Google a Facebook sú platformy, ktoré mnoho spoločností a značiek využíva pre svoje reklamné kampane. Portál Databox.com zrealizoval krátky prieskum, v ktorom zisťoval, ktorá platforma je pre marketérov atraktívnejšia.

Na otázku, ktorá platforma funguje lepšie, mnoho marketérov nemá jasnú odpoveď. Najlepšie je vyskúšať si obe platformy a zistiť, ktorá ako pracuje a aké prináša výsledky. Výsledky výskumu zverejnil Databox.com na svojom portáli.

Dobre pracujú obe platformy

„Služba AdWords aj Facebook sú skvelé on-line reklamné platformy a odporúčame ich obe,“ pre portál Databox.com uviedol Mark Lennon, spoluzakladateľ spoločnosti Espresso B2B Marketing.

Amy Bishop z Cultivative uviedla, že ak cieľový trh už o produkte vie, najlepšie je zamerať sa marketing cez systém Google a následne spustiť kampane na Facebooku.

Naopak ak trh produkt nepozná, vtedy je dobré začať s reklamnou kampaňou na Facebooku, ktorá dokáže lepšie šíriť informácie o novom produkte a až potom by sa mal marketér zamerať na kampane cez Google.

Tento model odporúča aj Brian Carter, zakladateľ Brian Carter Group, ktorý okrem Facebooku a Googlu svojim klientom odporúča aj Instagram a YouTube.

Facebook – pre šírenie povedomia o značke a Google – pre potencionálnych zákazníkov

„Reklamy na Facebooku sú skvelé pre budovanie povedomia o značke, zatiaľ čo služba Google AdWords je vynikajúca pri výbere kvalifikovaných potenciálnych zákazníkov, ktorí aktívne vyhľadávajú vašu službu,“ pre Databox.com to povedal Shane Carter, špecialista na digitálny marketing z WebGeeks.

S jeho názorom sa stotožňuje aj väčšina ostatných respondentov zapojených do prieskumu.

Reklamy na Facebooku sú vhodné pre tých, ktorí chcú odovzdať informáciu o produkte širokej sieti ľudí. Hoci budú mať títo ľudia iba všeobecný záujem o inzerovaný produkt danej spoločnosť dôležité je, že informácia sa dostane k obrovskému počtu ľudí.

Naopak Google je vhodnejší pre reklamné kampane, cez ktoré chce marketér reklamu doručiť potenciálnym zákazníkom, ktorí majú úmysel nakupovať.

„Služba Google AdWords priťahuje návštevnosť a záujem používateľov, ktorí aktívne vyhľadávajú s úmyslom nakupovať,“ pre Databox.com to uviedla Kath Chalhoub, ktorá vedie oddelenie digitálneho marketingu pre Web Profits.

Facebook je lepší pre cielenie

„Facebook má výhodu zacielenia. Vďaka presným a podrobným možnostiam zacielenia máte väčšiu kontrolu nad tým, kto uvidí vaše reklamy. Facebook má k dispozícii množstvo dát a vie o vás ohromujúce množstvo informácií: životné udalosti, záujmy, správanie a podobne,“ pre Databox.com to povedala Jessica Scherlag, ktorá riadi marketingové oddelenie spoločnosti Compass.

Aj podľa ostatných respondentov je Facebook pre cielené reklamy lepší, pretože všetko čo uviedla Jessica Scherlag, pomáha Facebooku vybudovať veľmi podrobný demografický profil používateľov, čo môžu marketéri využiť v cielených kampaniach.

Samozrejme, všetky tieto funkcie zacielenia marketérovi nepomôžu, ak nevie na aké publikum chce reklamu zacieliť.

Marketér musí hlbšie spoznať celý proces Facebooku, aby vedel zistiť, kto by mohol produkt, ktorý chce inzerovať kúpiť.

Reklamy na platforme Facebook sú lacnejšie

„Za 10 dolárov môžete získať naozaj veľa impresií, angažovanosti, zobrazení videa, zosilnenia alebo návštevnosti webových stránok na Facebooku. No služba Google AdWords vám môže na vaše webové stránky získať iba 1 až 2 kliknutia v závislosti od kľúčových slov, ktoré máte nastavené, bez potenciálu zosilnenia,“ pre Databox.com vysvetlil Mike Schiemer z Marketing Masterminds.

Potenciál zosilnenia spočíva v tom, že používatelia Facebooku môžu zdieľať a komentovať reklamy a poskytnúť tak bezplatne dosah na ďalšie publikum, čo v službe Google Adwords nefunguje.

Podľa väčšiny respondentov reklamy Google lepšie zacieľujú na ľudí s úmyslom nakupovať. Ale ak chce marketér získať najviac zobrazení za investované peniaze, Facebook je jednoznačným víťazom.

Retargeting je veľmi dôležitý

Podľa Ricka Ramos CMO spoločnosti HealthJoy je retargeting reklamy prvá vec, ktorú by mali marketéri testovať na reklamných platformách Google aj Facebook.

Kombináciou efektívnych postupov retargetingu s výberom správnych reklám môžu marketéri nájsť perfektnú rovnováhu na konverziu.

Google je stabilnejší, Facebook ponúka viac jedinečných možností

Z výsledkov výskumu vyplynuli viaceré zaujímavé informácie, z ktorých je zrejmé, že obe platformy majú svoje negatíva aj pozitíva.

Platforma Google robí pravidelné regulárne aktualizácie, na druhej strane výrazné zmeny v algoritmoch Facebooku sú celkom komplikované.

V  reklamnom systéme Facebooku sa prejavuje aj nedávny tlak na boj proti dezinformáciám. Pre marketérov existuje určité percento neistoty, v tom ako sa budú správať reklamy na tejto sociálnej platforme.

Respondenti, ale vyzdvihujú hodnotu robotov Facebook Messenger, ktoré môžu spoločnostiam  získať otvorenú mieru e-mailov vyššiu ako 90% a mieru prekliknutia vyššiu ako 30%.

Pokiaľ ide o nákupy, Google je jednoznačne najlepší. Reklamy vo vyhľadávači majú pre väčšinu spoločností  až  90% podielu na výnosov a nakupovanie prináša viac nových zákazníkov.

Z celkového zhodnotenia výskumu vyplynulo, že respondenti, ktorí preferovali Facebook, vo všeobecnosti chválili schopnosť platformy vytvárať povedomie o značke a nízke náklady za túto činnosť.

Marketéri, ktorí preferovali spoločnosť Google sú fanúšikmi reklamného obra bez ohľadu na to, ako veľmi je Facebook populárny.

Zákazníci, ktorí chcú nakupovať, ešte stále uprednostňujú prieskum možností vo vyhľadávačoch, cez ktoré následne aj nakupujú.

Vďaka schopnosti retargetingu a možnosti širšej propagácie je Google stále veľmi obľúbený.

Ilustračné foto, zdroj: pixabay.com 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu