11.8 C
Bratislava
sobota, 27. apríla 2024

Najviac slovenských potravín spomedzi obchodných reťazcov ponúka COOP Jednota. Potvrdil to prieskum SPPK

Najčítanejšie

Najväčšia maloobchodná sieť COOP Jednota ponúka najviac slovenských potravín spomedzi všetkých reťazcov. Potvrdil to aj každoročný prieskum Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK).

Podľa štatistík COOP Jednoty je celoročný podiel slovenských potravín priamo z predaja až 70 %. Medzi najviac žiadané komodity a produkty patrí med, cestoviny, hydina a zemiaky.

„COOP Jednota už od svojho vzniku podporovala slovenských potravinárov a farmárov a tejto myšlienky sa bude aj vždy držať. Po celej krajine máme viac ako 2 100 predajní a v každej jednej z nich dominuje ponuka slovenských výrobkov. V priemere dosahuje podiel už predaných slovenských produktov až 70 %, čím výrazne prispievame k zvyšovaniu potravinovej sebestačnosti krajiny,“ uviedol Ján Bilinský, generálny riaditeľ COOP Jednoty Slovensko.

„V rámci obchodného systému sa držíme štyroch hlavných princípov – čerstvosť, kvalita, slovenský pôvod a regionálnosť. Podpora slovenských výrobcov je pre nás preto samozrejmosťou. Na lokálnej úrovni zároveň spolupracujeme so 700 lokálnymi dodávateľmi. Naši zákazníci sa tak vždy môžu tešiť na čerstvé a kvalitné slovenské regionálne produkty,“ doplnil Ján Bilinský.

Medzi najžiadanejšie potraviny a komodity slovenského pôvodu patria vajcia (99,94 % obrat z predaja), mlieko (97,91 %) a med (96,4%).

„Teším sa, že spotrebitelia prejavujú o slovenské potraviny záujem. Tým, že produkty pochádzajú z našich regiónov a necestujú k nám tisícky kilometrov sú čerstvé i zdravé, kvalitou často vyhrávajú nad zahraničnými a zároveň ich kúpou zákazníci prispievajú k podpore slovenskej ekonomiky,“ dodal generálny riaditeľ COOP Jednoty Slovensko.

Najväčšia maloobchodná sieť podporuje slovenských potravinárov aj prostredníctvom produktov vlastnej značky, ktorých je takmer 800 druhov.

Každý výrobok s logom COOP Jednota prechádza pravidelnou kontrolou v akreditovaných laboratóriách s dôrazom na garanciu kvality. Viac ako 85 % produktov je od slovenských dodávateľov a výrobcov.

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Aktuálne