7.7 C
Bratislava
sobota, 20. apríla 2024

Vychutnajte si: Nové BMW radu 4 Gran Coupé

Najčítanejšie

S BMW radu 4 Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 8,1–4,5 l/100  km; kombinované emisie CO2: 189–119 g/km) predstavilo BMW svoje prvé   štvordverové kupé v prémiovej strednej triede a stavilo tým veľmi  presne na rozšírenie modelovej palety. Po BMW radu 4 Coupé a Cabrio je  Gran Coupé tretím modelom nového konštrukčného radu, ktorý sa svojimi  vyrovnanými proporciami prezentuje dlhšie, širšie a dynamickejšie ako  akýkoľvek konštrukčný rad strednej triedy predtým.

BMW radu 4 Gran  Coupé spája optické kvality dvojdverového kupé s funkčnosťou štvorice  dverí a veľkou ponukou priestoru pod široko sa otvárajúcimi piatymi dverami.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.1

Nové meradlo pre eleganciu a extravaganciu v strednej triede. 

BMW radu 4 Gran Coupé má s dĺžkou 4 638 milimetrov a šírkou 1 825  milimetrov a rázvorom 2 810 milimetrov presne také isté rozmery ako  dvojdverové kupé. Predná časť vozidla obidvoch modelov vykazuje  identické, pre BMW typické dizajnové znaky ako dvojité ľadviny,  dvojité okrúhle svetlomety a veľké vstupy vzduchu na prednom  nárazníku. Pri BMW radu 4 Gran Coupé predsa len prebieha strecha o  dvanásť milimetrov vyššie a jemne klesá do zadnej časti v línií, ktorá  je o 112 milimetrov dlhšia. Spolu s krátkymi prevismi typickými pre  značku, dlhou kapotou motora a kabínou posunutou dozadu sa BMW radu 4  Gran Coupé prezentuje nielen v perfektnej vyváženosti, ale aj vyššou  mierou rozpoznateľnosti.

Táto predĺžená strešná línia podčiarkuje eleganciu a extravaganciu  BMW radu 4 Gran Coupé, stanovuje nové estetické hranice v strednej  triede a má rozhodujúce praktické prednosti. Priestor nad hlavou v  interiéri narástol rovnako ako komfort sedenia. S objemom 480 je aj  batožinový priestor o 35 litrov väčší ako v dvojdverovom kupé a u BMW  radu 4 Gran Coupé tak prispieva k vysokej kvalite pre každodenné používanie.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.2

Dynamicky elegantná koncepcia s funkčnými prvkami.

Štvoro dverí BMW radu 4 Gran Coupé umožňuje v porovnaní s  dvojdverovým kupé pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie. Dvere sú v  bezrámovom vyhotovení, vykazujú tak charakteristické dizajnérske znaky  pre BMW kupé strednej triedy a zdôrazňujú eleganciu koncepcie vozidla.  Funkčnú eleganciu 4+1 sedadlového vozidla výnimočne podčiarkuje   čitateľnosť kruhových prístrojov s optikou Black Panel a voľne stojaca  plochá obrazovka iDrive Monitor. Široko sa otvárajúce piate dvere  uľahčujú prístup do batožinového priestoru s plochou a ľahko dostupnou  ložnou plochou. Delené sklápateľné zadné operadlá, na želanie aj v  pomere 40:20:40, zabezpečujú prídavnú flexibilitu. Maximálny objem  batožinového priestoru je 1 300 litrov, čo je najlepšia hodnota v  triede medzi štvordverovými prémiovými kupé. O najvyššiu úroveň   komfortu sa stará sériovo dodávané automatické otváranie piatych  dverí, na želanie aj so systémom Smart Opener, ktorý sa ovláda  jednoduchým pohybom nohy.

Široké možnosti výbavy vďaka trom výbavovým líniám, M Sportpaket a BMW Individual Program.

V interiéri BMW radu 4 Gran Coupé sa stretáva elegancia s  extravaganciou a spájajú sa s výnimočnou ergonómiou. Všetky ovládacie  prvky sú tak zoradené, že ich vodič môže optimálne využívať. V prednej   časti Layering – šikovné zaobchádzanie s rozdelením priestoru pomocou  vrstiev línií a plôch – zdôrazňuje pre BMW typickú orientáciu na  vodiča. Z kokpitu vedú línie cez predné dvere a B-stĺpiky dozadu k  zadnému sedadlu. Prepájajú predné a zadné sedadlá, rovnako ako aj  navzájom previazané vyhotovenie vnútorných častí dverí na obidvoch  stranách vozidla. Zadná lavica opticky pripomína tvar dvoch  samostatných sedadiel, ponúka však uprostred dodatočné miesto, a tak z  tohto vozidla robí 4+1 sedadlové. Výnimočné kombinácie materiálov a  najvyššia kvalita vypracovania podčiarkujú prémiovú náladu nového BMW  radu 4 Gran Coupé. Základná výbava a tri výbavové línie, ako aj M  Sportpaket ponúkajú od začiatku predaja modelu širokú slobodu výberu  výbavy. O výnimočne exkluzívny výzor sa navyše stará BMW Individual  Program už od začiatku predaja so zvláštnymi koženými výbavami,  farbami exteriéru a 19 palcovými kolesami z ľahkých zliatin.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.3

Modelový štart so štvorvalcovým a šesťvalcovým benzínovým    motorom a dvoma štvorvalcovými dieselami.

Už od začiatku predaja BMW radu 4 Gran Coupé je k dispozícii päť   silných, kultivovaných a hospodárnych motorov. Najvyššiu motorizáciu  predstavuje radový šesťvalcový benzínový motor v 435i (spotreba paliva  mesto / mimo mesta / kombinovaná: 11,4/6,2/8,1 l/100 km; kombinované  emisie CO2: 189 g/km) so zdvihovým objemom 3,0 litre a výkonom 225  kW/306 k. V BMW 428i Gran Coupé (spotreba paliva mesto / mimo mesta /  kombinovaná: 8,9/5,3/6,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 154 g/km) a  v BMW 420i Gran Coupé (spotreba paliva mesto / mimo mesta /  kombinovaná: 8,7/5,1/6,4 l/100 km; kombinované emisie CO2: 149 g/km)  prichádzajú dva ľahké a výkonné štvorvalcové motory s dvojlitrovým  objemom. Ich výkon je 180 kW/245 k respektíve 135 kW/184 k. Tieto dva   štvorvalcové diesele presviedčajú – ako všetky vznetové motory BMW –   tichým chodom, veľkou hnacou silou a výbornou efektivitou. BMW 420d  Gran Coupé (spotreba paliva mesto / mimo mesta / kombinovaná:  5,8/4,1/4,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 124 g/km) s 135 kW/184 k  má normovanú spotrebu, v závislosti od obutia, od iba 4,7 do 4,9 litra  na 100 kilometrov (4,6 do 4,7 litra so športovou automatickou  prevodovkou) a z nuly na 100 km/h potrebuje iba 7,7 sekundy (7,5  sekundy so športovou automatickou prevodovkou). V BMW 418d Gran Coupé  (spotreba paliva mesto / mimo mesta / kombinovaná: 5,4/4,0/4,5 l/100  km; kombinované emisie CO2: 119 g/km) je výkon motora 105 kW/143 k a  spotreba 4,5 až 4,7 litra na 100 kilometrov.

Všetky dieselové a benzínové motory využívajú najnovšiu technológiu  BMW TwinPower Turbo a spĺňajú emisnú normu EU6. Najmodernejšie motory  tak spájajú výnimočnú pružnosť a dynamiku s nízkou spotrebou a emisiami.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.4

K dispozícii sú xDrive a dve prevodovky Steptronic.

Už s modelovým štartom sú BMW 428i Gran Coupé a 420d Gran Coupé na   želanie k dispozícii s inteligentným pohonom všetkých kolies BMW  xDrive (428i xDrive: spotreba paliva mesto / mimo mesta / kombinovaná:  9,0/5,5/6,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 159 g/km; 420d xDrive:  spotreba paliva mesto / mimo mesta / kombinovaná: 6,1/4,2/4,9 l/100  km; kombinované emisie CO2: 129 g/km). Sériovo sa dodáva 6-stupňová  manuálna prevodovka, na želanie sa dajú všetky motorizácie kombinovať   s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic alebo 8-stupňovou prevodovkou  Steptronic Sport, pri ktorej sa prevodové stupne dajú meniť aj  manuálne radiacimi páčkami pod volantom.

BMW EfficientDynamics – športový výkon, nižšia spotreba.

Elegantný a dynamický zjav BMW radu 4 Gran Coupé sprevádza výnimočná  hospodárnosť. Tieto vlastnosti sú výsledkom opatrení vývojovej  stratégie BMW EfficientDynamics, ktorá je nasadená vo všetkých   častiach vozidla. Počítajú sa k tomu benzínové a dieselové motory s  optimalizovanou spotrebou, ako aj inteligentná koncepcia ľahkej stavby  alebo optimalizovaná aerodynamika s hladkým dnom vozidla a s Air  Curtain a Air Breather. K výhodným hodnotám spotreby a emisií  prispieva aj funkcia Auto Start Stop, rekuperácia brzdnej energie,  indikátor bodu preradenia a pomocné agregáty, ktoré sa zapínajú len v  prípade potreby. V spojení s automatickými prevodovkami (Steptronic)  režim plachtenia znižuje spotrebu, ďalšiu úsporu umožňuje režim ECO PRO.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.5

BMW ConnectedDrive – 100 percentné on-line prepojenie.

Pre BMW radu 4 Gran Coupé je voliteľná bohatá ponuka BMW  ConnectedDrive. Highlighty ako plnofarebný Head-Up Display alebo  navigačný systém Professional sú tiež v ponuke, ako aj Driving  Assistant, asistent diaľkových svetiel, Active Protection alebo  zdokonalený aktívny tempomat s funkciou Stop&Go. Vďaka obzvlášť   výkonnej technológii rozhraní môžu byť k vozidlu ľahko pripojené  smartfóny. Nimi sa do vozidla dostáva aj dynamicky rastúca ponuka  aplikácií, ako napríklad Audible alebo Deezer.

2. Koncepcia a dizajn.

Pohyblivá exkluzivita, elegantná funkčnosť.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé je ďalšou vysokokarátovou ponukou v  segmente prémiovej strednej triedy. Zjednocuje kvalitu jazdnej  dynamiky dvojdverového kupé so všestrannosťou štvordverového vozidla a  s veľkým a ľahko dostupným priestorom vzadu. Športovosť a prémiové  nároky BMW radu 4 sa kombinujú s funkčnosťou a jemnou eleganciou.  Zatiaľ čo sú dĺžka, šírka, rázvor a rozchod vpredu a vzadu identické  ako pri vysokodynamickom dvojdverovom modeli, strešná línia BMW radu 4  Gran Coupé je o 112 milimetrov dlhšia a splýva dozadu pomalšie. V  spojení s o dvanásť milimetrov vyššou siluetou táto línia zabezpečuje  viac komfortu na sedenie vzadu. Viac miesta pre hlavu na všetkých  miestach navyše podporuje vzdušnejší pocit z vnútorného priestoru.  Zároveň sú krátke previsy, veľký rázvor a kabína pre pasažierov  posunutá dozadu typickými znakmi BMW a udržiavajú aj BMW radu 4 Gran  Coupé perfektne v optickej vyváženosti a zabezpečujú vysokú mieru  rozpoznateľnosti na ceste celkom v štýle elegantného BMW radu 6 Gran Coupé.

Elegantné Coupé s vlastnosťami sedanu a Touring. 

„Po vzore veľkého BMW Coupé zjednocuje nové BMW radu 4 Gran Coupé  svoju dynamicky pretiahnutú siluetu so zvýšenou funkčnosťou a väčšou  ponukou priestoru vzadu.“ Won Kyu Kang, dizajnér exteriéru,  zodpovedný za BMW radu 4.

Ako pri dvojdverovom variante, tak aj tu športové dimenzie výrazne  podčiarkujú dynamické jazdné vlastnosti. Pretiahnutá strešná línia, štvoro bezrámových dverí a široko sa otvárajúce sériovo elektronicky  otvárané zadné dvere spájajú funkčnosť sedanu s postavou kupé. Objem zadného priestoru je 480 litrov a tak dosahuje hodnoty sedanu radu 3.  Na želanie sa dá zadné operadlo deliť v pomere 40:20:40 a tak zväčšiť objem batožinového priestoru na 1300 litrov. Rovná podlaha a  dvojdielna upevňovacia lišta z ušľachtilej ocele podčiarkujú  každodennú využiteľnosť v spojení s veľmi kvalitnými materiálmi. Takto  sa dá v BMW radu 4 Gran Coupé pohodlne prevážať dokonca aj kočík, dva  golfové vaky alebo šesť prepraviek, a to bez využitia funkcie preklápania.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.6

Štvoro dverí umožňuje v porovnaní s dvojdverovým kupé pohodlné  nastupovanie a vystupovanie. Dvere sú bezrámové a vykazujú tak  charakteristické dizajnérske znaky BMW kupé strednej triedy. Široko s  otvárajúce piate dvere harmonicky dopĺňajú celkový výzor. Šikovne  umiestnená medzera sprostredkúva pri zatvorených dverách dojem  typickej zadnej časti kupé. Perfekcionizmus až do detailov podčiarkujú  elektronické ovládače, ktoré hýbu zadnými dverami. Sú zrealizované  zvislo a zaberajú iba veľmi málo priestoru, čo umožnilo zväčšiť plochu  zadného okna a tým vylepšený výhľad zvnútra bez obmedzenia vnútorného priestoru.

BMW radu 4 Gran Coupé na prvý pohľad predstavuje najvyššiu dynamiku a  jemnú eleganciu. S dĺžkou 4 638 milimetrov, šírkou 1 825 milimetrov a  rázvorom 2 810 milimetrov sa pýši tými istými rozmermi ako dvojdverové  Coupé. Aj rozchod je s 1 545 milimetrov vpredu a 1 594 milimetrov  vzadu identický a nezameniteľne poukazuje na dynamický potenciál BMW  radu 4 Gran Coupé. Siluetu má štvordverová verzia o dvanásť milimetrov  vyššiu ako dvojdverová. Plynulá strešná časť zľahka obchádza oboje  zadných dverí a končí v trošku vyššej a kratšej zadnej časti.

Športové, elegantné a silné po všetkých stránkach.

BMW radu 4 Gran Coupé vykazuje klasické dizajnérske znaky BMW ako  dvojité ľadviny v spojení s dvojitými okrúhlymi svetlometmi. Kontúry  sú precízne vyhotovené a plochy zvýrazňujú nápadný dizajn frontu. Na   želanie posilňujú dvojité okrúhle svetlomety plne v LED vyhotovení  dynamický zjav. Trojdielne široké vstupy vzduchu pod líniou  svetlometov posilňujú tento efekt. Vpravo a vľavo na vonkajšom okraji  vstupov vzduchu sa nachádzajú vertikálne uložené vzduchové prvky,  takzvané Air Curtain. Vďaka nim vzniká v prednej časti vzduchový záves  a zvyšuje tak aerodynamickú efektivitu radu 4 Gran Coupé.

Bočná línia je zvýraznená viditeľnou líniou so záhybom a svetelnou  hranou, ktorá prepožičiava BMW radu 4 Gran Coupé optický dojem pohybu  dopredu. Dlhé línie a výrazne modelované plochy vytvárajú živú hru  svetla a tieňa. Obzvlášť jemne klesajúca strešná línia navyše  predlžuje bočné partie a zvyšuje tak mieru rozpoznateľnosti BMW radu 4  Gran Coupé. Bočná grafika okien je plocho pretiahnutá, pôsobí s   čiernym vysokolesklým, takmer nebadateľným B-stĺpikom homogénne a  hodnotne. Končí sa v treťom bočnom okne, ktoré je modernou  interpretáciou charakteristického záhybu vozidiel BMW. Táto predĺžená  plocha okien vpúšťa do vnútorného priestoru viac svetla a zlepšuje  výhľad dozadu.

S jasným vedením horizontálnych línií sa zadná časť predstavuje   športovo elegantne. Ďaleko od seba uložené zadné svetlá pokračujú v  bočnej línii so záhybom a pôsobia ako prepojenie medzi zadnou časťou a  bokom. Zároveň zvýrazňujú širokú stopu a vystúpené podbehy kolies.  Strešná časť BMW radu 4 Gran Coupé je pri pohľade zozadu vyhotovená  trochu širšie ako pri dvojdverovom variante a posilňuje výraznú mieru  rozpoznateľnosti na ceste.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.7

Štýlová elegancia a športovosť   dominujú vnútornému priestoru. 

„Interiér štvordverového kupé spája pomyselné zákony dynamického  charakteru dvojdverového kupé s eleganciou a praktickosťou sedanu BMW,  respektíve BMW Gran Turismo.“ Tim Shih, interiérový dizajnér,  zodpovedný za nové BMW radu 4 Gran Coupé.

Športovosť a exkluzivita sa v interiéri BMW radu 4 Gran Coupé štýlovo  dopĺňajú. Prístrojovú dosku ovplyvňuje Layering  – šikovné  zaobchádzanie s rozdelením priestoru pomocou vrstiev línií a plôch –   a prirodzene zabezpečuje pre BMW typickú orientáciu na vodiča bez  toho, aby sa spolujazdec cítil vylúčený. Vynikajúco čitateľné okrúhle  prístroje v optike Black Panel a voľne stojaca plochá obrazovka iDrive  Monitor zvýrazňujú štýlovú a funkčnú eleganciu. Prednú a zadnú časť   prepájajú ozdobné lišty, ktoré sa tiahnu od prístrojovej dosky cez  hornú časť dverí dozadu a sú ušľachtilo ohraničené dvojfarebnou  opierkou predlaktia na dverách. Vyhotovenie boku vozidla opticky  napája B-stĺpik. Celou plochou prebiehajú grafické prvky. Štíhle  opierky hlavy a formované sedadlá vzadu podčiarkujú športový charakter  4+1 miestneho automobilu.

Aby sa v spojení s veľkým batožinovým priestorom a rovnou ložnou  plochou ešte zvýšila variabilita, dajú sa na želanie skladať opierky  zadných sedadiel v pomere 40:20:40. Po kompletnom zložení vzniká  maximálny objem batožinového priestoru 1300 litrov. Ak sa zloží iba  prostredná časť, pohodlne sa naraz odvezú 4 osoby a dlhá batožina ako  snowboardy alebo viacero párov lyží. Vo vyklápacej stredovej opierke  vzadu sa nachádzajú dva držiaky na poháre. Automatické otváranie a  zatváranie piatych dverí je dodávané na želanie aj so Smart Opener,  ktorý sa ovláda jednoduchým pohybom nohy.

Exkluzívne: tri výbavové línie, BMW Individual Program a BMW M Sportpaket.

Prémiovú náladu v BMW radu 4 Gran Coupé podporujú exkluzívne farby,  výnimočné kombinácie materiálov a individuálne varianty výbavy. Navyše  k základnej výbave, ktorá zvýrazňuje klasický charakter vozidla, sú už   pri štarte modelu k dispozícii tri výbavové línie a exkluzívny BMW  Individual Program, ako aj M Sportpaket. S nimi sa ako v interiéri tak  aj v exteriéri zvýrazňujú charakteristické znaky BMW radu 4 Gran  Coupé. Línie Modern, Sport a Luxury sa od základnej výbavy odlišujú  nasledujúcimi znakmi: vyhotovenie a farba ľadvín a vstupov vzduchu,  Air Breather a spätných zrkadiel, grafikou bočných okien, zadnou  lištou, zadným nárazníkom a prahovou lištou, označením výbavy na boku  vozidla a čiernym vysokolesklým vyhotovením Center Stack v interiéri.

Pre výnimočný zjav je v rámci Individual Program k dispozícii  obzvlášť jemná koža aj na prístrojovom paneli, exkluzívne drevené  aplikácie a prahové lišty. Možnosti výberu kompletizujú štyri   špeciálne farby, ktoré sú doplnkom k ponuke Individual Program a  19-palcové kolesá z ľahkých zliatin.

Pre maximálnu mieru rozpoznateľnosti na ceste je so štartom modelu k  dispozícii aj M Sportpaket so špeciálnymi karosériami, lakovaním,  kolesami z ľahkých zliatin, poťahmi sedadiel a kožených výbav.

Sport Line: Markantné znaky karosérie sú pri tejto  línii výbavy vyhotovené v čiernej farbe. Decentný B-stĺpik a deväť  ľadvinových lamiel v pochrómovanom ráme sa predstavujú vo vysokom   čiernom lesku, grafika okien je matná čierna. Vstupy vzduchu v prednom  spojleri a Air Breather v lesklej čiernej podčiarkujú aerodynamické  prvky BMW radu 4 Gran Coupé. 18 palcové alebo na želanie 19 palcové  kolesá v dynamickom dvojlúčovom dizajne ešte zvyšujú športovosť. Tmavé  prvky dominujú aj pri pohľade zozadu. Čierna ozdobná lišta a čierna  pochrómovaná koncovka výfuku sú zárukou dynamického výzoru. V  interiéri pokračuje dynamické fluidum vďaka červeným akcentom.  Vnútorné kruhy okrúhlych prístrojov sa taktiež držia červenej ako aj  kontrastné prešívanie na volante. Na želanie sa dá športový dojem  vystupňovať a vybaviť BMW radu 4 Gran Coupé rozšírenými výbavovými  prvkami ako sú korálovo červené kožené športové sedadlá, červené   čalúnenie dverí a červená prístrojová doska.

Luxury Line: Vysoko lesklý chróm cielene použitý na  decentných prvkoch karosérie sa v tejto výbavovej línii postará o  obzvlášť elegantný charakter vozidla. Jedenásť ľadvinových lamiel s  pochrómovanou prednou časťou pridáva v súhre s chrómovou dvojitou  prepážkou vo vstupoch vzduchu predného nárazníka exkluzívny dôraz. Air  Breather a grafika okien vo vysokolesklom chróme sú ďalšími  ušľachtilými detailmi. Extravagantný výzor ešte podporuje precízny  mnoholúčový dizajn 18 palcových alebo na želanie 19 palcových kolies z   ľahkých zliatin. Vysokolesklým chrómom je vybavená aj koncovka výfuku  a ozdobná lišta na zadnom nárazníku a signalizujú Luxury Line pri  pohľade zozadu.

Chrómové prvky podporujú luxusný výraz aj vo vnútornom priestore.  Chróm okolo audio sústavy a okolo ovládania klimatizácie alebo  prstence okrúhlych prístrojov pridávajú ďalšie lesklé akcenty. Kožené  sedadlá s jedinečným tvarom švov a výberové dva varianty poťahov v   štyroch klasicky elegantných farbách ako napr. sedlová hnedá na   želanie vystupňujú exkluzivitu Luxury Line.

Modern Line: Hodnotné prvky karosérie v matnom  hliníku zvyšujú estetický výraz Modern Line. Jedenásť ľadvinových  lamiel, obruby vstupov vzduchu z matného hliníka na prednom nárazníku,  grafika okien, Air Breather a ozdobná lišta na zadnom nárazníku  dodávajú zodpovedajúce dôrazy a perfektne spolu harmonizujú. Moderný  dizajn karosérie dopĺňajú 18 palcové alebo na želanie 19 palcové  kolesá z ľahkých zliatin v štýle turbín. Svetlá prístrojová doska a  ustricovo tmavý volant vytvárajú vo vnútornom priestore výnimočný  pocit. Vzrušujúci kontrast materiálov na želanie dopĺňajú kožené  poťahy alebo kombinácia koža – látka v ustricovej alebo čiernej a  podľa výberu štyri dekoratívne plochy s ozdobnou lištou v perleťovom chróme.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.8

BMW Individual-Programm: už od modelového štartu sa  dá BMW radu 4 Gran Coupé jemnou kožou, ušľachtilým drevom a   špeciálnymi farbami a kolesami doladiť úplne cielene aj podľa obzvlášť   exkluzívneho vkusu.

Popri siedmich farbách poťahov sedadiel a prístrojovom paneli s  výrazným kontrastným šitím patria kožený volant vo farbe čierne merino  a špeciálne Individual nástupné lišty k výbavovým prvkom. Štyri  exkluzívne farby laku dopĺňajú navyše bohatý Individual Program a  prispievajú tak k výnimočnému zjavu ako aj 19 palcové Individual  kolesá z ľahkých zliatin.

M Sportpaket: Nezávisle od všetkých funkčných  vlastností vykazuje BMW radu 4 Gran Coupé – tak ako každé BMW –   výnimočné kvality dynamickej jazdy. Tieto sa dajú ešte zosilniť M  Sportpaketom, ktorý je k dispozícii už od modelového štartu. Pre  maximálnu mieru rozpoznateľnosti na ceste prispieva v tejto výbave  obsiahnutý aerodynamický balík s veľkým vstupom vzduchu na prednom  nárazníku, použitím difuzéra na zadnom nárazníku a prahmi dverí vo  farbe karosérie. 18 palcové alebo 19 palcové kolesá z ľahkých zliatin  v charakteristickom M Stylingu podčiarkujú tento dynamický výzor. S M  Sportpaketom je na výber šesť lakov, karbónová čierna a modrá  metalická Estoril sú k dispozícii exkluzívne pre vozidlá s touto výbavou.

Vnútorný priestor zdobia športové komponenty ako M prahové lišty, M  kožený volant a M opierka na nohy. Dynamicky elegantné prostredie  podčiarkujú športové sedadlá, ktoré sú exkluzívne v M Sportpakete  k dispozícii v kombinácii šesťuholník / alkantara s M lemovaním  a kontrastným švom v kráľovskej modrej. Na želanie navyše možno  zjemniť interiér koženou výbavou.

K technickým prvom výbavy patria M športový podvozok a na želanie aj  M športové brzdy s kontrastným modrým lakovaním.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.9

3. Pohon

Efektívne a výkonné motory.

Pri uvedení nového BMW radu 4 Gran Coupé na trh bude k dispozícii päť   výkonných  a hospodárnych motorov. Všetky pohonné jednotky sú vybavené  novou technológiou BMW TwinPower Turbo a spĺňajú emisné normy EU6.  Okrem špičkovej motorizácie, ktorou je šesťvalcový benzínový motor  v BMW 435i GranCoupé, sú v ponuke dva ľahké a výkonné benzínové   štvorvalce v BMW 428i Gran Coupé a v BMW 420i Gran Coupé. Portfólio  motorov dopĺňajú v BMW 418d Gran Coupé ako aj v BMW 420d Gran Coupé  dvojlitrové naftové motory. Oba vznetové agregáty sa vyznačujú  neobyčajnou dynamickou výkonnosťou v spojení s najvyššou efektívnosťou.

Na zadné kolesá sa krútiaci moment sériovo prenáša cez nakrátko  odstupňovanú 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Ako voľba na želanie je  k dispozícii pre všetky motorizácie aj 8-stupňová prevodovka  Steptronic alebo 8-stupňová prevodovka Steptronic Sport. So všetkými  prevodovkami sa sériovo dodáva funkcia Auto Start Stop.

Hneď od začiatku predaja je pri BMW 428i Gran Coupé a 420d GranCoupé  na želanie k dispozícii aj inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive. 

Benzínové motory s technológiou BMW TwinPower Turbo.

Výkon a účinnosť najmodernejších benzínových motorov BMW ide do  značnej miery na konto technológie TwinPower Turbo. Tá zahŕňa  inovatívne riešenia ako je priame vstrekovanie paliva High Precision  Injection, prepĺňanie Twin Scroll, variabilné nastavovanie vačkového  hriadeľa dvojitý VANOS a plne variabilné časovanie ventilových  rozvodov VALVETRONIC. Okrem toho disponujú motory s optimalizovaným  vnútorným trením obzvlášť ľahkou hliníkovou kľukovou skriňou.

S týmto celosvetovo jedinečným balíkom technológií  realizuje BMW  zvlášť efektívnu formu výkonovej optimalizácie.

BMW 435i Gran Coupé: Šesťvalcový benzínový motor s razantným výkonovým nábehom, suverénnym ťahom a najlepšou kultúrou chodu. 

Veľkoobjemový motor v novom BMW 435i Gran Coupé presvedčí  kultivovaným nárastom výkonu, pre značku typickou radosťou z otáčok  a vzorne tichým chodom. S výkonom 225 kW/306 k, ktorý je k dispozícii  medzi 5 800 min-1 a 6 000 min-1, pomáha 3,0 litra veľký agregát novému  Gran Coupé k zvrchovanej jazdnej dynamike. Krútiaci moment 400 Nm je  k dispozícii už pri otáčkach 1 200 min-1 a zotrváva až do otáčok 5 000 min-1.

Nové BMW 435i Gran Coupé zrýchli z nuly na 100 km/h len za 5,5  sekundy a v prípade potreby dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu  rýchlosť 250 km/h. Pritom sa šesťvalcový motor ukáže ako veľmi úsporný  a s nízkou produkciou emisií. Spotreba paliva v skúšobnom cykle EU je  od 8,1 do 8,3 litra na 100 kilometrov, hodnota CO2 je od 189 do 193  gramov na kilometer (údaje závisia od veľkosti pneumatík). V spojení  s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic má BMW 435i Gran Coupé dodatočný  potenciál na úsporu paliva: celková spotreba je v tomto prípade len  7,5 až 7,6 litra na 100 kilometrov, emisie CO2sú medzi 174 až 178  gramami na kilometer. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je potom len 5,2 sekundy.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.10

BMW 428i Gran Coupé: Štvorvalcový benzínový motor vytvára dokonalú rovnováhu medzi jazdnou dynamikou a efektívnosťou.

Výkonný, temperamentný, do otáčok ochotne stúpajúci – s týmito  vlastnosťami pokrokového benzínového štvorvalca sa darí BMW 428i Gran  Coupé dokonalé vyváženie medzi jazdnou dynamikou a efektívnosťou. BMW  TwinPower Turbomotor spája ochotu ísť do otáčok a vysoký výkonový  potenciál s nízkou spotrebou a malými emisiami.  Z 2,0 litra  zdvihového objemu vydoluje agregát BMW špičkový výkon 180 kW/245 k,  ktorý dosahuje medzi otáčkami 5 000 a 6 500 min-1. Maximálny krútiaci  moment 350 Nm vyvíja benzínový motor už pri otáčkach 1 250 min-1  a udrží ho do 4 800 min-1. Nové BMW 428i Gran Coupé zrýchli len za 6,1  (6,1) sekundy z nuly na 100 km/h a dosahuje elektronicky obmedzenú  maximálnu rýchlosť 250 km/h. Priemerná spotreba v skúšobnom cykle EU  sa pohybuje od 6,6 do 6,7 litrov na 100 kilometrov, emisie CO2sa  pohybujú od 154 do 156 gramov na kilometer (v závislosti od veľkosti  pneumatík). V spojení s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic klesá  priemerná spotreba ešte nižšie. V tomto prípade dosahuje BMW 428i Gran  Coupé priemernú celkovú spotrebu 6,3 až 6,4 litra na 100 kilometrov a  emisie CO2od 147 do 149 gramov.

BMW 420i Gran Coupé: Základný benzínový motor s vysokým výkonom a malou spotrebou. 

Rovnako ako BMW 428i, tak aj BMW 420i Gran Coupé využíva motor s 2,0  litrový zdvihovým objemom s optimalizovaným trením. Štvorvalcový motor  dosahuje výkon 135 kW/184 k pri otáčkach 5 000 min-1 a nasadzuje už od  1 250 min-1 maximálny krútiaci moment 270 Nm. S nám zrýchli nové BMW  420i Gran Coupé len za 7,5 (7,6) sekundy z nuly na 100 km/h, jeho  najvyššia rýchlosť je 236 km/h. Nízka priemerná spotreba  podľa skúšobného cyklu EU leží medzi 6,4 a 6,6 litra na 100 kilometrov  a emisie CO2 medzi 149 a 153 gramami na kilometer (v závislosti od  veľkosti pneumatík). V spojení s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic sú  tieto hodnoty ešte nižšie: priemerná spotreba 6,1 až 6,3 litra na 100  kilometrov respektíve emisie CO2142 až 146 gramov na kilometer.

Dieselové motory s technológiou BMW TwinPower Turbo.

Aj naftové motory pre nové BMW radu 4 Gran Coupé pracujú  s najmodernejšou technológiou BMW TwinPower Turbo. Priame vstrekovanie  common-rail poslednej generácie, turbodúchadlo s variabilnou  geometriou lopatiek, precízne vstrekovače s magnetickým ventilom  a kľuková skriňa z hliníka sa starajú o vysokú ťažnú silu, kultivovaný  chod a skvelú efektívnosť. Zdôrazňujú, že všetky dieselové motory BMW  majú vysokú technologickú úroveň.

BMW 420d Gran Coupé: Štvorvalcový diesel s veľkou ťažnou silou a príkladne tichých chodom.

V novom BMW 420d Gran Coupé ukazuje moderný štvorvalcový dieselový  motor svoju vysokú ťažnú silu, príkladný tichý chod a skvelú  efektivitu. Jeho maximálny výkon je 135 kW/184 k pri otáčkach 4 000  min-1 a maximálny krútiaci moment 380 Nm medzi otáčkami 1 750 až 2 750  min-1. Vďaka nim nové BMW 420d Gran Coupé dosahuje veľmi dynamické  jazdné vlastnosti. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne za  7,7  sekundy (automatika: 7,5 sekundy), najvyššia rýchlosť agilného  dieselového vozidla je 236 km/h. S priemernou spotrebou podľa  testovacieho cyklu EU od 4,7 do 4,9 litra na 100 kilometrov a emisiami  CO2medzi 124 a 128 gramami na kilometer sa dá s BMW 420d Gran Coupé  jazdiť maximálne hospodárne. Na želanie zvyšuje komfort 8-stupňová  prevodovka Steptronic. Zároveň znižuje spotrebu na: 4,6 až 4,7 litra  na 100 kilometrov a hodnotu emisií CO2na 121 až 124 gramov na kilometer.

BMW 418d Gran Coupé: agilný a obzvlášť   úsporný základný dieselový motor.

Vysoký výkon a silný ťah je charakteristický aj pre základný naftový  motor, ktorý vychádza z rovnakého dvojlitrového základu ako v prípade  BMW 420d. V BMW 418d Gran Coupé dosahuje vznetový agregát výkon 105  kW/143 k pri otáčkach 4 000 min-1 a medzi otáčkami 1 750 až 2 500  min-1 má maximálny krútiaci moment 320 Nm. Vzhľadom k zrýchleniu  z nuly na 100 km/h za 9,2 sekundy (automatika: 9,1 sekundy)  a maximálnu rýchlosť 213 km/h jazdí BMW 418d Gran Coupé veľmi úsporne   či už s automatickou prevodovkou (Steptronic) alebo manuálnou  prevodovkou je priemerná spotreba od 4,5 do 4,7 litra na 100  kilometrov (v závislosti od veľkosti pneumatík). Emisie CO2ležia medzi  119 a 124 gramami na kilometer. 

BMW xDrive: inteligentný pohon všetkých kolies pre dve motorizácie.

Už od začiatku predaja bude pri modeloch BMW 428i Gran Coupé a BMW  420d Gran Coupé možnosť vyzbrojiť ich inteligentným pohonom všetkých  kolies BMW xDrive ako alternatíva ku klasickému pohonu zadných kolies.  Okrem typických výhod pohonu všetkých kolies ako sú optimálny prenos  sily na vozovku, silnejšia trakcia a maximálna bezpečnosť znižuje BMW  xDrive tendenciu k pretáčavosti alebo nedotáčavosti v zákrutách a tým  podporuje agilnosť a precíznosť pri jazde v zákrute a akcelerácii  z nej. Systém pohonu všetkých kolies sám bezproblémovo kompenzuje  náhlu zmenu zaťaženia a  týmto spôsobom citeľne zvyšuje kvalitu  dynamickej jazdy nového BMW radu 4 Gran Coupé. 

Dodatočné varianty pohonov od leta 2014: BMW 435d xDrive Gran Coupé, BMW 430d Gran Coupé a ďalšie možnosti BMW xDrive.

Ešte v tomto roku bude portfólio pohonných jednotiek pre nové BMW  radu 4 Gran Coupé rozšírené o dva vysoko výkonné naftové motory.   Špičkovým modelom bude BMW 435d xDrive Gran Coupé s naftovým   šesťvalcom s výkonom 230 kW/313 k a maximálnym krútiacim momentom 630  Nm. K sériovej výbave bude patriť 8-stupňová prevodovka Steptronic a  inteligentný pohon všetkých kolies xDrive, čo sa ideálne hodí  k vysokému výkonu a veľkej ťažnej sile motora. Šesťvalcový motor v BMW  430d Gran Coupé dosahuje výkon 190 kW/258 k a maximálny krútiaci  moment 560 Nm. Aj v tomto prípade  slúži na radenie 8-stupňová  prevodovka Steptronic. Pohon všetkých kolies BMW xDrive sa dodáva na   želanie. To isté bude platiť od leta aj pre BMW 435i Gran Coupé a 420i  Gran Coupé. 

Sériová 6-stupňová manuálna prevodovka.

6-stupňová manuálna prevodovka dokáže predviesť svoje kvality ako pri   športovom spôsobe radenia, tak aj pri uvoľnenej jazde. K tomu  prispieva pre BMW typická ľahká zmena prevodových stupňov, precízne  definované dráhy radenia a optimálne odstupňovanie prevodových  pomerov, čo vnáša radosť z jazdy aj do BMW radu 4 Gran Coupé . Okrem  toho  zníženie trenia v prevodovej skrini je dôležitým príspevkom pre  zníženie spotreby.

8-stupňová prevodovka Steptronic alebo 8-stupňová prevodovka    Sport  Steptronic na želanie.

Rýchla zmena prevodových stupňov a vynikajúci komfort radenia sú  výraznými vlastnosťami výkonnej 8-stupňovej prevodovky Steptronic.  Vďaka väčšiemu počtu prevodových stupňov je skok v zemne otáčok pri  radení malý, takže v každom režime jazdy je k dispozícii optimálny  prevod. Množstvo technických vylepšení a neobyčajná vnútorná účinnosť   sa postarali o to, že v porovnaní s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou  spotreba ani emisie nenarástli. V spojení s benzínovými motormi sú  dokonca priaznivejšie.

Ako dodatočná voľba je v ponuke pre BMW radu 4 Gran Coupé 8-stupňová  prevodovka Steptronic Sport, ktorá ponúka ešte vyššiu dynamiku  radenia. Na svoje si tak príde aj vodič s vášňou pre športovú jazdu,  ktorý môže prevodové stupne meniť aj manuálne páčkami pod volantom.  Ovládačom režimu jazdy si môže zvoliť medzi normálnym a športovým režimom.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé-obr.11

 

4. Jazdná dynamika/

BMW EfficientDynamics.

Športovo agilné a maximálne efektívne.

Za dokonalú rovnováhu medzi jazdnou dynamikou a vynikajúcim komfortom   ďakuje nové BMW radu 4 Gran Coupé v prvom rade svojmu veľmi jemne  vyladenému podvozku. Okrem toho sa hmotnostne optimalizovaná  a obzvlášť tuhá štruktúra karosérie stará o to, aby nový štvordverový  model ponúkal pre  značku typický zážitok z jazdy a spĺňal najvyššie  nároky aj v oblasti precíznosti a agilnosti.

Vyladené podvozkové ústrojenstvo pre najvyšší komfort, typické    jazdné vlastnosti BMW, precízne riadenie a jazdu.

Pohon zadných kolies, riadenie bez účinkov pohonu a vyvážené  rozloženie zaťaženia medzi nápravami 50:50 sú ideálnymi predpokladmi  pre dynamické jazdné vlastnosti, dobré držanie stopy a agilnosť. Spolu  s nízkym ťažiskom, starostlivo vyladeným podvozkom a odpružením  a navyše s inteligentnou ľahkou konštrukciou poskytuje prvotriedny  balík, ktorý jedinečným spôsobom likviduje hranice medzi zdanlivými  protikladmi ako sú maximálna jazdná dynamika a výrazné pohodlie.

Športové základy pochádzajú z BMW radu 4 Coupé.

Podvozok nového BMW radu 4 Gran Coupé vychádza z podvozku  dvojdverového modelu a preto má aj podobné rozmery. Rázvor náprav  2 180 milimetrov, rozchod kolies 1 545 milimetrov vpredu a 1 594  milimetrov vzadu (418d:1 557/1 605 milimetrov vpredu/vzadu; verzia  xDrive 1 544/1 590 milimetrov vpredu/vzadu). Zatiaľ čo koncepcia  náprav a elastokinematiky zodpovedá BMW radu 4 Coupé, bolo pruženie  a tlmenie vyladené špeciálne pre štvordverový model. Navyše má  karoséria špeciálne zosilnené časti konštrukcie v prednej a zadnej   časti, čo má vplyv na presnosť riadenia a výraznú spätnú väzbu.   Štvordverový model je pritom len o málo ťažší než dvojdverový variant  a ľahší ako konkurencia. Vo výsledku sa nové BMW radu 4 Gran Coupé  vyznačuje výraznou jazdnou dynamikou a agilnými jazdnými vlastnosťami.  Pritom v komforte v ničom nezaostáva, čím je dynamický štvordverák  vhodný aj pre každodenné jazdenie.

Multitalent: päťprvkové zavesenie zadných kolies pre komfort a aktívnu jazdu.

Zadná náprava nového BMW radu 4 Gran Coupé prispieva rozhodujúcim  dielom k dynamike jazdy a k pohodliu pri jazde. Osvedčená koncepcia  päťprvkového zavesenia, veľký rozchod a odklon zavesenia kolies, pevné  pripojenie hnacej nápravy cez vzperu ku karosérii dávajú najlepšie  predpoklady pre športové vlastnosti kombinované s dobrým komfortom.  Pri modeloch so strešným oknom dodatočné spevnenie karosérie v zadnej   časti zabezpečuje zvýšenú odolnosť voči jej krúteniu. V konečnom  dôsledku zaisťuje zadná náprava dôkladné vedenie kolies, najlepšie  držanie stopy a príkladný komfort.

Servotronic sériovo, variabilné športové riadenie na želanie.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé je sériovo vybavené elektromechanickým  posilňovačom riadenia s funkciou Servotronic. Posilňovač tohto systému  je závislý na rýchlosti, má ostrú spätnú väzbu a zvyšuje citlivosť riadenia.

Zákazník sa môže podľa svojho želania rozhodnúť aj pre variabilné   športové riadenie, ktorého prevod sa prispôsobuje natočeniu volantu.  Potom sa dá štvordverové kupé ovládať len s minimálnou vynaloženou  silou, ale pri vysokých rýchlostiach sú zaistené maximálne držanie  stopy a smerová stabilita.

Brzdový systém: Vysoký výkon a nízka hmotnosť   .

O športové spomalenie sa starajú brzdy s vysokým výkonom, ktoré majú  pevné strmene a veľký odvetrávaný brzdový kotúč. Brzdové strmene na  prednej náprava sú hliníkové. Sú termicky stále, majú veľmi dobré  vlastnosti za mokra, vysoký komfort ovládania a presné dávkovanie  brzdeného účinku a starajú sa o malé neodpružené hmoty. Sériovo sa  dodáva kontrolka opotrebovania brzdového obloženia ako aj funkcia  suchého brzdenia.

Inteligentná ľahká konštrukcia: Menej hmotnosti, maximálna stabilita.

Optimalizácia hmotnosti všetkých komponentov je významným príspevkom  k dynamickým vlastnostiam nového BMW radu 4 Gran Coupé. Okrem  inteligentnej ľahkej konštrukcie sa o tuhosť karosérie stará náročne  koncipovaná štruktúra karosérie a inovatívny systém výstuh, vďaka  ktorým v ničom nezaostáva za dvojdverovým variantom. Preto   štvordverové Gran Coupé urobí veľmi dobrí dojem z agilnosti. Dosiahnuť   maximálnu tuhosť karosérie bez zvýšenia hmotnosti sa dosiahlo  vysokopovnostnými legovanými oceľami a na mieru zhotovenými  komponentmi pre vysoké namáhanie (Tailored Blanks). To v konečnom  dôsledku dáva autu odolnosť voči krúteniu na úrovni dvojdverového modelu.

Aerodynamika: Dôvtipné detailné úpravy znižujú spotrebu.

Zníženie odporu vzduchu podporuje jazdnú dynamiku a znižuje spotrebu  paliva. Optimalizácia na prednom spojleri a v zadnej oblasti vozidla,  ako aj optimalizácia prúdenia vzduchu pod dnom s hladkým obložením  prispeli k tomu, že súčiniteľ odporu vzduchu cw=0,27. Napríklad pre  BMW typické Air Curtains na prednej časti vytvárajú vzduchový uzáver,  ktorý redukuje turbulentné prúdenie a tým aj odpor vzduchu v oblasti  predných kolies. Blatníky sú optimalizované na prúdenie vzduchu, čo sa  prejavilo aj v dynamických vlastnostiach nového BMW radu 4 Gran Coupé.  Air Breather za prednými blatníkmi odvracia časť vzduchu, ktorý prúdi  dovnútra a ešte viac týmto spôsobom redukuje odpor vzduchu.

Adaptívny podvozok, športový podvozok M a športové brzdy M.

Na želanie je pre nové BMW radu 4 Gran Coupé k dispozícií športový  podvozok M s tvrdšími pružinami a vyladením tlmičov ako aj tvrdšími  stabilizátormi, ktorý môže byť objednaný aj nezávisle od športového  balíka M. Ľahké kolesá M s rozmerom 18 alebo 19 palcov patria  k rozsahu výbavy. Ako alternatíva sa dodáva športové naladenie, ktoré  je zdôraznené adaptívnym podvozkom so znížením výšky a elektronicky  upravovanými tlmičmi, ktoré prispôsobujú svoju charakteristiku profilu  cesty a jazdným pomerom. Okrem toho BMW ponúka športové brzdy M  s nízkou hmotnosťou pre nové Gran Coupé. Pre najkratšiu brzdnú dráhu  sa starajú hliníkové strmene so štvropiestikovými čeľusťami vpredu  a dvojpiestikovými vzadu, ako aj väčšie brzdové kotúče.

Ešte športovejší, komfortnejší alebo úspornejší stlačením tlačidla.

Nové BMW radu 4 Gran Coupé dokáže presvedčiť nielen v otázkach  jazdnej dynamiky, ale aj pri komforte jazdy. Vodič má prostredníctvom  ovládača jazdných režimov s režimom ECO PRO možnosť doladiť celkový  charakter vozidla podľa jazdnej situácie alebo osobných preferencií  ešte športovejšie alebo aj komfortnejšie. Ovplyvňuje pritom odozvu  plynového pedála, odozvu motora, charakter posilňovača riadenia a  odozvu stabilizačných systémov. Navyše sú do systému zapojené aj  prevodovka Steptronic a v prípade potreby aj dynamické riadenie  tlmičov. Vodič si môže vybrať medzi režimami ECO PRO, COMFORT, SPORT a   – pri vozidlách, ktoré sú vybavené aspoň jedným z doplnkov ako  8-stupňová prevodovka Steptronic Sport, M Sportpaket, BMW Sport Line,  adaptívny podvozok M alebo variabilné športové riadenie aj SPORT+.  Dosiahne tým preddefinované nastavenie vozidla. Všetky podieľajúce sa  prvky pohonu a podvozka sa dajú nastaviť aj podľa individuálneho želania.

BMW EfficientDynamics: vyšší výkon, nižšia spotreba.

Vysoká dynamika jazdy pri súčasnej vzorovej hospodárnosti je  výsledkom vývojovej stratégie BMW EfficientDynamics, ktorej výsledky  sa podieľajú takmer vo všetkých oblastiach BMW radu 4 Gran Coupé.  Popri benzínových a dieselových motoroch s optimalizovanou spotrebou  sa starajú prevodovky s vysokou účinnosťou, inteligentná ľahká  konštrukcia, optimalizovaná aerodynamika a ďalšie opatrenia  podporujúce efektivitu o to, že nové BMW radu 4 Gran Coupé  nepresviedča iba svojimi jazdnými kvalitami, ale aj priaznivou  spotrebou a hodnotami emisií.

Balík opatrení pre nízke emisie pri veľkej radosti z jazdy.

Sériovo nové BMW radu 4 Gran Coupé disponuje funkciou Auto Start  Stop, ktorá ponúka dodatočné zníženie spotreby. Taktiež sériovo  dodávaná rekuperácia brzdnej energie sa stará o využitie prebytočnej  energie pre potreby palubných prístrojov. Hlavne režim ECO PRO  napomáha vodičovi BMW radu 4 Gran Coupé k efektívnej a úspornej jazde.  Okrem toho vodič dostáva tipy a rady, aby počas jazdy dokázal znížiť   spotrebu paliva.

V spojení s prevodovkou Steptronic je k dispozícii aj funkcia  plachtenia. Ak vodič zdvihne nohu z plynového pedála pri rýchlosti 50  až 160 km/h, pohon sa odpája. BMW radu 4 Gran Coupé potom plachtí po  asfalte bez pohonu motora a pri minimálnej spotrebe pohonných hmôt. V  spojení s doplnkovým navigačným systémom Professional je vodič na   želanie podporovaný asistentom predvídania.  Systém rozpozná  skutočnosti na trase a zohľadní buď obmedzenú rýchlosť, zákruty alebo  kruhové objazdy. Na základe týchto informácií dostane vodič nielen  tipy pre úspornejší spôsob jazdy, ale funkcia Pohon s predvídaním  zodpovedajúco ovplyvní program radenia automatickej prevodovky.

Do inteligentného manažmentu energií nového BMW radu 4 Gran Coupé sú  zapojené aj vedľajšie agregáty. Príkladmi pre to sú podľa potreby  riadené vodné čerpadlo, olejové čerpadlo ako aj elektromechanický  posilňovač riadenia, ktorý spotrebúva elektrickú energiu iba vtedy,  keď riadenie skutočne treba posilniť. Podobne je to aj s odpájaním  kompresora klimatizácie, ktorý redukuje straty systému na minimum.

Inteligentná ľahká konštrukcia znižuje spotrebu a emisie CO2.

Ďalší prínos k efektivite a agilite predstavujú ľahké konštrukčné  materiály. Využívajú sa vo všetkých odvetviach vývoja a dostávajú sa  do všetkých komponentov. Popri použití plastov a kompozitných  materiálov sa čoraz viac používajú hliníkové komponenty v motoroch a  podvozkoch, čím sa znižuje hmotnosť týchto konštrukčných prvkov. Vo  výsledku tieto opatrenia zvýhodňujú aj dynamiku jazdy BMW radu 4 Gran Coupé.

5. BMW ConnectedDrive.

Komfort, bezpečnosť, informácie a zábava.

On-line prepojenie vozidla, vodiča a okolitého sveta spolu s novými  asistenčnými systémami ako aj ponukou informácií a zábavy stále vo  vyššej miere zvyšuje bezpečnosť a komfort v autmobile. BMW to zistilo  včas a integruje digitálny svet do svojich automobilov. BMW  ConnectedDrive so svojimi systémami, ktoré sú v ponuke sériovo alebo  ako ako doplnok, podčiarkuje technický pokrok aj v BMW radu 4 Gran  Coupé. Výnimočne vysoký stupeň vývoja umožňuje, že sa komunikačné  služby dajú flexibilne objednávať aj po kúpe vozidla a aj na konkrétnu dobu.

Navigačný systém Professional: Ovládanie pomocou Touch    Controller.

Najnovšia generácia navigačného systému Professional presviedča  zvýšenou výkonnosťou a disponuje kontrastným farebným displejom s  vysokým rozlíšením. Predstavujú sa aj kompletne prepracované grafické  ovládacie plochy a vyobrazenie kariet s prvkami 3D. Ovládanie  centrálneho Control Display prebieha zaužívaným spôsobom pomocou  ergonomicky perfektne umiestneného iDrive Touch Controller v stredovej  konzole. Ovládač má dotykovú plochu so senzorom priblíženia, ktorá  dovoľuje dokonca aj zadávanie písmen alebo zvláštnych znakov prstom.  Zároveň je kedykoľvek možné striedať rukopis a konvenčné zadávanie  pomocou otáčania a stláčania.

Head-Up displej: Brilantné rozlíšenie, plnofarebné zobrazenie.

S Head-up displejom najnovšej generácie sa v BMW radu 4 Gran Coupé  premietajú všetky podstatné informácie priamo do zorného poľa vodiča.  Správy asistenčných systémov, navigácie alebo rýchlosť sú čitateľné na  prednom skle v plnej farebnosti a s brilantným rozlíšením. V spojení s  rôznorodými jazdnými asistenčnými systémami dosahuje obsah informácií  zobrazených na Head-Up displeji doteraz nedosiahnutú úroveň.

Real Time Traffic Information: Obchádzka dopravnej zápchy v    reálnom    čase.

Kvalita predpovede dopravy rozhodujúco závisí od presnosti podania  informácie a jej aktuálnosti. Pomocou SIM karty pevne integrovanej do  vozidla prijíma BMW dáta pre Real Time Traffic Information System  (RTTI) takmer v reálnom čase a okamžite ich využíva pri odporúčaní  obchádzky alebo pri prepočítaní novej trasy. Systém pritom obsahuje  nielen diaľnice, ale aj cesty pre motorové vozidlá a vidiecke cesty,  ako aj vnútromestské prepojenia.

Driving Assistant: Varovanie pred kolíziami – aj s chodcami.

Driving Assistant využíva pokrok v technológii kamier a inteligentné  on-line prepojenie vo vozidle na spracovanie obrazu a rozpoznanie osôb  a vozidiel. Chodci sa pohybujú v premávke veľmi flexibilne – buď   zastanú alebo nečakanie zmenia smer – a sú pre asistenčné systémy  podstatne náročnejšie rozpoznateľní ako napríklad pohybujúce sa  vozidlá. Ak pri tesnej jazde vznikne nebezpečenstvo kolízie, zaznie  zvuk alarmu a zobrazí sa vizuálna výstraha na prístrojovom paneli  alebo na Head-Up displeji. V ideálnom prípade sa dá kolíziám úplne  predísť, v každom prípade sa zmiernia následky nehody.

Active Cruise Control s funkciou Stop&Go: multitalent.

Aktívnu bezpečnosť ako aj komfort zvyšuje zdokonalený aktívny  tempomat (ACC) s funkciou Stop&Go. Využíva informácie Full-Range  radarových senzorov, neprestajne meria vzdialenosť medzi vozidlami  idúcimi za sebou a v prípade potreby vodiča varuje. Teraz je k  dispozícii aktívny tempomat s automatickou reguláciou odstupu, ktorý  pracuje už v rozsahu od 30 do 210 km/h.

Systém varovania pri zmene alebo opustení jazdného pruhu    využíva senzor Duo.

Systém varovania pri zmene alebo opustení jazdného pruhu patrí k  podstatným systémom zabezpečujúcim bezpečnosť a komfort. Obidva  systémy pracujú na základe informácií z prednej kamery a radarových  senzorov a upozorňujú vodiča počas zmeny jazdného pruhu alebo pri  krátkych vybočeniach na hroziace nebezpečenstvo kolízie alebo varujú  pred malou vzdialenosťou medzi vozidlami idúcimi za sebou. Varovanie  pri opustení jazdného pruhu je stále časťou Driving Assistant, ktorý  je k dispozícii na želanie.

Speed Limit Info: Na zreteli aj meniace sa obmedzenia rýchlosti.

Tento doplnok v kombinácii s navigačným systémom Professional alebo  Business sústavne informuje o najvyššej povolenej rýchlosti na trase,  po ktorej automobil práve prechádza. S pomocou informácií z prednej  kamery v pätke spätného zrkadla sú zobrazené aj doplnkové znaky a  obmedzenia odčítané z dopravného značenia. Systém spoľahlivo ukazuje  aj dočasné rýchlostné obmedzenia. Ak sa práve používajú stierače,  systém rozpoznáva rýchlostné obmedzenia platné pri mokrej vozovke. V  spojení s presným časom na palube sú zobrazené obmedzenia rýchlosti,  ktoré platia iba v určitých denných alebo nočných hodinách.

Lepšia viditeľnosť aj v noci: Plne LED svetlomety s asistentom    diaľkových svetiel.  

Svetlobiele svetlo plne LED svetlometov sa stará o mimoriadne  intenzívne osvetlenie cesty. Systém reaguje na vozidlá idúce vpredu  alebo na oproti idúce vozidlá bodovým dynamickým prekrytím svetlometu  a účinne tak bráni oslneniu. Ak je to nutné, je zaclonený len jeden  alebo aj oba svetlomety. Predná kamera dokáže rozlíšiť aj dobre  osvetlené cesty, takže pri prejazde obcou sú diaľkové svetlá stlmené.  LED svetlomety s asistentom diaľkových svetiel zvyšujú čas používania  diaľkových svetiel, starajú sa v noci o lepší výhľad a vyššiu  bezpečnosť. Okrem plne LED svetlometov sa sériovo dodávajú aj LED  hmlové svetlá, čo zdôrazňuje prémiový charakter výbavy.

Komfortné parkovanie a perfektný výhľad.

Navyše k parkovacej kamere a Park Distance Control (PDC) sú k  dispozícii na želanie funkcie Surround View so Side View a Top View,  ktoré vyobrazujú BMW radu 4 Gran Coupé a jeho okolie aj z vtáčej  perspektívy. Toto zobrazenie umožňuje mimoriadne precízne parkovanie.  Pri rýchlostiach pod 20 km/h Side View umožňuje aj pozorovanie  priečneho pohybu. O zvýšený komfort pri parkovaní na miesta paralelné  k smeru jazdy sa stará parkovací asistent. Pomocou ultrazvukových  senzorov rozozná voľné miesta na parkovanie počas jazdy popri nich a  na želanie do nich perfektne zaparkuje. Vodič musí iba radiť dopredu a  dozadu a pridávať alebo pribrzďovať a stačí, keď sa sústredí iba na  pozorovanie priebehu parkovania.

Active Protection: Bezpečnostné plus pre každý prípad.

Bezpečnostný balík Active Protection s rozšírenými ochrannými  opatreniami ako funkcia núdzového volania s automatickým udaním miesta  pomáhajú redukovať následky nehody. Už krátko po štarte je systém  Active Protection aktívny a v kritických situáciách, kedy by mohlo  dôjsť  k nehode, napne bezpečnostné pásy na predných sedadlách a  zavrie okná. Ak systém rozozná nevyhnutnú kolíziu, spustí sa  automatické brzdenie aby sa vozidlo zastavilo so zablokovanými  brzdami, aby sa zabránilo ďalšej kolízii. Rozšírením o asistenta  pozornosti je Active Protection ešte bohatší. Pomocou signálov z  paluby systém analyzuje spôsob jazdy, pomocou nápadných zmien dokáže v  spôsobe jazdy rozoznať únavu vodiča a prostredníctvom šálky kávy na  hlavnom displeji signalizuje odporúčanú prestávku v jazde.

Služby a aplikácie: Nové služby a čisté informácie.

Vďaka razantnému rozšíreniu smartfónov a ďalších digitálnych  koncových zariadení sa internet, aplikácie a digitálne služby stali už   dávno stálou súčasťou každodenného života. Prostredníctvom mimoriadne  výkonného rozhrania spĺňa BMW ConnectedDrive aj najvyššie nároky na  prístup k informáciám a zábave. Táto inovatívna technológia umožňuje  pripojiť k vozidlu mobilné telefóny a externé prehrávače.  Prostredníctvom doplnku Connected Drive Services sa do vozidla dostane  svet aplikácií. BMW Informácie sa do vozidla dostávajú priamo cez  pevne zabudovanú SIM kartu a online-služby ako počasie, správy alebo  funkcie Office sú k dispozícii na displeji vozidla. Prostredníctvom  smartfónu sa do vozidla dostávajú aplikácie ako Audible, Aupeo!,  Deezer, Twitter alebo Facebook.

Ponuku funkcií Office od BMW ConnectedDrive rozširujú s navigačným  systémom Professional funkcie rozpoznanie reči ako aj optimalizovaná  hlasová modulácia. Rozpoznanie reči umožňuje diktovať krátke texty a  odoslať ich ako textové správy. Navyše informácie služieb z internetu,  informácie z kalendára a textové správy je možné zobraziť v systéme  iDrive a prostredníctvom hovoreného výstupu je možné ich vodičovi aj prečítať.

Zdroj: BMW Group Slovakia

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne