriestorové vozidlo značky Mercedes-Benz pozíciu na vrchole svojho segmentu. Už sériová výbava základného vyhotovenia Triedy V je bohatá. Okrem iných sem patrí systém Audio 20 USB so samostatným 7-palcovým centrálnym displejom, ozdobný prvok so vzhľadom klavírového laku, 3-ramenný multifunkčný volant s dvanástimi tlačidlami a športovou voliacou pákou DIRECT SELECT s radiacimi páčkami na volante pri automatickej prevodovke, stĺpik riadenia s nastavením sklonu a výšky, komfortné sedadlá pre vodiča a spolujazdca s bočným airbagom na ochranu hrudníka a panvy, elektrická parkovacia brzda a aktívne zaistenie zadných posuvných dverí.

Línia výbavy Trieda V AVANTGARDE disponuje ďalšími sériovými prednosťami, ako napríklad kožené sedadlá, kožený volant, náladové osvetlenie, ozdobné prvky so vzhľadom dreva (aj v zadnej časti), svetlomety kompletne s technológiou LED so systémom Intelligent Light System, samostatne otvárateľné zadné sklo s druhou úrovňou nakladania, ďalšie posuvné dvere vľavo, vrstvené sklá pre ďalšiu optimalizáciu hluku a podvozok AGILITY CONTROL so systémom selektívneho tlmenia pre ešte vyššiu agilitu a komfort jazdy.

Pri uvedení na slovenský trh v júni 2014 bude nová Trieda V dostupná v dlhej verzii s dĺžkou 5 140 milimetrov, rázvorom 3 200 milimetrov a predĺženým previsom. Objednávanie bude možné od marca 2014. Kompaktný a extra dlhý variant budú nasledovať neskôr.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

Exkluzívny model pri príležitosti spustenia: Trieda V Edition 1

Ako každé nové osobné vozidlo Mercedes-Benz, aj Trieda V začína limitovaným vydaním Edition 1. Znakmi špeciálneho modelu s výkonom 140 kW (190 k) s automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS sú okrem iných športový podvozok alebo voliteľný podvozok AGILITY CONTROL so systémom selektívneho tlmenia, 19-palcové disky z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov, tónované sklá v zadnej časti, sedadlá v koži napa marónová, prístrojová doska so vzhľadom kože s ozdobným švom, ako aj ozdobnými prvkami so vzhľadom tmavoantracitového ebenového dreva. O maximálny komfort sa stará aktívna ventilácia sedadiel pre vodiča a spolujazdca, automatická klimatizácia THERMOTRONIC spolu s poloautomaticky regulovanou klimatizáciou TEMPMATIC v zadnej časti, systém COMAND Online, ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom, elektrické posuvné dvere vpravo a vľavo, elektrické dvere batožinového priestoru EASY-PACK so samostatne otvárateľným zadným sklom, ako aj parkovací balík s 360-stupňovou kamerou. Príkladnú bezpečnosť ponúka systém COLLISION PREVENTION ASSIST, asistent udržiavania jazdného pruhu a asistent sledovania mŕtveho uhla, ako aj systém PRE-SAFE®.

 

Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia, Daimler

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne